Kategórie
Tlačové správy

Slováci sa hrnú na jachty

Rezervovali si ich 5× viac ako vlani!

Záujem o dovolenku strávenú pobytom a plavbou na jachte rastie v tomto roku medzi Slovákmi mimoriadne dynamicky.

Rezervácie slovenských záujemcov cez platformu Boataround.com vzrástli za prvé dva mesiace roka z hľadiska tržieb medziročne asi o 380 %, teda 4,8-násobne.

Pokračuje tak trend z januára, keď bol rast týchto rezervácií oproti januáru 2021 až na úrovni 392 %. V rebríčku milovníkov dovolenkového jachtingu na portáli, ponúkajúcom služby klientom v celej Európe, dosiahli Slováci na 3. miesto. Pritom pred rokom boli na piatej priečke. Celkový medziročný rast tržieb spoločnosti Boataround za január predstavoval 137 %.

„Aktuálne sme v marci venovali 1 % príjmov spoločnosti na humanitárnu pomoc pre Ukrajinu organizácii Človek v ohrození,“ uvádza Pavel Pribiš, zakladateľ a generálny riaditeľ platformy Boataround.

Chorvátsko, Grécko či Taliansko

Prvý mesiac roka bol pre spoločnosť z obchodného hľadiska veľmi úspešný a naznačil, že segment čaká silná sezóna. Tržby slovenského portálu prvýkrát prekročili hranicu 3 milióny eur za mesiac a podľa porovnávača Similarweb sa stal vo svojej brandži európskou jednotkou.

„Predpokladáme, že Slováci si v roku 2022 na Boataround zarezervujú lode v celkovej hodnote 5 miliónov eur. Trend stráviť dovolenku na jachte podporuje predovšetkým priaznivá cena, bezpečnosť a moderné technológie, ktoré do jachtingu prichádzajú,“ hovorí Pavel Pribiš, šéf portálu Boataround.

V januári urobil v priemere každý slovenský zákazník objednávku na tohoročnú dovolenku na jachte asi za 3 400 eur. Najväčší záujem bol o pobyty na lodiach s domovskými prístavmi v Chorvátsku, Grécku a Taliansku.

V nárokoch sa Slováci vyrovnajú Rakúšanom

Slovenskí záujemcovia majú svoje špecifiká a podľa Pavla Pribiša sa viac podobajú tým rakúskym, ako napríklad českým.

„Slováci sú ‚unicornom‘ v rámci krajín V4. Preferujú modernejšie a lepšie vybavené jachty. Za svoje peniaze očakávajú komfort a bezproblémovú dovolenku,“ konštatuje šéf portálu Boataround.

„V porovnaní s Čechmi si o 18 % častejšie rezervujú jachtu na rodinnú dovolenku. Česi, naopak, viac preferujú dovolenku s priateľmi. Slováci minú v priemere o 300 eur viac za dovolenku na lodi než klienti v susednom Poľsku. Z hľadiska ceny Slováci preferujú rovnaké kategórie lodí, ako napríklad Rakúšania,“ dodáva.

Novým hitom je predsezóna

Letné mesiace júl a august sú prirodzeným vrcholom jachtingovej sezóny, doterajšie rezervácie však ukázali zvýšený záujem Slovákov aj o predsezónne pobyty. Za dovolenky na jachte v období jarných mesiacov zaplatili v januári vyše 2,5× viac ako pred rokom.

„Pred 10 rokmi bola priemerná vyťaženosť lodí v Európe len okolo 16 týždňov v roku, dnes dosahuje hranicu 24 týždňov,“ pripomína Pavel Pribiš.

Dovolenku strávenú plavbou na zaujímavé miesta na prenajatej jachte už netreba považovať za luxusnú, nedostupnú či dokonca výstrednú záležitosť. Ponúkané ceny v tomto segmente sa v poslednom čase znížili vďaka niektorým momentom, ako sú efektivita využitia lodí či ich lepšia dostupnosť.

„Pokiaľ sa viete uskromniť a nepotrebujete najmodernejšie vybavenie, dovolenka na jachte mimo hlavnej sezóny vás vyjde približne na 1 200 eur na týždeň pre 8 ľudí. To je asi 21 eur na osobu a noc, čo je cenovo viac než porovnateľné s dovolenkou napríklad v apartmánoch v Chorvátsku. Samozrejme, kvalita zážitku je na lodi omnoho silnejšia a človek tam má more doslova na dosah,“ uzatvára Pavel Pribiš, zakladateľ a CEO platformy Boataround.

Foto:

Boataround (tím)
Boataround (tím).
Zakladatelia portálu Boataround.com
Zakladatelia portálu Boataround.com.
Zážitky z Chorvátska
Zážitky z Chorvátska.
Plávanie v Španielsku
Plávanie v Španielsku.

O Boataround

Boataround.com patrí medzi najväčšie vyhľadávače jácht na svete, ktorý ponúka jednoduchú a bezpečnú rezerváciu jácht. Spoločnosť v roku 2016 založili Jana Escher a Pavel Pribiš. V súčasnosti pôsobí v 71 krajinách a má kancelárie v Bratislave, Aténach, Splite a Barcelone.

Webová stránka a zákaznícka podpora sú k dispozícii v 26 jazykoch vrátane slovenčiny. Platforma prepája vyše 2 000 charterových spoločností a majiteľov lodí so záujemcami o prenájom a ponúka 27 tisíc jácht v 1 400 lokalitách. Vyhľadávač pracuje priamo s majiteľmi jácht, a môže tak ponúknuť nielen najlepšiu cenu za prenájom, ale i pravdivé a overené informácie.

Od svojho vzniku získal tento slovenský startup postupne niekoľko investícií od platformy Crowdbery, českej investičnej spoločnosti MITON CZ a súkromných investorov z Česka a Slovenska.

Správu priniesla Lenka Varchoľaková z PRime time.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *