Kategórie
Tlačové správy

V teste zimných pneumatík prepadli i osvedčené značky

Prípravy na nadchádzajúcu zimu vrcholia. Všetci hľadajú cesty, ako ušetriť na kúrení, ale na skorý príchod zimy by nemali zabúdať ani motoristi. Výber kvalitných pneumatík s dlhou životnosťou má vplyv nielen na bezpečnosť jazdy, ale odrazí sa i na spotrebe pohonných hmôt. dTest preto už tradične prináša test zimných pneumatík a odhaľuje, ktoré sa oplatí zadovážiť.

Výsledky testu celkom 32 pneumatík, rozdelených do dvoch kategórií o rozmeroch 185/65 R15 a 215/60 R16, si môžete zadarmo prečítať až do 4. októbra 2022 na stránke dTestu.

Tentoraz sme pripravili test zimných pneumatík s populárnymi rozmermi 185/65 R15 a 215/60 R16. Pätnásťpalcové sa hodia na menšie vozy, ako je napríklad Škoda Fabia či Volkswagen Polo, šestnástky pre zmenu dobre sadnú napríklad menším SUV. Testovací program ostal rovnaký ako v minulosti. Merali sme výdrž gúm, zisťovali vplyv pneumatík na spotrebu pohonných hmôt a nezabudli sme ani na hlučnosť.

„Výsledky nás príliš nepotešili, v každej zo skupín môžeme s pokojným svedomím odporučiť iba štvoricu výrobkov. Žiaľ, museli sme udeliť niekoľko celkových dostatočných i nedostatočných známok,“ uviedla šéfredaktorka dTestu Hana Hoffmannová.

Za najväčším počtom neúspešných stál test jazdy na mokro. 15-palcové čínske pneu Wanli SW611 na mokrom asfalte a betóne úplne prepadli. Brzdná dráha na asfalte merala skoro 48 a na betóne takmer 50 metrov. K tomu je potrebné pripočítať tragickú ovládateľnosť a pomerne vysokú náchylnosť k aquaplaningu. Pre porovnanie najlepšie v tomto ohľade dopadli Bridgestone Blizzak LM005, pri ktorých laboratória namerali na asfalte 36,2 m a na betóne 39,2 m.

Problémy sa ale ukázali i na suchu. Slušné hodnotenie za ovládateľnosť, jazdnú stabilitu a brzdnú dráhu v oboch veľkostiach získali Bridgestone Blizzak LM005. Testovací vodiči však boli veľmi kritickí k 15-palcovej trojici Dunlop Winter Response 2, Fulda Kristall Montero 3 a Barum Polaris 5. Naopak príjemným zistením boli výsledky jazdy na snehu, ktoré sa každý rok konajú vo fínskom Laponsku. Až na niekoľko výnimok za polárnym kruhom testované pneumatiky obstáli.

Veľmi sledované kritérium toho roku iste bude výdrž pneumatík, a tiež ich vplyv na spotrebu. Nájazd gúm má totiž v konečnom dôsledku na vašu peňaženku väčší vplyv než obstarávacia cena. V niektorých prípadoch sa oplatí priplatiť si niekoľko eur a siahnuť po drahším výrobku s výrazne vyššou životnosťou.

„Výsledky testu životnosti to len potvrdzujú, rozdiely vo výdrži boli enormné,“ potvrdzuje Hoffmannová.

Ako príklad uvádza výsledok v rebríčku pätnásťpalcových pneumatík. Zatiaľ čo Michelin Alpin 6 potrebovali vymeniť po viac než 46-tisícoch kilometroch, Avon WT7 Snow vydržali menej než polovicu, zhruba 22 700 km.

Meranie ukázalo, že výberom správneho obutia možno ušetriť i palivo. Medzi hlavné faktory ovplyvňujúce spotrebu PHM samozrejme patrí štýl, rýchlosť jazdy a charakter trasy, ale ukázalo sa, že nezanedbateľný vplyv majú tiež pneumatiky. S vyššou cenou, ktorú za plnú nádrž platíme, sa tento vplyv samozrejme zvyšuje. Vplyv jednotlivých pneu na spotrebu sa meral pri jazde konštantnou rýchlosťou 100 km/h. Pätnástky sa testovali na vozidle Volkswagen Polo. Najšetrnejšie sa ukázali byť pneu Semperit Speed Grip 5, v ich prípade bolo spálených 5,7 l benzínu na 100 km. Naopak najviac pohonných hmôt bolo potrebných v podaní pneu Maxxis Premitra Snow WP6 – 6,1 l/100 km.


Autor: dTest.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *