www.humanisti.sk
Podporujeme
Spoločnosť PrometheusEthos – občianske združenie so zameraním na etiku, humanizmus a sekularizmusHumanisti Slovenska – občianske združenieZošity humanistovKníhkupectvo AlternatívaAteisti Českej republiky Voľná myšlienka v ČeskuThe BrightsAdam Roman
Spolupracujeme
Kochlear.czÚnia nevidiacich a slabozrakých SlovenskaEurobabička Českej a Slovenskej republikyWave of Reality
Sčítanie ľudí bez náboženského vyznania
Atheist Census
Kultúrny program (Staré Mesto)
Bratislava-Staré Mesto
Adresa redakcie
e-mailová adresa redakcie
Internetový čas
Internet time: @130
Počítadlo

Spam poison
Spam poison

Šmejdi stále pripravujú seniorov o tisíce eur

Odstúpili od zmluvy podľa zákona, pokúsili sa riadne vrátiť nechcený tovar, ale dodnes márne čakajú na svoje peniaze

Reč je o zákazníkoch spoločnosti ARROCHAR, na ktorú sa v ostatnom období množia sťažnosti na poradenskej linke dTestu. Ide o typický príklad predvádzacieho predaja, kedy organizátori vylákajú od účastníkov akcie peniaze a potom sa po nich jednoducho zľahne zem.

ARROCHAR s.r.o. predáva napríklad parné čističe, súpravy riadu či keramické nože. Predvádzacie akcie stále organizuje a láka na nich nových a nových záujemcov. Pre bývalých zákazníkov však ako keby prestala existovať.

„Spotrebiteľom sa nedarí s jej pracovníkmi spojiť. Na adrese sídla nie je nikto dostupný a prevádzku uvedenú na zmluvách úrady neevidujú. Zásielky nepreberá a všetko sa vracia späť odosielateľom,“ uvádza Lukáš Zelený, vedúci právneho oddelenia dTestu. A dodáva: „Po zrušení zmluvy pritom musí spoločnosť vrátiť všetky obdržané čiastky v lehote 14 dní. A nejde o zanedbateľné sumy, kúpne ceny sa pohybujú rádovo v desiatkach tisícov českých korún.“

Štatutárnym orgánom spoločnosti je Josef Grznár, ktorý súčasne figuruje v ďalšej spoločnosti organizujúcej rovnako predvádzacie akcie pod názvom Astena group s.r.o. Funkciu konateľa zastáva v oboch prípadoch necelé tri mesiace, počas ktorých sa sťažnosti spotrebiteľov začali objavovať. Ani táto druhá spoločnosť nedodržuje zákon. Jej zákazníci potvrdzujú, že zásielkam sa vyhýba a peniaze nevracia.

Praktiky ARROCHAR s.r.o. sú ako vystrihnuté z príručky varujúcej pred predvádzacími akciami. Prísľub darčeka presvedčí dôverčivých ľudí, prevážne seniorov, zúčastniť sa akcie. Nákup je povinný a tí, ktorí odmietnu, sú zo sály vyvedení. Platí sa na mieste a to je naposledy, čo spotrebitelia svoje peniaze vidia. A to i napriek tomu, že do 14 dní odošlú odstúpenie od zmluvy spolu s tovarom, ako určuje zákon.

„Najviac problematické na predvádzacom predaji je práve ono zaplatenie kúpnej ceny ihneď v hotovosti. O pár hodín neskôr v pokoji domova už ľudia nákup oľutujú, ale nádej na vymoženie peňazí späť býva mizivá. Predajcovia nekomunikujú, často menia sídlo a navyše tieto spoločnosti nemávajú žiadny majetok,“ konštatuje Lukáš Zelený.

Pomôcť by mala novela zákona o ochrane spotrebiteľa, ktorá zakazuje podnikateľom vyžadovať a prijímať počas konania predvádzacej akcie a prvých 7 dní od uzatvorenia zmluvy akékoľvek platby (kúpnu cenu, zálohu či poplatky). Senát tento týždeň však vrátil návrh tejto novely poslaneckej snemovni k ďalšiemu prejednaniu.

