Na jeseň stúpa záujem hlavne o väčšie vozidlá typu kombi, SUV alebo MPV, ktorých sa mesačne v ponuke na celom slovenskom trhu objavuje až 23 500.
Pre predajcov automobilov je jeseň už tradične najúspešnejším obdobím roka. Motoristi častejšie menia autá práve pred zimným obdobím, pretože si môžu pred kúpou vozidlo otestovať v chladnejších podmienkach, kedy je možné u ojazdeného automobilu lepšie pozorovať prípadné nedostatky. Navyše sa tým pripravujú na zimu či dovolenky na horách. Ponuka modelov kombi, SUV a MPV našťastie mierne rastie a mesačne si je možné vyberať z celkového počtu takmer 36 000 všetkých áut, so strednou hodnotou ceny 10 700 eur. Vyšší záujem hlásia aj predajcovia automobilov. Vyplýva to z analýzy trhu, ktorú kontinuálne pripravuje skupina AURES Holdings, prevádzkovateľ medzinárodnej siete autocentier AAA AUTO a Mototechna.
„Predvianočné obdobie patrí v sektore automotive medzi najnáročnejšie, ale zároveň predajne najúspešnejšie obdobie. Každým rokom viditeľne pribúda zákazníkov na našich pobočkách, ktoré chcú vymeniť auto pred zimnou dovolenkou alebo zvažujú automobil ako darček pod stromček. Toto obdobie sama odporúčam, pretože v chladnejšom počasí najlepšie preveríte vozidlo, ktoré sa chystáte kúpiť,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva skupiny AURES Holdings.
S rastúcim dopytom predovšetkým po väčších automobiloch našťastie rastie aj ponuka. V novembri sa v ponuke na trhu objavilo zatiaľ takmer 23 500 kombi, SUV a MPV. Ide o 70 % novembrovej celorepublikovej ponuky.
Z „kombíkov“ nájdete v ponuke na celom slovenskom trhu ojazdených áut najčastejšie Škodu Octavia (16,3 %), Volkswagen Passat (9,4 %) alebo Škodu Fabia (8 %). V prípade MPV Volkswagen Touran (15 %), Volkswagen Sharan (5 %) a Ford S-Max (4 %). V prípade modelov SUV sú to Volkswagen Tiguan (3 %), Kia Sportage (2 %) a BMW X5 (1,9 %).
„Vozidlá v ponuke na slovenskom trhu sú výrazne staršie, než je reálny dopyt v našich autocentrách. Zákazníci v tejto neistej dobe hľadajú mladšie vozidlá s nižším nájazdom, a tým pádom aj dlhšou životnosťou. Sú ochotní za automobil tiež viac zaplatiť. Nákup na splátky u nás aktuálne využíva 47 % ľudí. Vďaka spolupráci s najväčšími finančnými spoločnosťami máme širokú škálu možností a zákazníci vítajú, že môžu riešiť nákup vozidla, jeho financovanie, ale aj poistenie na jednom mieste,“ doplnila Karolína Topolová.
„Zimné“ vozidlá najčastejšie sa objavujúce v ponuke slovenských inzertných serverov v novembri 2022
Autorka: Dominika Brindžáková, AURES Holdings.
Správu dodal Michal Račko z PR Clinic.