Máte nápad, ako si upraviť a skrášliť miesto na oddych, šport a stretávanie sa so svojim priateľmi alebo susedmi? Teraz máte príležitosť prihlásiť svoj projekt do súťaže a možno sa práve ten váš dostane medzi šesť najúspešnejších, ktoré získajú do 6 000 eur z programu Pohoda za mestom. Druhý ročník programu vyhlásila Nadácia Ekopolis v spolupráci s partnerom – spoločnosťou HEINEKEN Slovensko. Jeho cieľom je podporiť úpravu rekreačných priestorov v zázemí väčších miest, s počtom obyvateľov nad 25 000 a súčasne napomôcť oživeniu vzťahov a záujmov ľudí v ich okolí.
Uzávierka prijímania žiadostí je 10. februára 2012.
O podporu sa môžu uchádzať mimovládne organizácie, vysoké školy, turistické aj športové kluby. Samosprávy miest, štátna ochrana prírody alebo správcovia zelene a rekreačných objektov môžu predložiť žiadosť o podporu v partnerstve s miestnou mimovládnou organizáciou. Projekty sa musia týkať častí oddychových a rekreačných priestorov, ktoré sú verejne prístupné, ale nemusia byť v katastri daného mesta. Každý žiadateľ musí priložiť súhlas vlastníka upravovaných pozemkov s realizáciou projektu. Projekty by mali byť zrealizované do konca októbra 2012.
Program Pohoda za mestom dáva záujemcom možnosť skrášliť si miesta pre hodnotnejšie prežívanie ich voľného času, so svojimi priateľmi a rodinami. Výsledkom by mali byť bezpečné a príjemné miesta na oddych, zábavu a šport, vytvorenie priestorov pre stretnutia a sociálne kontakty. Pridanou hodnotou projektov je ich pozitívny vplyv na kvalitu mestského prostredia a zachovanie jeho prírodnej hodnoty.
„Z programu môžu žiadatelia získať financie na vytvorenie a obnovu napr. petangových ihrísk, miest na piknik či grilovanie, ďalej na doplnenie drobného mobiliáru, osadenie prvkov skrášľujúcich priestor, ale aj zorganizovanie zaujímavého podujatia, ktoré oživí priestor a komunitné vzťahy. Nezanedbateľné v tomto programe je tiež zapojenie verejnosti do plánovania a následne vytvorenia priestorov,“ spresnil Milan Hronec, programový manažér Nadácie Ekopolis.
„Prostredníctvom grantového programu Pohoda za mestom chceme aj v budúcom roku umožniť záujemcom skrášliť a vytvoriť pohodové miesta pre hodnotnejšie prežívanie ich voľného času, aby mali kde zájsť so svojimi priateľmi a rodinami. Naším cieľom je ponúknuť obyvateľom väčších miest bezpečné a príjemné miesta na oddych, zábavu a šport, vytvárať priestor pre stretnutia a sociálne kontakty, pozitívne vplývať na kvalitu mestského prostredia a súčasne rešpektovať a zachovať jeho prírodnú hodnotu,“ hovorí Hana Šimková, manažérka pre korporátne vzťahy HEINEKEN Slovensko.
Každý podporený projekt navyše získa vzdelávanie, podporu a konzultácie pri plánovaní a realizácii úprav verejného priestoru, v hodnote 450 € na projekt. Asistenciu a vzdelávanie zabezpečí Nadácia Ekopolis.
V prvom ročníku získalo podporu z programu Pohoda za mestom päť najlepších projektov, v celkovej výške 27 000 €. Ich výsledkom sú upravené miesta pre oddych a poznávanie v Banskej Bystrici, Bratislave, Komárne, Michalovciach a Trenčíne.
Bližšie sme vás o tom informovali v článkoch:
• V Komárne ožila rekreačná zóna (27. 6. 2011)
• Trenčianske nábrežie oživí Zátoka pokoja (28. 9. 2011)
• V Michalovciach upravili okolie jazierka Baňa (11. 10. 2011)
• V Bratislave ožil priestor na Mlynoch, aj vďaka Utopii (26. 10. 2011)
Viac informácií získate na www.ekopolis.sk, www.heinekenslovensko.sk alebo u programového manažéra Milana Hronca, 0911 452 457, 048 / 414 54 78.
Chcete sa vyjadriť? Využite diskusné fórum.
Nadácia Ekopolis
– víziou nadácie je vyspelá občianska spoločnosť, v ktorej si ľudia uvedomujú svoju zodpovednosť za jej vývoj a za stav životného prostredia. Spoločnosť, v ktorej majú občania záujem zapájať sa do správy vecí verejných, majú odvahu zaujať kritický postoj a záleží im na tom, aby rozvoj našej spoločnosti nebol na úkor budúcich generácií.
Čerpané z:
www.ekopolis.sk