Kategórie
Tlačové správy

Vráťme spolu rozum na internet

Až 56 % Slovákov verí aspoň jednej konšpirácii.

Férová Nadácia

Ak máte nápad na projekt, ktorý dokáže toto číslo znížiť, ozvite sa nám. S Férovou nadáciou O2 podporíme celkovou sumou 60 000 € projekty, ktoré pomáhajú formovať kritické myslenie a bojovať proti hoaxom. Pozri: Vráťme spolu rozum na internet.


Férová nadácia O2 vracia rozum na internet. Rozdá pritom až 60 000 €

Spoločnosť O2 spustila celospoločenskú iniciatívu, ktorej cieľom je upozorniť ľudí na nebezpečenstvo hoaxov a konšpirácií, šírenie ktorých môže mať negatívny dopad na ich blízke okolie, ale aj celú spoločnosť. Kampaň bola spustená v rámci iniciatívy Dátuj zodpovedne, ktorá si kladie za cieľ zodpovedné využívanie mobilných technológií a internetu.

Jednou z nosných aktivít kampane, ktorá okrem upozornenia ponúka aj riešenie vzniknutej situácie, je otvorenie grantového programu Férovej nadácie O2 s názvom Vráťme spolu rozum na internet. Grantom v celkovej sume až 60 000 € podporí Férová nadácia také projekty, iniciatívy, či platformy, ktoré vzdelávajú deti, žiakov a učiteľov ku kritickému mysleniu, podporujú mediálnu gramotnosť, či odhaľujú dezinformácie a konšpiračné teórie na internete.

„Technológie sú dobrý sluha, ale zlý pán. Vo Férovej nadácii sa dlhodobo venujeme takým projektom, ktoré okrem inovatívneho vzdelávania formujú kritické myslenie mladých a učia ich odlíšiť seriózne správy od hoaxov a dezinformácií. Práve konšpirácie majú teraz vďaka internetu a sociálnym sieťam nevídanú silu. Nesmieme to pritom brať na ľahkú váhu, v krajnom prípade môžu takéto správy ublížiť vám, aj vašim blízkym. Preto je dôležitá prevencia, mediálna gramotnosť a kritické myslenie,“ hovorí Igor Tóth, CEO O2 a predseda správnej rady Férovej Nadácie.

Do grantového programu O2 Digitálna škola sa môžete prihlásiť na do 19. júna 2021. Štatút grantovej výzvy s presnými podmienkami zapojenia vášho projektu nájdete rovnako na webe.

Prihlásené projekty musia mať verejnoprospešný rozmer, byť zamerané na širokú cieľovú skupinu a musia byť realizované do 31. 12. 2021.

Viac informácií o kampani nájdete na Dátuj.Zodpovedne.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *