www.humanisti.sk
Podporujeme
Spoločnosť PrometheusEthos – občianske združenie so zameraním na etiku, humanizmus a sekularizmusHumanisti Slovenska – občianske združenieZošity humanistovVladislav Marušic – ALTERNATÍVAAteisti Českej republiky Voľná myšlienka v ČeskuThe BrightsAdam Roman
Spolupracujeme
Kochlear.czÚnia nevidiacich a slabozrakých SlovenskaEurobabička Českej a Slovenskej republikyHoax.sk
Sčítanie ľudí bez náboženského vyznania
Atheist Census
Podporte útulok pre zvieratká
Podporte útulok pre zvieratká v Humennom
Adresa redakcie
e-mailová adresa redakcie
Internetový čas
Internet time: @103
Počítadlo


Spam poison

Reklamácie zásielok ako študentská súťažná disciplína

Spotreba pre život

Ilustračné foto (© Syda Productions)

Študenti sa toho roku už po jedenástykrát stretnú pri tvorbe vzorového čísla spotrebiteľského časopisu pre mládež v rámci súťaže Spotreba pre život. Tento rok musia študenti preukázať svoju „poštovú“ gramotnosť pri riešení najrôznejších spotrebiteľských problémov so zásielkami. Predvedú znalosti svojich práv a povinností voči poskytovateľom poštových a prepravných služieb. Pre súťažiacich sú pripravené zaujímavé odmeny. Súťaž vyhlasuje spotrebiteľská organizácia dTest.

Nakupovanie v e-shopoch má svoje výhody, ale tiež určité úskalia. Nielenže zákazník kupuje tak trochu mačku vo vreci, ale pri doručovaní tovaru môžu nastať komplikácie. Prepravné spoločnosti môžu nešetrným zaobchádzaním napáchať na zásielke značné škody. Na koho sa teda obrátiť, keď doma zákazník otvorí dlho očakávaný balíček a zistí, že zakúpené hrnčeky sú poškodené či nový mobilný telefón má prasknutý displej? Nielen na túto otázku musia súťažiaci nájsť odpoveď.

Súťaží sa v tvorbe vzorového čísla spotrebiteľského časopisu pre mládež. V rámci spracovávaného súťažného časopisu sa študenti musia pokúsiť svojim čitateľom ukázať úskalia poštových a prepravných služieb, a zoznámiť ich s právami a povinnosťami zákazníkov.

„Mali by sa zamyslieť nad tým, či sú poštové a prepravné podmienky zrozumiteľné bežnému človeku. Schopnosť zistiť platné pravidlá a atraktívne ich vysvetliť svojim rovesníkom je neľahká úloha. Študenti musia ukázať čitateľom svojho časopisu, ako predchádzať a prípadne riešiť problémy s poskytovateľmi poštových a prepravných služieb. Môžu tiež spracovať porovnania poskytovaných služieb a zúžitkovať vlastné skúsenosti,“ uvádza Lukáš Zelený, vedúci právneho oddelenia spotrebiteľskej organizácie dTest.

Súťaže sa môžu zúčastniť študenti stredných škôl, vyšších odborných škôl a žiaci odborných učilíšť. Okrem toho je súťaž otvorená i študentom a žiakom, ktorí sú zapojení samostatne do rôznych foriem mimoškolských odborných aktivít. Každý súťažný kolektív reprezentuje trojčlenný redakčný tím a jeden dospelý koordinátor. Súťažný časopis má mať v tlačenej podobe formát A4, celkom 8 až 12 číslovaných strán redakčného obsahu a 4 strany samostatné obálky.

Spracované časopisy môžu súťažné tímy zasielať až do polovice mája toho roku. Potom odborná porota vyberie päť súťažných časopisov, ktorých autori obdržia vecné ceny venované vyhlasovateľom súťaže a ich podporovateľmi. Prvé tri kolektívy obdržia spolu so svojimi koordinátormi ako cenu exkurziu do najväčšej českej triediarne balíkov či vysoko špecializovaného pracoviska pre príjem tiesňového volania. Každá škola zapojená do súťaže obdrží zadarmo predplatné tlačenej verzie časopisu dTest pre nasledujúci školský rok.

dTest vyhlasuje terajší ročník súťaže pod záštitou Ministerstva priemyslu a obchodu Českej republiky, Českého telekomunikačného úradu a poslankyne Európskeho parlamentu Olgy Sehnalovej. Súťaž je uvedená v prehľade súťaží a prehliadok, ktorý schvaľuje a vo svojom vestníku vyhlasuje Ministerstvo školstva, mládeže a telovýchovy Českej republiky. Viac informácií o súťaži nájdete na stránke www.spotrebaprozivot.cz.

Pod čiarou

Foto: Syda Productions.

Chcete sa vyjadriť? Využite diskusné fórum.

dTestdTest
dTest, o.p.s. je najväčšou českou spotrebiteľskou organizáciou, ktorá v ČR pôsobí už od roku 1992. Je vydavateľom spotrebiteľského časopisu dTest, na ktorého stránkach sú publikované výsledky nezávislých a objektívnych testov výrobkov, varovania pred nebezpečnými a zdravotne nevyhovujúcimi výrobkami, informácie o spotrebiteľských právach a poradenstvo, ako tie práva účinne uplatňovať. dTest je súčasťou medzinárodnej organizácie International Consumer Research and Testing (ICRT) a európskej spotrebiteľskej organizácie BEUC.
Poradenská linka časopisu dTest – 299 149 009 (ČR) – je v prevádzke každý pracovný deň od 9. do 17. hodiny a spotrebitelia na nej môžu konzultovať s právnymi poradcami časopisu dTest najrôznejšie spotrebiteľské problémy, a to za cenu bežnej tarify volania (sadzobníka poplatkov v ČR). Od spustenia v roku 2010 túto možnosť využili už desiatky tisícov spotrebiteľov a poradenská linka časopisu dTest sa tak stala prvou a najvyhľadávanejšou cestou k riešeniam problémov, s ktorými sa zákazníci na trhu stretávajú.
Čerpané z: www.dtest.sk

dTest, 23. 01. 2019 | Prečítané: 64 | Rubrika: Súťaže

Zbierka na ochranu humanistov
Pomôžte humanistom vo svete! Mnohí čelia prenasle­dovaniu, mučeniu a trestu smrti za svoje presvedčenie. Pozri: Nová zbierka na ochranu humanistov vo svete.
HELP US PROTECT HUMANISTS AT RISK
Anketa
Súhlasíte so zrušením koncesionárskych poplatkov?

Áno (45 hl.)
 
Nie (26 hl.)
 

Celkom hlasovalo: 71
Etická výchova
Ako by mala vyzerať etická výchova — alternatíva nábo­ženskej výchovy pre deti bez vyznania? Aký je váš názor?
Nové vo fóre
Brajti
The Brights
Kniha
Sumeri
Dobré knihy
Kniha Zakázané ovocie – Etika humanizmuKniha Nemnožme sa!Thomas Paine – Vek rozumu
Vytvorené v redakčnom systéme phpRS © Jiří Lukáš | RSS | Návrat hore