Reakcia na reakciu.
6. decembra 2012 som uverejnil článok o tom, že Anton Selecký si len tak mirnix – dirnix spraví z nejakých demonštrantov na ulici humanistov. Na demonštrácii sa možno spomenulo slovo humanizmus, tak si Selecký z toho akosi záhadne odvodil, že ide o typický slobodomurársky termín. Na jeho článku ma zaujalo to, že demonštrantov považuje za humanistov, prípadne slobodomurárov. Ale v nadpise dal prednosť označeniu pre demonštrantov, že sú humanisti.
Ak by aj „Memorandum slobodného občana“ bolo dielom slobodomurárov, je potom nanajvýš čudné, že túto manifestáciu verejne podporujú aj ľudia zo Slovenskej pospolitosti.
V časopise Prúty č. 34, z januára 2013, na strane 14 verejne podporujú toto memorandum.
Nachádza sa tam článok MLÁDEŽ DNEŠNEJ DOBY, kde autor Milan sa sťažuje na iluminátov:
„Ďalšou hrozbou tohto ‚virtuálneho sveta‘ sú reklamy, seriály, reality-show a filmy, ktorými si ilumináti a ďalšia zberba chce podchytiť naše deti a mládež.“
Slovenská pospolitosť takto jasne dáva najavo, čo si myslí o iluminátoch. Napríklad v článku Veľkonočný odkaz píšu:
„Kristus nie je legendou, ani mýtom, kde ho chceli zatlačiť antikristi (slobodomurári, ilumináti, komunisti…) – tí úhlavní nepriatelia pravdy, tí apokalyptickí jazdci dejín zla, podlosti a egoizmu. Diabol kráčal dejinami človeka v rôznom rúchu.“
Slovenská pospolitosť má uverejnený i špeciálny článok o slobodomurároch s názvom NA UVÁŽENIE o Slobodomurároch na Slovensku. Sic! V ňom sa len raz spomína slovo „humanizmus“, aj to v súvislosti s tým, že na Slovensku pôsobí lóža francúzskeho rítu Humanizmus.
„Čoskoro vznikli v Bratislave aj ďalšie dve slobodomurárske lóže: lóža škótskeho rítu Ján Kollár a lóža francúzskeho rítu Humanizmus.“
To je asi tak všetko. Na toto som už poukázal v článku Humanisti ako slobodomurári, ktorý naozaj nepochopili, nakoľko na článok uverejnili reakciu s názvom Humanisti sa ohradzujú: S Memorandom slobodného občana vraj „nič“ nemajú.
Veru tak, humanisti skutočne nemajú nič spoločné s týmto memorandom.
Magnificat píše:
„Magnificat Slovakia sa ocitol na stránkach humanistov, ktorých sme sa zrejme akosi ‚dotkli‘ označením ‚slobodomurári‘.“
Nuž, v článku Humanisti ako slobodomurári strašia v kresťanskej hlave som zrozumiteľne vysvetlil, že Anton Selecký napísal blud.
„Je pravda, že slobodomurári používajú výraz humanizmus, ale nielen oni, a je nutné naozaj použiť bujnú fantáziu, aby z toho, že kdesi na nejakej demonštrácii ktosi počul slovo „humanizmus“, mohol si to slovo spojiť práve so slobodomurármi,“ napísal som vtedy.
To som teraz zvedavý, akú hlúposť napíšu nabudúce. Zrejme súťažia o najkonšpiračnejšiu teóriu. Lebo ak im nepomôže ani fakt, že toto memorandum podporuje Slovenská pospolitosť, tak potom škoda strácať čas nevedomcami, ktorí si sedia na kábli. Naozaj!
V Slovenskej pospolitosti sú až takí horkokrvní kresťania, že uverejnili článok Kresťanské(?) rádio Lumen, v ktorom vyjadrujú pochybnosti, či vôbec rádio Lumen je kresťanské. A ako samozrejmosť stihnú spomenúť tie povestné lóže.
„Snaží sa rádio oddeliť princíp kresťanský od princípu národného a naopak, alebo sú majitelia, resp. vedenie členmi lóží, ktoré takýto cieľ majú dlhodobo vo svojom programe?“
Možno raz napíšu aj článok, v ktorom sa budú zamýšľať nad tým, či v Magnificat sú kresťania, keďže takto čudne broja proti tejto demonštrácii.
A nakoľko toto memorandum usilovne podporuje aj Slovenská pospolitosť, mali by sa v Magnificate nad sebou zamyslieť, či takéto memorandum môže byť dielom humanistov. Na to treba ozaj silnú konšpiračnú teóriu.
Pokiaľ by aj po tomto podaní vysvetlenia mali v Magnificat pochybnosti, tak nech navštívia stránku Slovenskej pospolitosti. Tam píšu:
„Chceme národnú revolúciu – chceme tak ako Andrej Hlinka, aby z červeného Slovenska bolo Slovensko biele, Slovensko slovenské a kresťanské.“
„Táto naša svojeť, to je naše kresťanské vierovyznanie, naše slovenské národné povedomie, naša reč, naša národná írečitosť, naše Slovensko.“
„Odhaľujeme pravú tvár súčasnej i ostatných ponovembrových vlád – ich protikresťanské a protinárodné kroky…“
Čo tvorí symboliku SP a čo symbolizuje?
„Symboliku SP tvorí:
Znak SP – Znak tvorí modrý kruhový štít so strieborným (bielym) dvojkrížom uprostred. Modrá farba symbolizuje slovenskú zem, tak ako modré trojvršie v štátnom znaku SR. Strieborná (biela) farba symbolizuje posvätnosť kresťanských a všeslovanských ideálov. Dvojkríž použitý v symbolike SP je rovnoramenný. Vychádza z najstarších prameňov slovenskej heraldiky. Dvojkríž znázorňuje slovanskú a cyrilometodskú tradíciu. Dvojkríž sa skladá z troch pruhov, symbolizujúcich Svätoplukove prúty.“
Takže, ak podporuje Slovenská pospolitosť toto memorandum, tak v úplnom protiklade s tým, čo tvrdí Anton Selecký a Magnificat, mi vychádza, že ak v Slovenskej pospolitosti odhaľujú protikresťanské kroky, tak asi ťažko budú zároveň podporovať demonštráciu, ktorá podľa Seleckého a Magnificat nesie protikresťanské znaky (slobodomurárske). Buď jedno alebo druhé. Selecký a Magnificat by sa možno nemýlili (a netárali nezmysly), keby platilo, že demonštráciu organizujú kresťania za účelom akýchsi protikresťanských krokov. Preto platí, čo som už povedal, že humanisti ako slobodomurári ohľadom tohto memoranda strašia nanajvýš v hlavách v Magnificate.
Na záver: Mne je jedno, akí nevzdelanci sú v Magnificat, hanbu so svojimi nezmyslami robia kresťanom, nie humanistom. Keby Selecký sa k tejto demonštrácii vyjadril názvom článku Aktuálne: Kresťania v uliciach?, tak by som o nejaký Magnificat ani nezavadil.
Archív:
Autor: Ján Parada.
Článok bol pôvodne uverejnený 16. 1. 2013.