Kategórie
Tlačové správy

AAA AUTO, vďaka využitiu generatívnej AI, v auguste pokorilo mesačnú hranicu 20 000 zobchodovaných áut

Medzinárodná sieť autocentier AAA AUTO a Mo­to­tech­na, ktorú pre­vádz­kuje sku­pi­na AURES Holdings, za prvých osem me­sia­cov roku predala už 73 941 auto­mo­bilov, medzi­ročne o 10 % viac, výkupy do­siahli 75 159 vozidiel.

Skupina AURES Holdings

Skupina AURES Holdings, ktorá prevádzkuje medzi­ná­rod­nú sieť auto­centier AAA AUTO a Mo­to­tech­na, v au­guste prvý­krát prekonala hranicu 10 000 pre­da­ných a 10 000 vy­kú­pe­ných auto­mo­bilov za jeden mesiac. Ide tak o vôbec naj­sil­nejší predajný mesiac v tridsať­dva­ročnej histórii spo­loč­nosti. Tento rok tak skupina predala na Slo­ven­sku, v Česku a v Poľsku za osem mesiacov už celkom 73 941 auto­mo­bi­lov, medzi­ročne cel­ko­vo o desať percent viac, čo je abso­lútny rekord. Vy­kú­pe­ných bolo až 75 159 vozidiel.

Predaje automobilov v autocentrách AAA AUTO a Mototechna v roku 2024
Predaje automobilov v autocentrách AAA AUTO a Mototechna v roku 2024.

„Augustových 10 077 predaných a 10 129 vykúpených áut je vôbec naj­sil­nej­ším mesačným obchodným výsledkom v našej tridsať­dva­ročnej histórii. V dvoch po sebe idúcich rekordných prázdninových mesiacoch sa tak po pred­chá­dza­jú­com testo­va­com období naplno prejavilo nasadenie generatívnej AI na vý­kupe, pre­daji aj v mar­ke­tingu. Vzhľadom na to, že sme z hľa­diska využitia generatívnej AI ešte len na za­čiatku plnej prevádzky, do bu­dúc­nosti očakávam ďalší expo­nen­ciálny nárast predajov,“ zdô­raz­nila Karolína Topolová, spo­loč­ná ge­ne­rál­na ria­di­teľ­ka AURES Holdings, ktorá na Slo­ven­sku pre­vádz­ku­je sieť auto­centier AAA AUTO a Mo­to­tech­na.

„Nárast predaja pozitívne ovplyvňuje aj zvyšujúca sa dôvera zákazníkov, ktorá sa prejavuje neustálym rastom hodnoty Net Promoter Score (NPS), ktorú na se­kun­dár­nom auto­mo­tive trhu meriame ako jediní. Dôveru zákazníkov zvyšuje aj spo­lu­práca so spo­loč­nosťou IRIS IDENT, pre­ve­ru­jú­cou históriu auto­mo­bilov. Naši zákazníci tak na našom webe môžu ku kaž­dému vozidlu za­darmo získať ne­zá­vislé preverenie. Podobnú spo­lu­prácu máme aj v Česku so spo­loč­nosťou Cebia a v Poľsku s car­Ver­ti­cal. To všetko sa prejavuje aj stále rýchlejšie rastúcim pozitívnym hodnotením zákazníkov v rámci vyhľa­dá­vača Google, ktorý je pre nás dôležitým indi­ká­to­rom ich spo­koj­nosti,“ dopĺňa Karolína Topolová.

Výrazný nárast predajov elektromobilov

Štruktúra predávaných automobilov v AAA AUTO v júli a auguste zahýbala slovenskými ste­re­o­typmi. Naj­pre­dá­va­nej­šie sú stále hatch­backy, ale len pár kusov za nimi zostali kombíky. Na tre­ťom mieste sú už SUV, ktoré sú každým rokom obľú­be­nej­šie. Čo sa týka palív, 46 % Slovákov si kupovalo ben­zí­nové vo­zidlá, 51 % dieselové.

„Zaznamenávame nárast predajov vozidiel s alternatívnymi palivami. Čisto elektrických áut sme len v lete predali vyše osem­de­siat, od za­čiatku roka potom viac ako päť­sto. Vlani sa pritom predalo šty­ri­sto elektro­mo­bi­lov za celý rok. Rastúca dôvera je naj­vý­raz­nej­šia u Čechov aj vďaka stále sa rozširujúcej sieti dobíjacích bodov, Slováci a Poliaci sú zatiaľ veľmi opatrní,“ upres­ňuje Petr Vaněček, co-CEO AURES Holdings.

Pre Slovákov sú stále najobľúbenejšie škodovky, preto sa aj v lete naj­lep­šie pre­dá­vali práve modely tejto značky – Octavia, Fabia a Superb. Rovnaké modely zaujali prvé tri miesta v Česku, len Poliaci stále najviac preferujú Opel Astra, za ktorým sa umiestnila Kia Sportage. Škoda Octavia bola v Poľsku až tretia naj­pre­dá­va­nej­šia. Vo­zidlo s auto­ma­tom si zaobstaralo 33 % Čechov, 34 % Slo­vá­kov a 29 % Po­lia­kov.


Autorka: Dominika Brindžáková, AURES Holdings.

Správu dodal Michal Račko z PR Clinic.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *