Elektromobily ich lákajú, ale sú pre nich nedostupné.
Vysokoškoláci a mladí ľudia do 25 rokov tvoria 5,3 % zákazníkov AAA AUTO, 60 % z nich si kupuje, bez ohľadu na emisie, dieselové automobily, a to pre nižšiu spotrebu.
Naprieč všetkými generáciami patrí vlastníctvo automobilu pre množstvo ľudí medzi veci, bez ktorých si vedia ťažko predstaviť každodenné fungovanie. Napriek tomu, že dnešná mladá generácia viac dbá na životné prostredie a vo väčšej miere využíva hromadné dopravné prostriedky, stále tvorí nezanedbateľnú kategóriu fanúšikov automobilizmu.
V AAA AUTO tvoria vysokoškoláci a mladí do 25 rokov 5,3 % zo zákazníkov, ktorí si tento rok zaobstarali ojazdené vozidlo. Uprednostňujú vybavené autá, najčastejšie Škodovky. Analýzu v súvislosti so začiatkom nového akademického roka pripravil AURES Holdings.
„Súčasná mladá generácia sa na jednej strane snaží byť viac „zelená“, a teda šetrnejšia k životnému prostrediu, zároveň ale chce byť nezávislá a mobilná. A hoci elektromobily mladých lákajú, nemôžu si ich dovoliť, preto si skôr kupujú autá so spaľovacími motormi. Viac ako polovica mladých do dvadsiatich piatich rokov si vyberá dieselové vozidlá, a to aj pre nižšie prevádzkové náklady. Emisie ich vlastne až tak nezaujímajú, zásadná je pre nich v tomto veku cena,“ vysvetľuje Karolína Topolová, spoločná generálna riaditeľka skupiny AURES Holdings, prevádzkovateľa medzinárodnej siete autocentier AAA AUTO.
Počet mladých do 25 rokov, ktorí si kupujú automobil, rastie každoročne pred letnými prázdninami, a najviac potom na jeseň, kedy sa vysokoškoláci vracajú do posluchární.
„Najvyšší dopyt z radov mladých očakávame tradične v nasledujúcom mesiaci, kedy sa hlavne vysokoškoláci vracajú do škôl a potrebujú tak byť v priebehu štúdia mobilní. Upokojenie ekonomickej situácie pozorujeme aj v navyšovaní sumy, ktorú sú mladí ochotní investovať do vozidla. Napriek tomu, že väčšina kupuje stále tie najlacnejšie autá do 4-tisíc eur, vyšším tempom rastú predaje áut v cenovom rozmedzí 8 až 12-tisíc eur, ktoré si zaobstaralo medziročne o pätnásť percent viac zákazníkov. Navyše, vyššej investícii nahráva aj dostupnosť úverov, ktoré mladí často pri kúpe automobilu využívajú,“ dopĺňa Karolína Topolová.
Škodovka je ťahúňom naprieč všetkými generáciami, preto aj u slovenských zákazníkov AAA AUTO vo veku do 25 rokov vedie práve táto značka, a to s modelmi Octavia a Fabia. Na treťom mieste je potom Volkswagen Golf. Náhon na všetky štyri kolesá si zaobstaráva 16 % týchto zákazníkov, najobľúbenejšími farbami sú striebro-šedá, čierna a biela.
Autorka: Dominika Brindžáková, AURES Holdings.
Správu dodal Michal Račko z PR Clinic.