Vo februári 2024 pribudlo v slovenskej inzercii medziročne 13 percent áut. Sú zároveň o 1 300 eur drahšie a majú menej najazdených kilometrov.
Tuzemský trh s ojazdenými automobilmi tento rok vo februári výrazne narástol, a to ako v medzimesačnom, tak i v medziročnom porovnaní.
V slovenskej inzercii sa v uplynulom mesiaci objavilo 61 259 áut, o 2 percentá viac ako tento rok v januári; medziročný nárast však činí bezmála 13 percent. Svedčí to o jednoznačnom oživovaní sekundárneho trhu. Vyplýva to z jeho analýzy, ktorú pripravili experti AAA AUTO, najväčšieho predajcu ojazdených vozidiel na Slovensku. Zároveň to korešponduje aj s tohoročnými rekordnými predajmi v sieti autocentier AAA AUTO a Mototechna.
„Za výrazným nárastom stojí nielen mimoriadne teplotne priaznivý február, ktorý privádza do autobazárov viac ľudí, ale aj zvýšená chuť domácností obnoviť a omladiť svoj vozový park,“ hovorí Petr Vaněček, co-CEO (spoločný generálny riaditeľ) AURES Holdings, prevádzkovateľa AAA AUTO a Mototechny.
Autá v slovenskej inzercii tiež neustále dražejú – mediánová cena 9 900 eur je vyššia o 100 eur ako v tohoročnom januári, avšak o 1 300 eur v porovnaní s februárom 2023. Mediánový počet najazdených kilometrov je ale tento rok o 5 400 km nižší (170 000 vs. 164 600 km).
Čo sa týka skladby pohonov ponúkaných áut, podiel benzínových a naftových vozidiel sa mení len minimálne. V ponuke inzerovaných vozidiel pribudli 2 % benzínových a 3 % dieselových áut. Neustále rastie počet elektromobilov – medzimesačne ich pribudlo 190 kusov, stúpla tiež ale ich inzerovaná cena z 33 950 eur na 36 700 eur (+ 2 750 eur). Vlani vo februári pritom v inzercii figurovalo len 381 elektro vozidiel.
Poradie najinzerovanejších značiek sa medzimesačne nezmenilo a vyzerá takto: Škoda, VW, BMW, Audi, Mercedes, Ford, Peugeot, Opel, Hyundai, Renault. Čo sa týka konkrétnych modelov, na prvých piatich priečkach figurujú škodovky a volkswageny v poradí – Škoda Octavia, Volkswagen Passat, Škoda Fabia, Volkswagen Golf a Škoda Superb. Len vozidiel značky Škoda Octavia bolo tento rok vo februári v ponuke 4 437.
Autorka: Dominika Brindžáková, AURES Holdings.
Správu dodal Michal Račko z PR Clinic.