Poznámky:

10 000 CZK = 369,93 EUR pri kurze zo dňa 13. 11. 2015; 1 EUR = 27,032 CZK.

Šmejdi = podvodníci, predávajúci nekvalitný tovar, haraburdy, alebo predávajúci veľmi predražený tovar, za neprimerane vysokú cenu.

Chcete sa vyjadriť? Využite diskusné fórum.

dTestdTest, o.p.s.
– všeobecne prospešná spoločnosť
– poskytuje spotrebiteľom komplexný spotrebiteľský servis
– nezávislé testy výrobkov a služieb na českom a slovenskom trhu, spotrebiteľská poradňa, online databáza výsledkov testov a nebezpečných výrobkov a mnoho ďalšieho
– dTest je súčasťou medzinárodnej organizácie International Consumer Research and Testing (ICRT) a európskej spotrebiteľskej organizácie BEUC
Čerpané z: www.dtest.sk

Súvisiace články:
Výber horkej čokolády môže byť pre alergika alebo vegána problém (25.09.2017)
Ako na reklamáciu knihy (29.08.2017)
Podomoví predajcovia bezpečnostných vložiek stále cielia na seniorov (12.08.2017)
Študentská súťaž Spotreba pre život pozná svojich víťazov (09.06.2017)
Ako sa brániť proti hluku od susedov? (29.04.2017)
Svetový deň spotrebiteľských práv – čo trápi českých spotrebiteľov? (14.03.2017)
Ako vybrať ten správny internetový obchod? (03.03.2017)
Citrónky sú si podobné vzhľadom, ale obsahom šťavy sa zásadne odlišujú (04.01.2017)
Príbehy k smiechu i plaču zo spotrebiteľskej poradne (01.01.2017)
Dobré detské vysoké stoličky nemusia byť práve najdrahšie (15.11.2016)
Cukrové sirupy nie sú nevyhnutne zdravšie než klasický kryštálový cukor (22.09.2016)
Aké nástrahy na nás číhajú v samoobsluhe (30.08.2016)
Na čo nezabudnúť pri reklamácii zájazdu (29.07.2016)
100% pomarančové džúsy potvrdili dobrú reputáciu, na cene nezáleží (13.07.2016)
Desaťtisícovú výhru za nákup len tak nedostanete (21.05.2016)
Balíčky kávy 2 v 1 a 3 v 1 – cukor, bielidlo a éčka (09.04.2016)
Knižný klub objednáva knihy za vás, ale vy platíte (05.04.2016)
Raňajkové cereálie – akoby ste raňajkovali tortu (11.03.2016)
Test letných pneumatík – na štítky sa nedá spoľahnúť (27.02.2016)
Čaká nás jednotná podoba vyúčtovania dodávok energií? (23.02.2016)
Konzervované sardinky – rozdiely predovšetkým v chuti (09.02.2016)
Kakao – väčšina výrobcov neuvádza povinné údaje na etikete (20.11.2015)
Grilovacie klobásy – menej mäsa, než sľubujú (11.08.2015)
Na čo nezabudnúť pri preberaní bytu (07.08.2015)
Nákup mince z vás môže urobiť núteného zberateľa (05.08.2015)

dTest, 13. 11. 2015 | Prečítané: 547 | Rubrika: Polemika o…

Zbierka na ochranu humanistov

Pomôžte humanistom vo svete! Mnohí čelia prenasledovaniu, mučeniu a trestu smrti za svoje presvedčenie.

Pozri: Globálna kampaň na ochranu humanistov.

HELP US PROTECT HUMANISTS AT RISK
Anketa
Zúčastníte sa volieb do orgánov samosprávneho kraja?

Áno (86 hl.)
 
Ešte neviem (47 hl.)
 
Nie (49 hl.)
 

Celkom hlasovalo: 182
Etická výchova
Ako by mala vyzerať etická výchova — alternatíva nábo­ženskej výchovy pre deti bez vyznania? Aký je váš názor?
Brajti
The Brights
Kniha
Sumeri
Dobré knihy
Kniha Zakázané ovocie – Etika humanizmuKniha Nemnožme sa!
Vytvorené v redakčnom systéme phpRS © Jiří Lukáš | RSS | Návrat hore