Kategórie
Osobné

Konformizmus nie je náboženstvo

Aj o gaunerovi biskupovi Vojtaššákovi.

Dominik Harman uverejnil 25. apríla 2015 článok Najrozšírenejším náboženstvom je konformizmus. Harman je členom Rímskokatolíckej cirkvi.

Nesúhlasím s jeho názorom, teda zároveň s názorom jeho učiteľa, nazývať konformizmus náboženstvom. Konformizmus je bezzásadovosť, prispôsobovanie sa, pasívne prispôsobovanie jednotlivca jestvujúcim pomerom, bežným alebo oficiálnym názorom, väčšinovým názorom, postojom a podobne; je to prispôsobivosť.

Dominik Harman: „V čase pred referendom o rodine nemali naši pastieri – biskupi – problém verejne vystupovať a zastať sa toho, čo považovali za správne a naopak, protestovať proti niečomu, s čím nesúhlasili.“

„Dnes od biskupov nepočujem ani pol slova. A pritom by bolo o čom: Váhostav a jeho podvodné konanie, prepojenie na vládnu stranu, zadržiavanie spravodlivej mzdy, to všetko sú veci, ktoré by mali Cirkev trápiť.“

Výborný názor.

emotikon

Dominik Harman: „Už ma nebaví byť neustále ponižovaný nadávkou ‚kresťan‘ či ‚katolík‘.

„Viem, že my katolíci Sväté Písmo veľmi nečítame, ale skúsme si niekedy nalistovať Jakubov list: ‚Kto teda vie dobre robiť a nerobí, má hriech.‘“

Pochybujem, že Harman má páky na to, aby čosi zmenil v najväčšej cirkvi na Slovensku. Je možno sám (solitér). Takých ako je on, by muselo byť aspoň 70 % v cirkvi. Čo sa v cirkvi zmenilo po odvolaní Bezáka? Nič! A pritom mnoho katolíkov protestovalo. Ale to ešte nebola masa, ktorej by sa klérus zľakol. Sympatická je Harmanova odvaha označiť klérus za hriešnych. Keby mal Harman väčší vplyv na radových katolíkov, možno by ho vyobcovali z cirkvi.

Dominik Harman: „Na Veľkonočnú nedeľu som bol v kostole v dedinke Vitanová, na Orave. Počas prosieb ma tam donútili pomodliť sa za nebohého biskupa Vojtaššáka. Toho, ktorý kedysi povedal: ‚Mal by som návrh. Pretože ľudia nie sú o tejto otázke náležite informovaní, prosil by som, aby sa o tom vydala ľudová knižočka. Židia sa snažili k sebe vzbudiť sústrasť, ľudia ich ukrývali, pretože vraj to, čo sa so Židmi robilo, bolo neľudské. Židia si mysleli, že sa s nimi bohvie ako zle zaobchádza, zatiaľ čo sa v táboroch môžu mať celkom dobre.‘“

„Kašľať na osobu Vojtaššáka…“

Nie, nemali by sme sa vykašľať na to, aký bol Ján Vojtaššák. Klérus by najradšej z neho spravil svätca, aby sa zahladili jeho protižidovské názory. Je žalostné, že Ústav pamäti národa sa vyčerpáva na komunistoch, a zanedbáva obdobie rokov 1939 až 1945.

Prof. JUDr. PhDr. Ladislav Hubenák, DrSc., nositeľ ocenenia Veľvyslanec humanizmu, v článku Oceňovaný antisemita napísal:

„V liste vatikánskeho chargé d’affaires v Bratislave G. Burzio píše 31. 3. 1943 kardinálovi L. Maglionemu, štátnemu sekretárovi Vatikánu, že deportácie Židov zo Slovenska sa začali a ‚uskutočňujú najbrutálnejším spôsobom‘. V odseku, týkajúcom sa biskupa Vojtaššáka, sa píše: ‚Informovali ma, že na zasadaní, kde sa prediskutovala deportácia Židov, monsignor Vojtaššák namiesto toho, aby sa postavil proti nehumánnemu plánu, zaujal úplne pasívny postoj, obmedziac sa na nepodstatné námietky. Potom v rozhovore s iným biskupom naznačil, že podľa jeho mienky by bolo lepšie, keby sa cirkevná vrchnosť nemiešala do tejto otázky, aby nekládla prekážky vláde a prezidentovi republiky, že Židia sú najhoršími nepriateľmi Slovenska, že i tak sa veci budú vyvíjať svojím smerom… Je ťažké dozvedieť sa pravdu o tom, čo sa udialo a povedalo na zasadaní vlády; viem však, že Msgr. Vojtaššák má povesť veľkého šovinistu.‘“

„V stenografickom zázname zo zasadania štátnej rady 3. 2. 1943 sa uvádza Vojtaššákov výrok: ‚V Spišskom Podhradí zostáva ešte jeden Žid. A napriek tomu, že u neho nie sú nutné nijaké hospodárske ohľady; a napriek tomu, že je to komunista už oddávna, býva tam stále. Menuje sa Lörinc.‘ Na to odpovedá dr. Vašek: ‚Aby ste videli, slávna štátna rada, ako sa u nás pružne úraduje, zariadim ihneď kladné vybavenie tohto podnetu pána biskupa.‘ Vojtaššák potom pokračoval: ‚Poznám ho dobre, bol to najväčší gauner z Podhradia. Všetkých už vzali a odviezli; a on je ešte tam.‘“

Nebol náhodou počas 2. svetovej vojny gaunerom práve Vojtaššák? A čo, ak má pravdu spisovateľ Roman Bednár, ktorý tvrdí, že do neba pôjdu zlé duše. Jedna tam už je naisto, Vojtaššák! Aspoň tí, ktorí snívajú o blahorečení Vojtaššáka, tomu veria, že je v nebi. Aj bez blahorečenia.

emotikon

Ladislav Hubenák: „Zostane nevyvrátiteľnou skutočnosťou, že tzv. slovenský štát odvolávajúci sa na kresťanský solidarizmus, bol prvým z neokupovaných krajín, ktorý pristúpil k deportácii Židov už vtedy, keď ešte ani jeden zo satelitov Nemecka nebol ochotný zúčastniť sa na tomto zločine. A biskup Ján Vojtaššák ako podpredseda štátnej rady bol pritom, a tým sa zúčastnil na zločinoch totalitného štátu a jeho vlády.“

Dominik Harman otvoril Pandorinu skrinku. Som zvedavý, ako si poradí katolícky klérus s hriechmi nielen Vojtaššáka, ale aj novodobých (súčasných) gaunerov, ktorí tvrdia, že sú kresťania. Vyhovárať sa na boha totiž nestačí!!!

Dominik Harman: „Otázka za milión: Čoho sa biskupi boja?“

Pokiaľ milióny katolíkov nevytvoria tlak na klérus, tak biskupi nebudú mať strach.

emotikon

Archív:

Dominik Harman: Najrozšírenejším náboženstvom je konformizmus
Dominik Harman: Najrozšírenejším náboženstvom je konformizmus.

Autor: Ján Parada.

Článok bol pôvodne uverejnený 25. 4. 2015.

Jedna odpoveď na “Konformizmus nie je náboženstvo”

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *