Kategórie
Tlačové správy

Auto na dovolenku: „Kombíky“ si kupuje takmer tretina ľudí

Už pred prázdninami tradične rastie záujem o väčšie rodinné vozidlá. Kombi, SUV alebo MPV si teraz kupuje 61 % zá­kaz­ní­kov AAA AUTO. Kombi v júni do­kon­ca pred­behli v pre­da­joch do­po­siaľ naj­pre­dá­va­nej­šie hatch­backy.

Skupina AURES Holdings

S nastupujúcou letnou sezónou sa na Slovensku tradične zvyšuje záujem o veľké rodinné vozidlá. V sieti auto­centier AAA AUTO a Mo­to­tech­na, ktoré prevádzkuje skupina AURES Holdings, sa spolu predaj auto­mo­bi­lov kombi, SUV, MPV alebo viac­miestnych dodávok vyšplhal už na 61 %. Nad­po­lo­vičná väčšina jazdí na diesel, 38 % má auto­ma­tickú pre­vo­dovku, štvrtina náhon na všetky štyri kolesá. Pri týchto väčších rodin­ných autách tvorí 11 % pre­da­jov Škoda Octavia kombi.

„Vždy s príchodom leta, rovnako ako neskôr aj s príchodom zimy, rastie dopyt po väčších rodinných vozidlách. Súvisí to s plá­no­va­nými cestami na do­vo­lenku, keď mnoho ľudí rieši výmenu svojho vozidla za novšie a často priestran­nej­šie auto. Predaje väčších jazdených áut sa tento rok vyšplhali už na 61 % z celého objemu vozidiel, ktoré si od nás zákazníci už odviezli. V júni navyše kombíky predbehli v predajoch hatch­backy, čo sme naposledy mohli vidieť v čase pan­dé­mie, keď ľudia ku­po­va­li väčšie auto­mo­bily, aby mohli bezpečne vyraziť práve na prázdniny. Tento rok za­ží­va­me vše­o­becne vý­ni­močnú sezónu. Predaje v AAA AUTO a v Mo­to­tech­ne sú zatiaľ naj­vyššie v našej tridsať­dva­roč­nej histórii. Za prvých šesť mesiacov sme v sku­pi­ne cel­ko­vo predali už 54-tisíc áut,“ uviedol Petr Vaněček, co-CEO (spo­ločný ge­ne­rálny ria­di­teľ) AURES Holdings, ktorá ročne predá takmer sto­ti­síc ojazdených auto­mo­bi­lov.

V ostatných rokoch sa všeobecne oslabuje pozícia hatchbackov, a to aj napriek dočasnému nárastu dopytu po začiatku vojny na Ukrajine, kedy začali stúpať ceny palív a ľudia hľadali úspornejšie vozidlá na prevádzku. V roku 2019 tvorili tieto menšie vozidlá v AURES Holdings ešte 31 % všetkých predajov, tento rok v júni už iba 25,6 %. O svoje miesto sa postupne hlásia „kombíky“, ktoré dlho­do­bo bo­ju­jú s kom­pak­tnej­šími hatch­backmi o prven­stvo. V júni dopyt po vo­zidlách kombi vzrástol na tak­mer 27 %. Na tre­ťom mieste si sta­bil­nú po­zí­ciu s už štvrti­no­vým podielom držia mestské SUV. V roku 2019 si ich pritom ku­po­va­lo ani nie 17 % zá­kaz­ní­kov spo­loč­nosti.

Pokiaľ ide o výbavu, potom 24,3 % veľkých rodinných áut má náhon na všetky štyri kolesá a do­kon­ca 38 % auto­ma­tickú pre­vo­dovku. Nad­po­lo­vičná väč­šina rodin­ných áut je v diese­lo­vom pre­ve­de­ní (52,9 %) a 40,7 % na ben­zín.

„S ohľadom na všeobecne mierne rastúci dopyt po elek­tro­mo­bi­loch stúpa podiel áut s elek­tro­mo­to­rom aj medzi väčšími vozidlami. V tejto ka­te­gó­rii je ale ponuka stále skôr ob­me­dze­ná. Aj preto je tak žia­da­ná Škoda Enyaq, ktorá si vďaka svojej veľ­kosti získava stále sil­nej­šiu základňu fa­nú­ši­kov,“ doplnil Petr Vaněček.

Pre Slovákov je jednoznačnou jednotkou medzi rodinnými vozidlami Škoda Octavia kombi, potom jej menšia „sestra“ Fabia kombi. Na treťom a na štvrtom mieste sú kombi verzie Volks­wa­genu Passat a Škody Superb.

Najpredávanejšie rodinné autá v roku 2024 v sieti auto­cen­tier AAA AUTO a Mo­to­tech­na

Najpredávanejšie rodinné autá v roku 2024 v sieti autocentier AAA AUTO a Mototechna

Autorka: Dominika Brindžáková, AURES Holdings.

Správu dodal Michal Račko z PR Clinic.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *