Kategórie
Tlačové správy

Mladí s alternatívnymi palivami neexperimentujú

Elektromobily ich lákajú, ale sú pre nich ne­dostup­né.

Vysokoškoláci a mladí ľudia do 25 rokov tvoria 5,3 % zá­kaz­ní­kov AAA AUTO, 60 % z nich si kupuje, bez ohľadu na emisie, diese­lo­vé auto­mo­bi­ly, a to pre nižšiu spotrebu.

Skupina AURES Holdings

Naprieč všetkými generáciami patrí vlastníctvo auto­mo­bi­lu pre množstvo ľudí medzi veci, bez ktorých si vedia ťažko pred­sta­viť kaž­do­den­né fun­go­va­nie. Napriek tomu, že dnešná mladá generácia viac dbá na životné prostredie a vo väčšej miere využíva hro­madné dopravné prostriedky, stále tvorí ne­za­ned­ba­teľ­nú kate­góriu fanú­ši­kov auto­mo­bi­lizmu.

V AAA AUTO tvoria vysokoškoláci a mladí do 25 rokov 5,3 % zo zákazníkov, ktorí si tento rok zaobstarali ojazdené vozidlo. Uprednostňujú vybavené autá, najčastejšie Škodovky. Analýzu v súvislosti so začiatkom nového akademického roka pripravil AURES Holdings.

„Súčasná mladá generácia sa na jednej strane snaží byť viac „zelená“, a teda šetrnejšia k životnému prostrediu, zároveň ale chce byť nezávislá a mobilná. A hoci elektromobily mladých lákajú, nemôžu si ich dovoliť, preto si skôr kupujú autá so spaľovacími motormi. Viac ako polovica mladých do dvadsiatich piatich rokov si vyberá dieselové vozidlá, a to aj pre nižšie prevádzkové náklady. Emisie ich vlastne až tak nezaujímajú, zásadná je pre nich v tomto veku cena,“ vysvetľuje Karolína Topolová, spo­loč­ná ge­ne­rál­na ria­di­teľ­ka skupiny AURES Holdings, pre­vádz­ko­va­te­ľa me­dzi­ná­rod­nej siete auto­cen­tier AAA AUTO.

Počet mladých do 25 rokov, ktorí si kupujú automobil, rastie každoročne pred letnými prázdninami, a najviac potom na jeseň, kedy sa vysokoškoláci vracajú do posluchární.

„Najvyšší dopyt z radov mladých očakávame tradične v nasledujúcom mesiaci, kedy sa hlavne vysokoškoláci vracajú do škôl a potrebujú tak byť v priebehu štúdia mobilní. Upokojenie ekonomickej situácie pozorujeme aj v navyšovaní sumy, ktorú sú mladí ochotní investovať do vozidla. Napriek tomu, že väčšina kupuje stále tie najlacnejšie autá do 4-tisíc eur, vyšším tempom rastú predaje áut v cenovom rozmedzí 8 až 12-tisíc eur, ktoré si zaobstaralo medziročne o pätnásť percent viac zákazníkov. Navyše, vyššej investícii nahráva aj dostupnosť úverov, ktoré mladí často pri kúpe automobilu využívajú,“ dopĺňa Karolína Topolová.

TOP 10 najpredávanejších modelov roku 2024 u ľudí do 25 rokov
TOP 10 najpredávanejších modelov roku 2024 u ľudí do 25 rokov.

Škodovka je ťahúňom naprieč všetkými generáciami, preto aj u slovenských zákazníkov AAA AUTO vo veku do 25 rokov vedie práve táto značka, a to s modelmi Octavia a Fabia. Na treťom mieste je potom Volkswagen Golf. Náhon na všetky štyri kolesá si zaobstaráva 16 % týchto zákazníkov, najobľúbenejšími farbami sú striebro-šedá, čierna a biela.


Autorka: Dominika Brindžáková, AURES Holdings.

Správu dodal Michal Račko z PR Clinic.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *