Kategórie
Tlačové správy

Posledný hackathon druhej výzvy zakončil úspešnú sériu

Košickému kraju priniesol inováciu pre re­gio­nál­ny rozvoj.

Séria piatich podujatí z druhej výzvy na témy hackathonov zavŕšila svoj úspech v metro­pole východu. Košický samo­správny kraj na hackathone, ktorý sa konal tento týždeň v rámci SlovakiaTech 2024, hľadal riešenia, ako vytvoriť pre svoje potreby regionálny rozvojový portál.

V rámci projektu Hacknime.to sa z tejto výzvy usku­toč­nilo päť hackathonov, ktoré sa zamerali na dôležité digitálne riešenia. Ministerstvu kultúry SR pomohli s vytvo­re­ním kultúrnych registrov, Bansko­bystric­kému samo­správ­nemu kraju s di­gi­ta­li­zá­ciou verejnej správy, Úradu pre verejné obstarávanie SR zasa so vzorovými súťažnými podkladmi. Mesto Prešov vďaka hackathonu našlo svoju digitálnu mestskú identitu a na záver Košický sa­mo­správ­ny kraj získal návod, ako vytvoriť regionálny rozvojový portál.

V Košiciach 23. a 24. septembra súťažilo 12 tímov. Prvé miesto získal tím Skyline s návrhom portálu, ktorý pomôže Košickému kraju efektívne spravovať a pre­zen­to­vať investičné prí­le­ži­tosti. Na druhom mieste sa umiestnil tím Incomodum s rie­še­ním na vi­zu­a­li­zá­ciu geo-dát, ktoré pomôže pod­ni­ka­te­ľom a investorom lepšie sa orientovať v re­gióne. Tretie miesto obsadil tím SPŠEKE s plat­for­mou, ktorá efektívne spája investorov s re­le­van­tnými dátami.

Víťazi košického hackathonu si rozdelili, už tradične, 6-tisíc eur a dohro­mady na všetkých piatich podujatiach boli udelené finančné odmeny v celkovej výške 30-tisíc eur. Diváci mali možnosť hlasovať za svoje obľúbené riešenia, pričom v Košiciach získal divácku cenu tím Lorem Ipsum.

„Séria piatich hackathonov v rámci druhej výzvy preukázala, že Slovensko má talentovaných ľudí, ktorí dokážu priniesť reálne a udržateľné riešenia pre verejnú správu. Vďaka spolupráci mladých talentov, profesionálov a verejných inštitúcií sa podarilo vytvoriť digitálne platformy, z ktorých bude môcť v budúcnosti benefitovať celé Slovensko,“ povedal štátny tajomník Ivan Ivančin.

V druhej výzve sa hackathonov zúčastnilo spolu 193 súťažiacich z 52 tímov. Účastníci, medzi ktorými bolo 20 % stre­do­ško­lá­kov, 50 % vy­so­ko­ško­lá­kov a 30 % pro­fe­sio­ná­lov, na podujatiach dňom i nocou pracovali na tom, aby priniesli nové digitálne riešenia pre verejnú správu.

Projekt Hacknime.to nie je len o súťaži. Na implementáciu piatich víťazných riešení z jednotlivých hackathonov je z Plánu obnovy a odolnosti SR vyčlenených 600-tisíc eur s DPH. Tieto finančné prostriedky umožnia pretaviť víťazné nápady do praxe, pričom každý prijímateľ má od konania hackathonu presne 12 mesiacov na to, aby projekt zrealizoval.

Hackathony nekončia. Úspešný projekt, ktorý podporuje inovatívne riešenia pre zefektívnenie verejnej správy a zlepšovanie kvality digitálnych služieb na Slovensku, pokračuje treťou výzvou. Prvé dva hackathony chce ministerstvo investícií zrealizovať ešte do konca tohto roka. Sledujte stránky projektu Hacknime.to, kde sa dozviete všetko potrebné.


Autor: MIRRI SR.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *