www.humanisti.sk
Webhouse.sk
Podporujeme
Spoločnosť PrometheusEthos – občianske združenie so zameraním na etiku, humanizmus a sekularizmusHumanisti Slovenska – občianske združenieZošity humanistovVladislav Marušic – ALTERNATÍVAAteisti Českej republiky Voľná myšlienka v ČeskuThe BrightsAdam Roman
Spolupracujeme
Kochlear.czÚnia nevidiacich a slabozrakých SlovenskaEurobabička Českej a Slovenskej republikyHoax.skdTest
Iné médiá
Adresa redakcie
e-mailová adresa redakcie
Internetový čas
Internet time: @694
Počítadlo


Spam poison

V Bratislave odborníci diskutujú o tom, ako hodnotiť kvalitu vzdelávania

Hodnotenie kvality vzdelávania – súčasný stav a perspektívy, pod týmto názvom začala sa dnes v hoteli Bratislava City trojdňová odborná konferencia s medzinárodnou účasťou

Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania (NÚCEM) na nej prezentuje a hodnotí výsledky národného projektu. Ambíciou organizátora konferencie je vytvoriť priestor aj na vzájomnú výmenu informácií a skúseností v oblasti hodnotenia výsledkov vzdelávania a hodnotenia kvality vzdelávania na Slovensku a v zahraničí a otvoriť možnosti vzájomnej spolupráce medzi domácimi a zahraničnými odborníkmi.

Konferencia je jedným z výstupov trojročného národného projektu „Hodnotenie kvality vzdelávania na základných a stredných školách SR v kontexte obsahovej reformy vzdelávania“ spolufinancovaného z prostriedkov EÚ v rámci Operačného programu Vzdelávanie, Prioritná os 1 Reforma vzdelávania, Opatrenie 1.1 Premena tradičnej školy na modernú. NÚCEM projekt realizuje od marca 2010 do novembra 1013.

Hlavnými témami konferencie, nad ktorou záštitu prevzal minister školstva, vedy, výskumu a športu SR Dušan Čaplovič, sú: metodológia, nástroje a výsledky meraní vedomostí a zručností žiakov základných a stredných škôl na národnej úrovni – na Slovensku a v zahraničí; výsledky medzinárodných štúdií v oblasti vzdelávania na Slovensku; indikátory a hodnotenie kvality a vzdelávania na Slovensku a v zahraničí.

Súčasťou konferencie budú aj analýzy medzinárodných štúdií i odporúčania pre skvalitňovanie vyučovania na ZŠ a SŠ.

„Rozhodli sme sa vytvoriť širší priestor, v ktorom budeme tematizovať rôzne aspekty a uhly prístupov k odbornému vnímaniu problematiky hodnotenia kvality vzdelávania na základných a stredných školách. Oslovili sme aj renomované výskumné a vzdelávacie inštitúcie v zahraničí, kde má najmä externá evalvácia bohatú tradíciu,“ povedala riaditeľka NÚCEM Romana Kanovská a dodala, že popri významných odborníkoch z Holandska, Švédska a Veľkej Británie sa o skúsenosti podelia aj prednášatelia zo susedných krajín Česka, Poľska a Maďarska, s ktorými si je Slovensko blízke tak z hľadiska sociokultúrneho, historického ako aj z hľadiska riešenia problémov v školstve.

Kvalita vzdelávania a jej hodnotenie je zásadnou a prioritnou témou v rezorte školstva, a to tak na úrovni vysokého ako aj regionálneho školstva.

„Zmysluplne a efektívne nastavené rámce aktualizovaného obsahu vzdelávania sú východiskom pre kvalitné vyučovanie a výchovu žiakov. Rovnako mimoriadne dôležité je zodpovedne nastaviť odborné kritériá na hodnotenie kvality vzdelávania na našich základných a stredných školách a zároveň aj nasmerovať ich sebahodnotiace procesy pre rast kvality škôl a vzdelanostnej úrovne našich žiakov,“ zdôraznil v príhovore v mene ministra školstva Dušana Čaploviča generálny riaditeľ sekcie regionálneho školstva ministerstva školstva vedy, výskumu a športu SR Zdenko Krajčír.

NÚCEM sa v národnom projekte „Hodnotenie kvality vzdelávania na základných a stredných školách SR v kontexte prebiehajúcej obsahovej reformy vzdelávania“ zameral na inováciu systému národných meraní s cieľom hodnotiť kvalitu a monitorovať vývoj vzdelávania na ZŠ a SŠ, čo umožní hodnotiť kvalitu a monitorovať vývoj vzdelávania na základných a stredných školách z pohľadu potrieb vedomostnej spoločnosti a trhu práce. Zároveň tak bude možné ovplyvňovať účinnosť reformných zámerov a strategických rozhodnutí v oblasti vzdelávacej politiky. Súčasne má projekt za cieľ analyzovať stav a potreby vzdelávania na Slovensku z pohľadu medzinárodných štúdií v oblasti kľúčových kompetencií a budovať potenciál pedagógov monitorovať vzdelávacie výsledky vlastnej školy s ohľadom na školský vzdelávací program.

Pod čiarou

Ing. Mária Grebeňová-Laczová
manažérka publicity

Chcete sa vyjadriť? Využite diskusné fórum.

Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania (NÚCEM)
– je štátnou rozpočtovou organizáciou s právnou subjektivitou, zriadenou Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky
Čerpané z: www.nucem.sk

NÚCEM, 16. 09. 2013 | Prečítané: 1400 | Rubrika: Veda a spoločnosť

Webhouse.sk

Webhouse

Odporúčame najlepší webhosting a domény za super ceny!

Iné médiá
Zbierka na ochranu humanistov vo svete
Humanists International crowd-funds for persecuted humanists
Pomôžte humanistom vo svete! Mnohí čelia prenasledovaniu, mučeniu a trestu smrti za svoje presvedčenie. Pozri: Zbierka na ochranu humanistov vo svete.
Anketa
Čítali ste knihu Zakázané ovocie – Etika humanizmu, ktorú napísal Paul Kurtz?

Áno (522 hl.)
 
Nie (388 hl.)
 

Celkom hlasovalo: 910
Voliči, pozor na Kisku!
Keď klamal v minulosti, bude klamať aj v budúcnosti. Pozri: Kiska povedal: „Nezaložím stranu.“ a Kiska je hanba Slovenska.
Etická výchova
Ako by mala vyzerať etická výchova — alternatíva nábo­ženskej výchovy pre deti bez vyznania? Aký je váš názor?
Nové vo fóre
 Nie
16-08-19 * 19:42
 Re: Internet
16-08-19 * 19:05
 RE: Zbierka náboženských nezmyslov
16-08-19 * 18:50
Brajti
The Brights
K teórii a praxi humanistickej výchovy
K teórii a praxi humanistickej výchovy
Kniha
Sumeri
Dobré knihy
Kniha Zakázané ovocie – Etika humanizmuKniha Nemnožme sa!Thomas Paine – Vek rozumu
Sčítanie ľudí bez náboženského vyznania
Atheist Census
Podporte útulok pre zvieratká
Podporte útulok pre zvieratká v Humennom
Anketa Strom roka
Vytvorené v redakčnom systéme phpRS © Jiří Lukáš | RSS | Návrat hore