V akej značke vždy nájdeme pridanú hodnotu?
Obyvatelia Slovenska oceňujú kvalitné výrobky a v obchodoch ich pravidelne vyhľadávajú. Vedeli ste napríklad, že takmer štyri pätiny ľudí považujú kvalitu za najdôležitejší faktor pri nákupe potravín?
Aj takéto zistenia priniesol prieskum spoločnosti BILLA, ktorý sa zameral na vývoj nákupného správania.
Ochota investovať do svojho zdravia, preferencia vyváženého životného štýlu, ale aj motivácia sledovať, čo presne človek konzumuje – dôvodov, pre ktoré zákazníci vyhľadávajú potraviny vysokej kvality, je viacero. Dopyt po kvalitných produktoch potvrdil aj prieskum spoločnosti BILLA, ktorý mapoval vývoj nákupného správania na Slovensku. [1] Na kvalitu a zloženie potravín prihliada podľa prieskumu 82 % opýtaných, pričom takmer štyri pätiny ľudí považujú kvalitu za najdôležitejší faktor pri nákupe potravín.
„V prieskume sme tiež zistili, že približne každý piaty zákazník siaha po vysokokvalitných potravinách bez ohľadu na ich cenu. Detailne si obaly výrobkov číta viac ako polovica ľudí a deväť z 10 zákazníkov si všíma dátum spotreby alebo minimálnej trvanlivosti potravín. Ľudia si dnes uvedomujú aj ekologické okolnosti a potravinami sa snažia neplytvať – vyjadrili sa tak viac ako dve tretiny zákazníkov,“ povedal Juraj Hován, vedúci oddelenia nákupu v BILLA.
O pôvod výrobkov sa podľa prieskumu zaujímajú takmer štyri pätiny ľudí a kontinuálne rastie záujem o zdravý potravinový sortiment, nakupuje ho 83 % zákazníkov. Dopyt je aj po vlastných značkách reťazcov, ktoré sa kvalitou vyrovnajú značkovým potravinám – po privátnych výrobkoch siahajú viac ako dve tretiny ľudí na Slovensku. Z prieskumu tiež vyplýva, že bežný nákup zákazníkov najčastejšie zahŕňa chlieb a pečivo, mliečne výrobky, ovocie a zeleninu, mäsové produkty, maslo, ale aj trvanlivé potraviny ako múku, cukor, olej či koreniny.
Vychutnajte si život
Pestrá ponuka potravín tej najvyššej kvality je prioritou pre spoločnosť BILLA. V rámci svojej privátnej značky BILLA Premium prináša sieť supermarketov viac ako 100 produktov vyrobených z prvotriednych surovín. Tieto potraviny pochádzajú od tých najlepších dodávateľov, ktorých BILLA prísne preveruje. Cieľom BILLA Premium je sprostredkovať život v jeho plnosti a zmyselnosti – zákazníkov značka inšpiruje k tomu, aby si vychutnávali každý moment a vnímali chute, vône i farby jedla. BILLA Premium sa pritom neustále rozširuje o nové výrobky, aby ľuďom pomohla dopriať si gastronomické špeciality za výhodnú cenu. Obľúbenými produktmi tejto značky sú napríklad extra panenský olivový olej 100% gréckeho pôvodu, čerstvé vajcia z chovu vo voľnom výbehu, talianske cestoviny lumache z tvrdej pšenice alebo syr gouda, ktorý zrel viac ako 12 mesiacov. Zákazníci často siahajú aj po cukrovinkách a snackoch BILLA Premium, napríklad po lávovom koláčiku vyrobenom z belgickej čokolády, jemných mandľových makrónkach alebo zemiakových čipsoch s príchuťou hľuzovky.
„Keďže život je aj o vychutnávaní si okamihov, napríklad v spoločnosti blízkych pri dobrom jedle, cieľom našej značky BILLA Premium je priniesť zákazníkom unikátne zážitky v podobe potravín tej najvyššej kvality. Na produktoch BILLA Premium si dávame mimoriadne záležať a prinášame v nich výberové chute. Či už si chcete dopriať sladké potešenie, luxusný obed alebo vyskúšať nepoznané, so značkou BILLA Premium pozdvihnete pôžitok z jedla na novú úroveň,“ uviedol Juraj Hován.
[1] Reprezentatívny prieskum Vývoj nákupného správania vypracovala pre spoločnosť BILLA v septembri 2023 na vzorke 1 014 respondentov vo veku od 35 do 70 rokov agentúra 2muse. Išlo o kvantitatívny ad-hoc prieskum realizovaný formou online panela s riadeným prístupom.
Autor: Mgr. Marek Kravjar, hovorca BILLA.
Správu dodala Petronela Lojeková z AMI COMMUNICATIONS SLOVAKIA.