www.humanisti.sk
Webhouse.sk
Podporujeme
Spoločnosť PrometheusEthos – občianske združenie so zameraním na etiku, humanizmus a sekularizmusHumanisti Slovenska – občianske združenieZošity humanistovVladislav Marušic – ALTERNATÍVAAteisti Českej republiky Voľná myšlienka v ČeskuThe BrightsAdam Roman
Spolupracujeme
Kochlear.czÚnia nevidiacich a slabozrakých SlovenskaEurobabička Českej a Slovenskej republikyHoax.sk
Iné médiá
Adresa redakcie
e-mailová adresa redakcie
Internetový čas
Internet time: @951
Počítadlo


Spam poison

Zimná dovolenka v zahraničí sa môže predražiť

Možností ako vycestovať za snehom do zahraničia je niekoľko

Komplexné služby zahŕňa zájazd organizovaný cestovnou kanceláriou. Ďalšou variantou je uzatvoriť zmluvu len na ubytovanie, a na hory sa dopraviť napríklad vlastným autom. Pokiaľ si dovolenku „zostavíte“ sami, nechráni vás zákon tak dobre ako v prípade zájazdu. Aké sú vaše práva u rôznych typov dovolenky?

Aby bolo možné zájazd naozaj nazývať zájazdom, musí sa skladať z viacerých služieb cestovného ruchu a trvať aspoň 24 hodín. V takom prípade vám zákon poskytuje najširšiu ochranu. Zmluva o zájazde spravidla zahrnuje dopravu, ubytovanie a ďalšie služby ako stravovanie, služby delegáta či sprievodcu alebo zaistenie skipasov.

„Pokiaľ cestujete s domácou cestovnou kanceláriou, vzťahuje sa na zájazd domáce právo, bez ohľadu na to, či sú služby poskytované v zahraničí,“ hovorí vedúci právneho oddelenia spotrebiteľskej organizácie dTest Lukáš Zelený.

A dodáva:

„Ak si zvolíte zahraničnú cestovnú kanceláriu, bude sa zmluva riadiť zvyčajne právom štátu, v ktorom má sídlo.“

Pokiaľ má zájazd nedostatky, je potrebné sa proti nim ohradiť hneď na mieste u delegáta alebo v recepcii hotela. Organizátor je povinný zaistiť nápravu, a pokiaľ ju nevykoná včas, môžete si ju zariadiť na jeho náklady vo vlastnej réžii. Právo na zľavu z ceny zájazdu vám však vznikne iba vtedy, pokiaľ ste skutočne chybu vytkli bez zbytočného odkladu u delegáta a umožnili cestovnej kancelárii vyriešiť problém v primeranom čase už na mieste. Podať písomnú reklamáciu s nárokom na zľavu však stačí až po návrate z dovolenky. Učiňte tak čo najskôr. Pri závažných nedostatkoch môžete navyše požadovať i náhradu straty radosti z dovolenky.

Pokiaľ dovolená nesplňuje definíciu zájazdu, je zákonná ochrana spotrebiteľa slabšia.

„Pokiaľ si zaplatíte v cestovnej kancelárii len apartmán v Rakúsku, kam sa dopravíte sami, o zájazd nepôjde. Po návrate sa ťažko budete domáhať práv z chýb, a pokiaľ cestovná kancelária skrachuje, nedostanete náhradu od poisťovne,“ hovorí Lukáš Zelený.

Keď si nájdete ubytovanie cez sprostredkovateľské servery ako Booking.com, tiež nepôjde o zájazd. V takom prípade uzatvárate ubytovaciu zmluvu priamo s ubytovacím zariadením, na ktoré vás sprostredkovateľský server len odkázal. Z toho potom plynú špecifické podmienky pre storno rezervácie, a tiež pre miestne dane spojené s ubytovaním, čo je rozumné si vždy vopred overiť.

