Súťaž o zájazd do Európskeho parlamentu prilákala 54 študentských tímov k redakčnej práci o ochrane spotrebiteľov. V desiatom ročníku súťaže Spotreba pre život súťažili študenti v tvorbe vzorového čísla časopisu, ktorý pomôže čitateľom s orientáciou v džungli českého telekomunikačného trhu. Sami študenti si vďaka tomu osvojili znalosti o svojich právach a povinnostiach voči mobilným operátorom. Do Štrasburgu alebo Bruselu sa pozrú študenti z okresu Opava, okresu Zlín a Prahy so svojimi pedagógmi.
Po kliknutí na fotografiu sa v novom okne zobrazí v lepšom rozlíšení o rozmeroch 1 280 × 720 bodov.
Veľmi vysoká kvalita súťažných časopisov ukázala, že mladá generácia je spotrebiteľsky gramotná. Vybrať víťazov z rekordného počtu 54 doručených časopisov preto nebolo pre odbornú porotu jednoduché.
Účastníci každoročne súťažia v tvorbe vzorového čísla spotrebiteľského časopisu pre mládež zameraného na spracovanie vlastných rozborov, poznatkov a skúseností s vopred stanovenou témou.
„V tohoročnom ročníku súťaže museli študenti previesť svojich čitateľov úskalím zmlúv a ich výpoveďami, priniesť spotrebiteľom prehľad ich práv a povinností v elektronických komunikáciách, preložiť reč zákona a všeobecných zmluvných podmienok do zrozumiteľnej podoby, upozorniť čitateľov na obchodné triky a ukázať, ako dôležité je poznať telefónne čísla. Nezabudnúť nemali ani na ankety k danej problematike, a to nielen medzi svojimi spolužiakmi,“ uvádza Lukáš Zelený.
Odmenou za prvé tri miesta je zájazd do jedného zo sídel Európskeho parlamentu. Za štvrté a piate miesto obdržia súťažné kolektívy vecné ceny. Na štvrtom mieste sa umiestnili študenti zo Všeobecného a športového gymnázia Bruntál (časopis BYZNYS) a na piatom mieste sa umiestnili študenti z Gymnázia Jana Masaryka z Jihlavy (časopis PREDátor).
Po kliknutí na fotografiu sa v novom okne zobrazí v lepšom rozlíšení o rozmeroch 1 280 × 720 bodov.
Súťaž organizovanú v rámci medzinárodnej súťaže Spotreba pre život v Českej republike vyhlasuje všeobecne prospešná spoločnosť dTest pod záštitou Ministerstva priemyslu a obchodu Českej republiky, Českého telekomunikačného úradu a poslankyne Európskeho parlamentu Olgy Sehnalovej. Je každoročne vyhlásená pre študentov stredných škôl a žiakov odborných učilíšť, ale môžu sa jej zúčastniť samostatne i študenti a žiaci zapojení do rôznych foriem mimoškolských odborných aktivít. Každý súťažný kolektív reprezentuje trojčlenný redakčný tím a koordinátor z rady dospelých. Každá škola, ktorej študenti sa do súťaže zapojili, obdržia navyše zadarmo predplatné tlačenej verzie časopisu dTest pre nasledujúci školský rok.
Súťažný časopis má v tlačenej podobe formát A4, osem až 12 číslovaných strán obsahu a štyri strany samostatnej obálky; na titulnej strane je uvedené logo časopisu, jeho názov a vydavateľské údaje, na poslednej strane je potom tiráž s menami autorov.
Chcete sa vyjadriť? Využite diskusné fórum.
dTest, o.p.s.
– všeobecne prospešná spoločnosť
– poskytuje spotrebiteľom komplexný spotrebiteľský servis
– nezávislé testy výrobkov a služieb na českom a slovenskom trhu, spotrebiteľská poradňa, online databáza výsledkov testov a nebezpečných výrobkov a mnoho ďalšieho
– dTest je súčasťou medzinárodnej organizácie
International Consumer Research and Testing (ICRT) a európskej spotrebiteľskej organizácie
BEUC
Čerpané z:
www.dtest.sk