Štvrtina z nich si volí automatickú prevodovku. Najobľúbenejšími modelmi v sieti autocentier AAA AUTO sú Škoda Octavia, Škoda Fabia, Volkswagen Golf a Volkswagen Passat.
Matky, ktoré oslavujú túto nedeľu svoj sviatok, tvoria 39 % zo všetkých zákazníčok najväčšej siete autocentier AAA AUTO. Nadpolovičná väčšina mamičiek si kupuje veľké vozidlá typu kombi, SUV alebo MPV, najčastejšie v benzínovom prevedení a striebornej farby. Štvrtina z nich potom uprednostňuje automatickú prevodovku. Vyplynulo to analýzy predajných dát skupiny AURES Holdings, prevádzkovateľa siete autocentier AAA AUTO.
„Ženy sú významnou skupinou našich zákazníkov a tvoria zhruba tretinu všetkých predajov nepodnikateľským subjektom. Tridsaťdeväť percent zo všetkých žien potom podľa našich štatistík pripadá na mamičky. Je tu ale aj časť žien, ktorým auto kupuje manžel alebo otec rodiny,“ uvádza Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva skupiny AURES Holdings, ktorá sieť AAA AUTO prevádzkuje.
Až 26 % žien vo veku tridsať až štyridsaťpäť rokov si kupuje Škodovky, 12 % Volkswageny a 9 % modely značky Kia. Najobľúbenejším tohoročným vozidlom žien je Škoda Octavia, ktorá predbehla dlhodobo obľúbenú Fabiu od rovnakého výrobcu. Na tretej priečke sú tento rok zatiaľ zhodne Volkswagen Golf a Volkswagen Passat.
„Preferencie mamičiek, ktoré sa týkajú veľkosti vozidla, sa v rokoch až tak zásadne nemenia. Zvyšuje sa ale podiel tých, ktoré si kupujú väčšie automobily na úkor úsporných hatchbackov, do ktorých je pre každú mamu zložitejšie dať napríklad len kočík a väčší nákup. S narodením dieťaťa väčšina z nás viac dbá na bezpečnosť, a preto nechceme, aby sa nám čokoľvek zbytočne povaľovalo mimo batožinového priestoru. Pri dopravnej nehode alebo prudkom brzdení môže mať aj obyčajná fľaša s vodou fatálne následky,“ doplnila Karolína Topolová, ktorá bezpečnosť rieši aj vďaka skúsenostiam z Detskej dopravnej nadácie, ktorú AAA AUTO podporuje.
Nadácia finančne pomáha deťom, ktoré v dôsledku dopravnej nehody prišli o jedného alebo oboch rodičov, či majú v dôsledku nehody trvalé následky na zdraví.
Napriek tomu, že najviac mamičiek zatiaľ stále preferuje hatchbacky (36 %), postupne rastie podiel tých, ktoré uprednostňujú priestrannejšie a bezpečnejšie automobily. Preto si tiež 27 % z nich zaobstaráva kombíky, 22 % SUV a 9 % MPV. Takmer sedemdesiat percent si vyberá auto v benzínovom prevedení.
„Hoci ženy sú v prípade alternatívnych palív veľmi opatrné, objavujú sa medzi mamičkami aj prvé fanúšičky elektromobilov. Tento rok sme predali už dvojnásobok toho, čo za celý minulý rok, ale stále ide o jednotky kusov,“ upresnila Karolína Topolová.
Čoraz väčšej obľube sa teší aj automatická prevodovka, ktorú uprednostňuje 23 % mamičiek. Pritom v roku 2016 to bolo len necelých 10 %. Najobľúbenejšími farbami sú strieborno šedá, biela a čierna.
Autorka: Dominika Brindžáková, AURES Holdings.
Správu dodal Michal Račko z PR Clinic.