www.humanisti.sk
Podporujeme
Spoločnosť PrometheusEthos – občianske združenie so zameraním na etiku, humanizmus a sekularizmusHumanisti Slovenska – občianske združenieZošity humanistovKníhkupectvo AlternatívaAteisti Českej republiky Voľná myšlienka v ČeskuThe BrightsAdam Roman
Spolupracujeme
Kochlear.czÚnia nevidiacich a slabozrakých SlovenskaEurobabička Českej a Slovenskej republikyWave of Reality
Sčítanie ľudí bez náboženského vyznania
Atheist Census
Adresa redakcie
e-mailová adresa redakcie
Internetový čas
Internet time: @599
Počítadlo

Spam poison
Spam poison

Šmejdi stále pripravujú seniorov o tisíce eur

Odstúpili od zmluvy podľa zákona, pokúsili sa riadne vrátiť nechcený tovar, ale dodnes márne čakajú na svoje peniaze

Reč je o zákazníkoch spoločnosti ARROCHAR, na ktorú sa v ostatnom období množia sťažnosti na poradenskej linke dTestu. Ide o typický príklad predvádzacieho predaja, kedy organizátori vylákajú od účastníkov akcie peniaze a potom sa po nich jednoducho zľahne zem.

ARROCHAR s.r.o. predáva napríklad parné čističe, súpravy riadu či keramické nože. Predvádzacie akcie stále organizuje a láka na nich nových a nových záujemcov. Pre bývalých zákazníkov však ako keby prestala existovať.

„Spotrebiteľom sa nedarí s jej pracovníkmi spojiť. Na adrese sídla nie je nikto dostupný a prevádzku uvedenú na zmluvách úrady neevidujú. Zásielky nepreberá a všetko sa vracia späť odosielateľom,“ uvádza Lukáš Zelený, vedúci právneho oddelenia dTestu. A dodáva: „Po zrušení zmluvy pritom musí spoločnosť vrátiť všetky obdržané čiastky v lehote 14 dní. A nejde o zanedbateľné sumy, kúpne ceny sa pohybujú rádovo v desiatkach tisícov českých korún.“

Štatutárnym orgánom spoločnosti je Josef Grznár, ktorý súčasne figuruje v ďalšej spoločnosti organizujúcej rovnako predvádzacie akcie pod názvom Astena group s.r.o. Funkciu konateľa zastáva v oboch prípadoch necelé tri mesiace, počas ktorých sa sťažnosti spotrebiteľov začali objavovať. Ani táto druhá spoločnosť nedodržuje zákon. Jej zákazníci potvrdzujú, že zásielkam sa vyhýba a peniaze nevracia.

Praktiky ARROCHAR s.r.o. sú ako vystrihnuté z príručky varujúcej pred predvádzacími akciami. Prísľub darčeka presvedčí dôverčivých ľudí, prevážne seniorov, zúčastniť sa akcie. Nákup je povinný a tí, ktorí odmietnu, sú zo sály vyvedení. Platí sa na mieste a to je naposledy, čo spotrebitelia svoje peniaze vidia. A to i napriek tomu, že do 14 dní odošlú odstúpenie od zmluvy spolu s tovarom, ako určuje zákon.

„Najviac problematické na predvádzacom predaji je práve ono zaplatenie kúpnej ceny ihneď v hotovosti. O pár hodín neskôr v pokoji domova už ľudia nákup oľutujú, ale nádej na vymoženie peňazí späť býva mizivá. Predajcovia nekomunikujú, často menia sídlo a navyše tieto spoločnosti nemávajú žiadny majetok,“ konštatuje Lukáš Zelený.

Pomôcť by mala novela zákona o ochrane spotrebiteľa, ktorá zakazuje podnikateľom vyžadovať a prijímať počas konania predvádzacej akcie a prvých 7 dní od uzatvorenia zmluvy akékoľvek platby (kúpnu cenu, zálohu či poplatky). Senát tento týždeň však vrátil návrh tejto novely poslaneckej snemovni k ďalšiemu prejednaniu.

Poznámky:

10 000 CZK = 369,93 EUR pri kurze zo dňa 13. 11. 2015; 1 EUR = 27,032 CZK.

Šmejdi = podvodníci, predávajúci nekvalitný tovar, haraburdy, alebo predávajúci veľmi predražený tovar, za neprimerane vysokú cenu.

Chcete sa vyjadriť? Využite diskusné fórum.

dTestdTest, o.p.s.
– všeobecne prospešná spoločnosť
– poskytuje spotrebiteľom komplexný spotrebiteľský servis
– nezávislé testy výrobkov a služieb na českom a slovenskom trhu, spotrebiteľská poradňa, online databáza výsledkov testov a nebezpečných výrobkov a mnoho ďalšieho
– dTest je súčasťou medzinárodnej organizácie International Consumer Research and Testing (ICRT) a európskej spotrebiteľskej organizácie BEUC
Čerpané z: www.dtest.sk

Súvisiace články:
Podomoví predajcovia bezpečnostných vložiek stále cielia na seniorov (12.08.2017)
Študentská súťaž Spotreba pre život pozná svojich víťazov (09.06.2017)
Ako sa brániť proti hluku od susedov? (29.04.2017)
Svetový deň spotrebiteľských práv – čo trápi českých spotrebiteľov? (14.03.2017)
Ako vybrať ten správny internetový obchod? (03.03.2017)
Citrónky sú si podobné vzhľadom, ale obsahom šťavy sa zásadne odlišujú (04.01.2017)
Príbehy k smiechu i plaču zo spotrebiteľskej poradne (01.01.2017)
Dobré detské vysoké stoličky nemusia byť práve najdrahšie (15.11.2016)
Cukrové sirupy nie sú nevyhnutne zdravšie než klasický kryštálový cukor (22.09.2016)
Aké nástrahy na nás číhajú v samoobsluhe (30.08.2016)
Na čo nezabudnúť pri reklamácii zájazdu (29.07.2016)
100% pomarančové džúsy potvrdili dobrú reputáciu, na cene nezáleží (13.07.2016)
Desaťtisícovú výhru za nákup len tak nedostanete (21.05.2016)
Balíčky kávy 2 v 1 a 3 v 1 – cukor, bielidlo a éčka (09.04.2016)
Knižný klub objednáva knihy za vás, ale vy platíte (05.04.2016)
Raňajkové cereálie – akoby ste raňajkovali tortu (11.03.2016)
Test letných pneumatík – na štítky sa nedá spoľahnúť (27.02.2016)
Čaká nás jednotná podoba vyúčtovania dodávok energií? (23.02.2016)
Konzervované sardinky – rozdiely predovšetkým v chuti (09.02.2016)
Kakao – väčšina výrobcov neuvádza povinné údaje na etikete (20.11.2015)
Grilovacie klobásy – menej mäsa, než sľubujú (11.08.2015)
Na čo nezabudnúť pri preberaní bytu (07.08.2015)
Nákup mince z vás môže urobiť núteného zberateľa (05.08.2015)

dTest, 13. 11. 2015 | Prečítané: 526 | Rubrika: Polemika o…

Zbierka na ochranu humanistov

Pomôžte humanistom vo svete! Mnohí čelia prenasledovaniu, mučeniu a trestu smrti za svoje presvedčenie.

Pozri: Globálna kampaň na ochranu humanistov.

HELP US PROTECT HUMANISTS AT RISK
Etická výchova
Ako by mala vyzerať etická výchova — alternatíva nábo­ženskej výchovy pre deti bez vyznania? Aký je váš názor?
Brajti
The Brights
Kniha
Sumeri
Dobré knihy
Kniha Zakázané ovocie – Etika humanizmuKniha Nemnožme sa!
Vytvorené v redakčnom systéme phpRS © Jiří Lukáš | RSS | Návrat hore