Kategórie
Tlačové správy

Chystáte sa na jeseň sadiť stromy?

Program Sadíme budúcnosť hľadá ďalšie projekty na podporu!

Sadíme budúcnosť

Chýbajú vo vašom okolí aleje, remízky či ovocný sad? Grantový program Sadíme budúcnosť opäť otvára možnosť pre dobrovoľníkov prihlásiť svoje nápady na výsadbu stromov v jesennej grantovej výzve! K iniciatíve Nadácie Ekopolis sa pridal nový partner Starbucks, ktorý chce pomôcť aktívnym komunitám prinavracať stromy do krajiny práve tam, kam prirodzene patria.

Viac podrobností nájdete na stránke Sadíme budúcnosť.

Poďte na jeseň sadiť budúcnosť

Program Sadíme budúcnosť podporuje snahu neziskových organizácií, komunít i jednotlivcov pri zmysluplných výsadbách drevín a zelene v otvorenej krajine či sídelnom prostredí, ktoré sú najviac poznačené ľudskou činnosťou. Tento rok sa už podarilo podporiť 11 projektov v jarnej grantovej výzve sumou 27 800 eur.

„Stromy sú najlepšou klimatizáciou pre prehriate mestá, poskytujú tieň a vlahu. Do krajiny vracajú život a zadržiavajú v nej cennú vodu. Poskytujú množstvo ďalších výhod, a preto ich chceme vrátiť tam, kde je to najviac potrebné. V programe Sadíme budúcnosť budeme v ďalšej otvorenej grantovej výzve prepájať všetkých, ktorí chcú na Slovensku sadiť stromy, a odborne im pomáhať. Predpokladáme, že v jesennej výzve podporíme približne ďalších 20 projektov v rámci celého Slovenska sumou viac než 50-tisíc eur,“ hovorí Martina Hromadová, programová manažérka Sadíme budúcnosť z Nadácie Ekopolis.

Aktuálna výzva je otvorená do 7. júna 2024 do 16.00 h, pričom všetky jej podrobnosti sú uverejnené v dokumente Propozície, dostupné online.

Sadíme budúcnosť (foto: Martin Babarík)
Sadíme budúcnosť (foto: Martin Babarík).

Do jesennej výzvy s novým partnerom

Do jesennej grantovej výzvy sa rozhodol zapojiť aj ďalší veľký hráč, známa značka Starbucks, a to sumou viac než 39-tisíc eur, ktoré poputujú na výsadbové projekty v konkrétnych lokalitách.

„Spolupráca s Nadáciou Ekopolis v rámci grantového programu Sadíme budúcnosť je pre nás ďalším krokom, ako prispieť k udržateľnej budúcnosti a podporiť komunity v okolí našich kaviarní. Verím, že aj vďaka podpore značky Starbucks bude Slovensko o kúsok zelenšie a tešíme sa na stretnutie s našimi zákazníkmi pri výsadbe stromov na jeseň tohto roka,“ hovorí Grzegorz Kazmierczak, regionálny riaditeľ Starbucks pre Česko a Slovensko.

Nadácia Ekopolis ako organizátor iniciatívy Sadíme budúcnosť vďačí za podporu generálnemu partnerovi GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o, partnerom iniciatívy Nadácii Slovenskej sportieľne a SLOVNAFT, a.s., ale aj ďalším finančným partnerom výsadieb: spoločnosti Kaufland a firme CMS, ktorí v roku 2024 podporili zmysluplné a užitočné aktivity lokálnych združení či obcí, ktorým záleží na budúcnosti a kvalite životného prostredia.


Autorka: Martina Hromadová (Ragalová), PR manažérka Na­dá­cie Eko­po­lis.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *