Kategórie
Tlačové správy

Pred tridsiatimi rokmi si ženy autá kupovali minimálne, dnes je ich len v AAA AUTO skoro tretina

Najčastejšie si vyberajú čierne benzínové hatchbacky, automat už uprednostňuje pätina kupujúcich.

Ženy, ktoré dnes oslavujú Medzinárodný deň žien, patria medzi významnú skupinu kupujúcich na trhu ojazdených automobilov, pričom tvoria až 31 % zákazníkov. To, aby si žena sama kúpila auto, pritom bolo ešte pred tridsiatimi rokmi v podstate nemysliteľné. Dnes sú ženy veľmi pragmatické a pri výbere auta často menej dávajú na svoje emócie ako muži. Najčastejšie si vyberajú čierne hatchbacky v benzínovom prevedení. Automatickú prevodovku si volí 20 %. Vyplynulo to z analýzy skupiny AURES Holdings, prevádzkovateľa siete autocentier AAA AUTO.

„Za tridsať rokov existencie AAA AUTO sa automobilový trh významne zmenil. Zatiaľ, čo pred tridsiatimi rokmi bolo v podstate nemysliteľné, aby si žena sama išla kúpiť ojazdený automobil, dnes už žiadne obavy z jeho kúpy mať nemusí. Vo veľkých autocentrách nájdu ženy oporu u profesionálnych predajcov a navyše si so sebou môžu zobrať vlastného automechanika, ktorý vozidlo skontroluje na zdviháku. Aj preto ženy tvoria už takmer tretinu našich zákazníkov,“ uvádza Karolína Topolová, generálna riaditeľka skupiny AURES Holdings, prevádzkovateľa siete autocentier AAA AUTO.

„Ženy sú navyše často oveľa menej rozmarné ako muži. Viac riešia praktickú stránku vozidla a jeho reálne užívanie,“ doplnila Karolína Topolová.

Stále dominujú hatchbacky, hoci ich obľuba postupne klesá

Celých 30 rokov histórie AAA AUTO je najpredávanejším typom karosérie hatchback, ale v posledných rokoch jeho obľuba klesá. Tento rok si hatchback kupuje 41 % žien, pred desiatimi rokmi to bolo 55 %. Naopak rastie záujem o karosériu kombi, ktoré si len za prvé dva mesiace tohto roku zaobstaralo 26 % a ide tak o druhý najpredávanejší typ vozidla u žien. Na treťom mieste skončil sedan a na štvrtom SUV, ktoré bolo ešte minulý rok na druhej priečke.

Najobľúbenejším jazdeným modelom je v prípade žien Škoda Octavia. Na druhej priečke skončila Škoda Fabia, ktorá sa ešte minulý rok pýšila prvenstvom. Na treťom mieste sa tak ako minulý rok umiestnila Kia Ceed.

Čoraz viac žien chce automatickú prevodovku

Takmer dve tretiny zákazníčok si kupujú vozidlo v benzínovom prevedení, čo sa v priebehu rokov zásadne nezmenilo. K veľkému posunu ale došlo v prípade prevodovky. Teraz si už 20 % žien kupuje vozidlá s automatickou prevodovkou, pred desiatimi rokmi to nebolo ani 6 %. Náhon na všetky štyri kolesá ženy všeobecne veľmi neriešia, aj keď si autá s v tomto prevedení zaobstará 9 % žien. Pred desiatimi rokmi si vozidlo 4×4 kúpilo necelých 5 % žien.

Najobľúbenejšou farbou je čierna (19 %), nasleduje šedá (15 %) a biela (13 %). Pred desiatimi rokmi viedli farby v poradí: modrá (19 %), šedá (18 %) a strieborná (15 %).


Autor: Dominika Brindžáková, PR and PA Specialist, AURES Holdings.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *