Kategórie
Tlačové správy

Ako správne reklamovať rastliny?

Záhradnícke centra už niekoľko týždňov plnia pestovatelia a záhradkári, ktorí hľadajú tie najlepšie sadenice pre svoj záhony a kvetináče.

Čo ak ale nakúpené sadenice nevyrastú alebo semená nevyklíčia? Reklamovať môžete vždy, pokiaľ ste presvedčení, že ste neúspech nespôsobili vy, ale že ide o vadu tovaru. Lenže vezmite na vedomie, že sa 24-mesačná záruka zvyčajne nepoužije.

Občiansky zákonník záručnú dobu pri kvetinách neupravuje. To ale neznamená, že by vám predajca mohol predať prakticky čokoľvek, a že by potom nebol zodpovedný za vady tovaru.

„Pokiaľ si odnesiete domov kvetinu, ktorá od začiatku javí známky nadmerného chradnutia, reklamujte ju. Tu je čas veľmi dôležitý. Vady vytýkajte hneď, ako sa objavia,“ uvádza riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest Eduarda Hekšová.

Pri reklamácii izbových rastlín, ako sú orchidey, kaktus alebo napríklad dracéna, by sa mala použiť zákonná 24-mesačná záruka. Predajca však môže reklamáciu odmietnuť, pokiaľ dôjde k záveru, že vada bola spôsobená nesprávnou starostlivosťou.

„Práve chybná starostlivosť býva najčastejším dôvodom zamietnutia reklamácie pri rastlinách,“ hovorí Eduarda Hekšová.

Pre vady osiva a sadby platí Zákon o obehu osiva a sadby, ktorý obsahuje špeciálne dojednanie o zodpovednosti za vady.

„Pri kúpe rozmnožovacieho materiálu jednoročných druhov, s výnimkou sadeníc zeleniny, je záručná doba 1 rok, pokiaľ nebude dohodnutá doba dlhšia. Pri viacročných druhoch je záručná doba 2 roky a beží od prvého dňa kalendárneho roku následujúceho po uplynutí kalendárneho roku, v ktorom dosiahla odroda vývojový stupeň potrebný k určeniu pravosti odrody. Pri sadeniciach zeleniny a kvetín je záručná doba 3 týždne,“ upozorňuje Eduarda Hekšová.

dTest odporúča rastlinu, kvetinu či sadenicu dôkladne prekontrolovať pred samotnou kúpou a potom dokumentovať i samotné uloženie a pestovanie. Podrobné informácie môžu pomôcť pri reklamácii u predajcu.

V prípade problémov sa môžete obrátiť na bezplatnú spotrebiteľskú poradňu dTestu elektronicky na online poradni pre spotrebiteľov alebo telefonicky na čísle 299 149 009.


Autor: dTest.

Jedna odpoveď na “Ako správne reklamovať rastliny?”

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *