www.humanisti.sk
Inzeráty
Webhouse.sk
Zbierka na ochranu humanistov vo svete
Humanists International crowd-funds for persecuted humanists
Pomôžte humanistom vo svete! Mnohí čelia prenasledovaniu, mučeniu a trestu smrti za svoje presvedčenie. Pozri: Zbierka na ochranu humanistov vo svete.
Sčítanie ľudí bez náboženského vyznania
Atheist Census
Podporujeme
Spoločnosť PrometheusEthos – občianske združenie so zameraním na etiku, humanizmus a sekularizmusHumanisti Slovenska – občianske združenieZošity humanistovVladislav Marušic – ALTERNATÍVAAteisti Českej republikyVoľná myšlienka v ČeskuThe BrightsAdam RomanSlovenské súťaže.skNAJsúťaže.skeSúťaže.skKochlear.czÚnia nevidiacich a slabozrakých SlovenskaEurobabička Českej a Slovenskej republikyHoax.sk
Iné médiá
Adresa redakcie
e-mailová adresa redakcie
Internetový čas
Internet time: @637
Počítadlo


Spam poison

Žiaci by mali pracovať s textom im blízkym

Naučiť sa čítať s porozumením môže byť pre žiaka ťažké

Najmä vtedy, ak je pre neho text zložitý a nezaujímavý. Učitelia základných a stredných škôl sa preto vďaka Metodicko-pedagogickému centru (MPC) učili, ako vybrať vhodnú alternatívu textu, ktorá je žiakom najbližšia.

V utorok 26. apríla sa stretlo na pôde Regionálneho pracoviska MPC Žilina 25 učiteľov, aby si rozšírili svoje obzory v téme rozvoja čitateľskej gramotnosti. Lektorkou seminára bola pedagogička Katarína Hincová z Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave.

„Je na nás učiteľoch, aby sme žiakom poskytli vhodné texty a úlohy, ktoré im takýto rozvoj umožnia. Práve výber textu býva kameňom úrazu. To je hlavný dôvod, pre ktorý som sa seminára zúčastnila,“ povedala učiteľka Hana Švandová z Konzervatória v Žiline.

Mnohým účastníkom seminár zmenil pohľad na problematiku rozvoja čitateľskej gramotnosti. Taktiež sa dozvedeli aj návod, ako vybrať vhodné texty a úlohy pre svojich žiakov. Získali prehľad o aktuálnych možnostiach výberu a kritériách výberu východiskových textov pre žiakov. Tie majú byť predovšetkým primerané ich veku, aktuálne a zaujímavé. Ideálne je tiež vyberať text, ktorý je blízky učivu, ktoré preberajú. Účastníci podujatia diskutovali aj o rôznych typoch úloh zameraných na rozvoj čitateľskej kompetencie žiakov.

Odborný seminár prispel k rozvoju zručností učiteľov plánovať svoju pedagogickú činnosť.

„Je dôležité, aby učiteľ na hodinách pracoval aj s inými druhmi textov, ako sú učebnicové,“ dodáva Jana Tomášová, učiteľka kontinuálneho vzdelávania MPC pre slovenský jazyk a literatúru a občiansku náuku.

Mgr. Lucia Maková
manažérka publicity
Metodicko-pedagogického centra

Chcete sa vyjadriť? Využite diskusné fórum.

MPCMetodicko-pedagogické centrum
– je priamo riadenou organizáciou Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR
– vykonáva metodickú činnosť a kontinuálne vzdelávanie pedagogických a nepedagogických zamestnancov škôl a školských zariadení
– Metodicko-pedagogické centrum má tri regionálne a šesť detašovaných pracovísk, pričom implementuje viaceré Národné projekty v rámci Operačného programu Vzdelávanie, Prioritná os 2 – Ďalšie vzdelávanie ako nástroj rozvoja ľudských zdrojov
Čerpané z: www.mpc-edu.sk

MPC, 27. 04. 2016 | Prečítané: 430 | Rubrika: Veda a spoločnosť

Webhouse.sk
Webhouse

Odporúčame najlepší webhosting a domény za super ceny!

Iné médiá
Voliči, pozor na Kisku!
Keď klamal v minulosti, bude klamať aj v budúcnosti. Pozri: Kiska povedal: „Nezaložím stranu.“ a Kiska je hanba Slovenska.
Etická výchova
Ako by mala vyzerať etická výchova — alternatíva nábo­ženskej výchovy pre deti bez vyznania? Aký je váš názor?
Nové vo fóre
 Re: Kniha
24-01-20 * 01:46
 Re: Kniha
23-01-20 * 19:20
 Humanistická zbierka Protect Humanists At Risk
23-01-20 * 02:13
Brajti
The Brights
K teórii a praxi humanistickej výchovy
K teórii a praxi humanistickej výchovy
Kniha
Sumeri
Dobré knihy
Kniha Zakázané ovocie – Etika humanizmuKniha Nemnožme sa!Thomas Paine – Vek rozumu
Podporte útulok pre zvieratká
Podporte útulok pre zvieratká v Humennom