Z rozhovoru s katolíckym kňazom Marekom Vadrnom.
Sudor položil kňazovi otázku:
„Ježiš odpustil Dismasovi, teda lotrovi, ktorého ako zločinca ukrižovali po jeho pravici. Ak by Putin pred smrťou úprimne oľutoval svoje hriechy ako lotor, tiež by sa kvalifikoval do raja?“
A kňaz mu vôbec neoponoval, že v biblii sa nespomína meno lotra.
Odkiaľ teda vzal Sudor meno Dismas pre lotra?
Na stránke Životopisy svätých je článok Dismas, kajúci lotor.
Tam sa dokonca tvrdí aj jeho dátum narodenia: 18. rok pred n. l. Aj miesto narodenia: Galilea.
Píše sa tam:
„Po prvý raz sa s jeho menom stretávame v apokryfnom Nikodémovom evanjeliu z 2. storočia.“
Apokryf je nepravý, podvrhnutý spis. Apokryf je aj falzifikát literárneho diela, zámerne podvrhnuté dielo; dielo pochybnej hodnovernosti.
Ešte sa tam píše:
„Súčasne týchto pár viet (o Dismasovi sa zmieňuje iba evanjelista Lukáš) stačilo, aby ho cirkev začala pokladať za svätého.“
A toto je už klamstvo! Lukáš vôbec nespomína nijakého Dismasa!!! Hovorí len o dvoch lotroch bez mien.
Akú „novinársku hodnotu“ má Karol Sudor, keď verí apokryfom?
Akú „náboženskú hodnotu“ má autor článku „Dismas, kajúci lotor“, keď klame o evanjelistovi Lukášovi? Darmo potom tára čosi o „svätom“, keď sám znesvätil samotnú kresťanskú bibliu.
Autor: Ján Parada.
3 odpovede na “Karol Sudor z Denníka N si vymýšľa”
Keby Sudor povedal niečo ako „Ježiš odpustil jednému z dvoch lotrov“, tak by neklamal, lebo tak sa píše v biblii.
Nuž, keby povedal, keby povedal, ale nepovedal. 🙂
Nepovedal tak, čiže si vymýšľal o akomsi Dismasovi. Sudor je nebiblický! Ešte horšie, že sám katolícky kňaz ho nepoopravil.