Avšak to neznamená, že by sprostredkovateľ nezodpovedal vôbec za nič. Zo zákona musí dbať na to, aby umožňoval uzatváranie zmlúv len s dôveryhodnými osobami.

„Sprostredkovateľ dokonca nesmie ani navrhnúť uzatvorenie zmluvy s treťou osobou, pri ktorej by mal pochybnosti, či zmluvu dodrží. Ak by túto povinnosť nedodržal, môžete prípadnú náhradu škody požadovať práve po sprostredkovateľovi. Pokiaľ sa pôjdete lyžovať do Rakúska či do inej zahraničnej krajiny, počítajte tiež s tým, že sa ubytovacia zmluva nebude riadiť domácim právom, ale právom krajiny, do ktorej vycestujete,“ upozorňuje Lukáš Zelený.

Vždy je potrebné overiť si, s kým zmluvu uzatvárate. Pri konkrétnej ponuke zvážte, či je natoľko výhodná, aby vyvážila právnu neistotu. Sprostredkovateľské servery, cestovné agentúry či hotely síce môžu lákať na nižšiu cenu dovolenky než cestovné kancelárie, riešenie následných problémov sa však môže predražiť. Pre riešenie sporov so spoločnosťami z iných členských štátov Európskej únie, Islandu alebo Nórska môžete využiť tiež služby Európskeho spotrebiteľského centra.

Chcete sa vyjadriť? Využite diskusné fórum.

dTestdTest
dTest, o.p.s. je najväčšou českou spotrebiteľskou organizáciou, ktorá v ČR pôsobí už od roku 1992. Je vydavateľom spotrebiteľského časopisu dTest, na ktorého stránkach sú publikované výsledky nezávislých a objektívnych testov výrobkov, varovania pred nebezpečnými a zdravotne nevyhovujúcimi výrobkami, informácie o spotrebiteľských právach a poradenstvo, ako tie práva účinne uplatňovať. dTest je súčasťou medzinárodnej organizácie International Consumer Research and Testing (ICRT) a európskej spotrebiteľskej organizácie BEUC.
Poradenská linka časopisu dTest – 299 149 009 (ČR) – je v prevádzke každý pracovný deň od 9. do 17. hodiny a spotrebitelia na nej môžu konzultovať s právnymi poradcami časopisu dTest najrôznejšie spotrebiteľské problémy, a to za cenu bežnej tarify volania (sadzobníka poplatkov v ČR). Od spustenia v roku 2010 túto možnosť využili už desiatky tisícov spotrebiteľov a poradenská linka časopisu dTest sa tak stala prvou a najvyhľadávanejšou cestou k riešeniam problémov, s ktorými sa zákazníci na trhu stretávajú.
Čerpané z: www.dtest.sk

dTest, 09. 01. 2019 | Prečítané: 100 | Rubrika: Rubrika pána Rubika

Webhouse.sk

Webhouse

Odporúčame najlepší webhosting a domény za super ceny!

Iné médiá
Anketa
Myslíte si, že sú na Slovensku ľavicové strany?


Celkom hlasovalo: 255
Etická výchova
Ako by mala vyzerať etická výchova — alternatíva nábo­ženskej výchovy pre deti bez vyznania? Aký je váš názor?
Nové vo fóre
 Tarrington House
23-05-19 * 19:10
 Skade variť?
23-05-19 * 18:48
 Ricky Gervais
22-05-19 * 11:36
Brajti
The Brights
K teórii a praxi humanistickej výchovy
K teórii a praxi humanistickej výchovy
Kniha
Sumeri
Dobré knihy
Kniha Zakázané ovocie – Etika humanizmuKniha Nemnožme sa!Thomas Paine – Vek rozumu
Sčítanie ľudí bez náboženského vyznania
Atheist Census
Podporte útulok pre zvieratká
Podporte útulok pre zvieratká v Humennom
Vytvorené v redakčnom systéme phpRS © Jiří Lukáš | RSS | Návrat hore