Kategórie
Tlačové správy

Valentín: Muži sa zamilovali do benzínových áut

Vlani si ich kúpili už skoro toľko ako dieselových.

V sieti AAA AUTO na Slovensku sú u mužov najpredávanejšie vozidlá s dieselovým pohonom, no na vzostupe sú benzínové autá, ktorých si minulý rok zaobstaralo 49 % mužov a 61 % žien.

Aures Holdings

Dnešný deň zamilovaných nie je len o láske partnerskej, ale aj tej k deťom, rodičom alebo napríklad aj k automobilom. Pre dlhodobú krízu v automotive sektore sa za ostatný rok zmenili preferencie vo výbere áut najmä u mužov, ktorí nedali roky dopustiť na dieselové autá. No vlani si vyše 49 % z nich zaobstaralo vozidlo s benzínovým motorom. Pre ženy sú benzínové autá číslom jedna už dlhodobo a vlani si ich kúpilo 61 % z nich. Vyplynulo to z predajných výsledkov skupiny AURES Holdings, najväčšieho predajcu ojazdených automobilov v strednej Európe.

„Ostatné dva roky zákazníci všeobecne oveľa viac premýšľajú nad výberom vozidiel. Zatiaľ čo pred pandémiou boli, pre mnohých prekvapivo, oveľa racionálnejšie vo výbere automobilu ženy, teraz aj muži viac ako počet koní pod kapotou riešia prevádzkové náklady a praktické využitie auta. V minulom roku s trhom veľmi zamával nárast cien pohonných hmôt, aj preto stúpol počet predaných áut na benzínový pohon,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva skupiny AURES Holdings, prevádzkovateľa siete autocentier AAA AUTO.

Vývoj obľúbenosti SUV k celkovým predajom áut v AURES Holdings
Vývoj obľúbenosti SUV k celkovým predajom áut v AURES Holdings.

V minulom roku si na Slovensku vozidlo s benzínovým pohonom kúpilo vyše 49 % mužov a 61 % žien. Záujem o alternatívne palivá je zatiaľ nízky u oboch pohlaví, ale v prípade žien prakticky nerastie. Muži si naopak vlani zaobstarali medziročne takmer dvojnásobne viac elektromobilov.

Ženy i muži preferujú hatchbacky, no už aj SUV

Pokiaľ ide o karosérie, tak u žien jednoznačne vedú hatchbacky, pričom vlani si tento typ vybralo v AURES Holdings vyše 41 % žien. V prípade mužov sú hatchbacky tiež na prvom mieste, no len s 30 %.

„Muži u nás veľmi často kupujú auto pre celú rodinu, preto takmer 26 % si vyberá kombíky. Najvýraznejšie ale u oboch pohlaví rastie záujem o SUV. Páni si kupujú tento typ vozidla v objeme 22 %, dámy 24 %, a je to pre ne druhý najobľúbenejší typ auta,“ doplnila Karolína Topolová.

Obľuba SUV pritom u mužov aj žien ešte pred piatimi rokmi sotva presahovala desať percent. V oboch prípadoch je to na úkor hatchbackov.

Na vzostupe u oboch pohlaví je automat

Muži (22 %) aj ženy (17 %) zhodne najviac milujú Škodovky. Obe pohlavia dávajú prednosť väčšej Octavii, v prípade prémiových áut potom u oboch vedie Kodiaq. V prípade dám aj pánov rastie vysokým tempom obľuba automatickej prevodovky. U mužov sa za ostatných päť rokov vyšplhala z 15 % na 24 %, už žien z 13,7 % na 23 %. V prípade farieb muži najčastejšie kupujú autá v striebrosivej (22 %), čiernej (17,4 %) alebo bielej (17,1 %), ženy potom v striebrosivej (19 %), bielej (17,5 %) a čiernej (14 ,4 %).


Autorka: Dominika Brindžáková, AURES Holdings.

Správu dodal Michal Račko z PR Clinic.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *