Správa ukazuje na výrazný pokrok v digitalizácii finančných služieb, ktoré Home Credit poskytuje a tiež v zlepšovaní ponuky zodpovedného úverovania.
Home Credit International publikoval Správu o udržateľnosti za rok 2021. Správa spoločnosti podrobne popisuje, aký posun urobil Home Credit v oblasti ochrany životného prostredia, spoločenskej zodpovednosti a riadenia firmy. Report je tiež v súlade so 17 cieľmi Udržateľnosti OSN na všetkých územiach, kde svoje služby poskytuje. Aktívne pristupuje k napĺňaniu štandardov stanovených v Reporte o udržateľnosti aj slovenský Home Credit, jeho aktivity sa zameriavajú na ekologicky zodpovedné podnikanie, zvyšovanie finančnej gramotnosti, zodpovedné financovanie a posilnenie digitálnych zručností.
„Tento materiál je ďalšou dôležitou súčasťou našich princípov zodpovedného podnikania a ukazuje, že ESG je pevne zakotvená v DNA našej spoločnosti. Rád by som poďakoval predovšetkým našim zamestnancom, ktorí sú vďaka svojej kreativite, nadšeniu pre prácu a obetavosti dôkazom toho, že zásady ESG sú plne včlenené do našej firemnej kultúry,“ uvádza Jean-Pascal Duvieusart, generálny riaditeľ Home Credit Group.
ESG report prináša transparentný pohľad na fungovanie spoločnosti pre svojich zákazníkov, zamestnancov, akcionárov a tiež investorov. Táto už druhá správa ukazuje dynamický vývoj produktov a služieb, ktoré sú v súlade so zodpovedným prístupom. Zákazníci a zamestnanci kladú čoraz väčší dôraz na témy súvisiace s ESG.
Podstata biznisu skupiny Home Credit sa točí okolo osobných financií a počas pandémie sa tiež ukázalo, aká je dôležitá pomoc ľuďom, ktorí sa ocitli vo finančných problémoch. Home Credit zdôrazňuje, aké je podstatné ponúkať férové služby dlhodobo a pomoc aj pri zotavení sa po skončení pandémie. V Správe o udržateľnosti sa uvádza, že v minulom roku požiadalo o úver vôbec prvýkrát 23 % zákazníkov Home Creditu a vyše 109 miliónov využilo edukačné programy Home Creditu na podporu finančnej gramotnosti.
„Lepšia finančná znalosť je pre zákazníkov prospešná nielen vo vzťahu k úverovej spoločnosti, ale hodí sa aj v iných životných situáciách. Všetky naše zmluvy sú písané jasne a zrozumiteľne, aby sme minimalizovali prípadné nedorozumenia,“ uvádza Michal Fila, hovorca Home Credit ČR a SR.
„V priebehu roku 2021 využilo 2,2 milióna zákazníkov platobné prázdniny alebo si odložilo splátky, čo im pomohlo vyrovnať sa s pandemickou situáciou v roku 2021 a 44 % našich pôžičiek malo nulovú úrokovú sadzbu, a to vďaka partnerstvu s obchodníkmi a výrobcami,“ uvádza Michal Fila.
Sumu 1,3 milióna dolárov venoval Home Credit na priamu pomoc lokálnym komunitám a neziskovým organizáciám v rámci 50 projektov po celom svete, čo je ďalším signálom, že to budú predovšetkým firmy, ktoré budú v budúcnosti nositeľom nielen hospodárskych, ale stále častejšie aj spoločenských zmien.
Správa tiež uvádza, ako Home Credit pristupuje k diverzifikácii. Na trhoch, kde sú ženy menej zastúpené vo finančníctve, ich podporuje v profesijnom rozvoji a pomáha im preberať vedúce úlohy. Rozširuje služby naprieč všetkými komunitami. Zabezpečuje napríklad, aby ženy mali ľahký prístup k úverovým produktom, pretože často spravujú domáce rozpočty a plánujú budúce finančné výdavky svojej i svojej rodiny. V minulom roku tvorili ženy 43 % zákazníkov.
Celková uhlíková stopa Home Credit Group za rok 2021 je vyčíslená na 12 000 ton CO2 v rozsahu 1 a 2. Home Credit tiež opravil a vrátil do prevádzky, buď vďaka predaju alebo formou daru, 4 500 vyradených kancelárskych zariadení.
Home Credit na Slovensku
Home Credit SR aktívne podporuje aktivity, ktoré smerujú k nastavenému trendu udržateľnosti, spoločenskej zodpovednosti a zodpovednému a férovému úverovaniu. Zúčastňuje sa viacerých charitatívnych projektov. Obľúbeným programom je Malina, do ktorého sa zapájajú sami zamestnanci, ktorí finančne či inak podporujú vybrané charitatívne či verejnoprospešné projekty, pričom Home Credit každú vybranú čiastku zdvojnásobí. V súčasnej dobe viac ako 80 % všetkých procesov spojených s uzatváraním zmlúv prebieha bez papiera. Online riešenie nie je len rýchlejšie a pohodlnejšie pre zákazníkov, ale prispieva aj k environmentálnej a spoločenskej udržateľnosti.
„Už v roku 2013 sme zaviedli tzv. paperless procesy, najprv sme začali využívať elektronický podpis v správcovi financií a neskôr signpady v mieste predaja, čím sme obmedzili tlačenie papierových zmlúv a úverových podmienok a v roku 2020 sme začali ponúkať našim klientom virtuálnu kartu, ku ktorej už neexistuje plastový variant,“ opisuje Michal Fila.
Home Credit v Českej republike aktívne spolupracuje s Poradňou pri finančnej tiesni, zriadil funkciu ombudsmana klientov Home Creditu pre ČR a SR, ktorý pomáha s osvetou a so zvyšovaním finančnej gramotnosti, venuje sa na dennej báze problémom klientov a snaží sa s nimi nájsť riešenie ich ťaživej životnej situácie. Aj vďaka tomu približne 97 % klientov Home Creditu spláca svoje záväzky včas a bez problémov. V nezávislých rebríčkoch Človeka v tiesni sa dlhodobo umiestňuje na najvyšších miestach v hodnotení podmienok poskytovania pôžičiek, celkových nákladov a zákazníckom prístupe.
Report udržateľnosti bol zostavený podľa štandardov a postupov zodpovedného financovania vypracovanej Social Performance Task Force (SPTF), Princípmi pre zodpovedné bankovníctvo od Organizácie Spojených národov pre životné prostredie, Program Finance Initiative (UNEPFI) a Materiality Finder od Sustainable Rada pre účtovné štandardy (SASB) a Global Reporting Initiative (GRI).
Autor: Home Credit.
Správu dodal Michal Račko z PR Clinic.