www.humanisti.sk
Podporujeme
Spoločnosť PrometheusEthos – občianske združenie so zameraním na etiku, humanizmus a sekularizmusHumanisti Slovenska – občianske združenieZošity humanistovKníhkupectvo AlternatívaAteisti Českej republiky Voľná myšlienka v ČeskuThe BrightsAdam Roman
Spolupracujeme
Kochlear.czÚnia nevidiacich a slabozrakých SlovenskaEurobabička Českej a Slovenskej republikyWave of Reality
Sčítanie ľudí bez náboženského vyznania
Atheist Census
Adresa redakcie
e-mailová adresa redakcie
Internetový čas
Internet time: @602
Počítadlo

Spam poison
Spam poison

Podnikatelia pozor! Oddnes platí e-komunikácia so štátom

Koniec hrubým obálkam, žltým poštovým lístkom a dlhému čakaniu na úradoch

Od dnešného dňa zástupcovia slovenských firiem komunikujú s úradmi elektronicky. Elektronická komunikácia ušetrí čas i peniaze – dôležité podanie na úrad je možné vybaviť kedykoľvek a odkiaľkoľvek. V prípade potreby budú operátori kontaktného centra k dispozícii občanom mimoriadne aj počas celého víkendu.

Sobota 1. júla 2017. To je termín, kedy štát automaticky aktivoval na doručovanie elektronické schránky právnických osôb so sídlom na Slovensku, zapísaných v obchodnom registri. Teda aj tie, ktoré neboli automaticky aktivované prvým prístupom. Od toho termínu už štátne úrady, ale aj samosprávy, Sociálna poisťovňa, súdy, notári či exekútori nebudú používať klasickú poštu, ale všetky dôležité dokumenty doručia zástupcom firiem online.

„Táto moderná forma komunikácie šetrí čas aj peniaze. Správne poplatky pri elektronických podaniach klesajú spravidla na polovicu. Niektoré elektronické služby, napríklad výpis z obchodného registra, sú dokonca zadarmo,“ vysvetľuje generálny riaditeľ Národnej agentúry pre sieťové a elektronické služby (NASES) Norbert Molnár.

Pomoc špeciálne aj cez víkend

Chcete si vyskúšať svoju firemnú schránku hneď v prvý deň? Na vaše otázky sú pripravení zodpovedať vyškolení operátori ústredného kontaktného centra výnimočne aj počas terajšieho víkendu od 8.00 do 18.00 h na čísle +421 2 35 803 083 alebo pomocou kontaktného formulára, ktorý nájdete na portáli Slovensko.sk. V prípade potreby operátorov zastihnete aj naďalej v pracovné dni od 8.00 do 18.00 h a v stredy až do 21.00 h.

Nové komfortnejšie schránky

Významnou zmenou pre používateľov e-schránok je aj nový dizajn, ktorý si už môžu vyskúšať.

„Užívatelia si môžu vybrať, či svoju e-schránku prepnú do nového šatu alebo ešte budú pracovať s pôvodnou verziou, na ktorú sú zvyknutí,“ hovorí Molnár.

Nový dizajn schránok priniesol nielen modernejší vzhľad, ale aj vyšší užívateľský komfort. So správou elektronickej schránky pomôže sprievodca schránkou, ktorý užívateľov navedie a predstaví im základné funkcionality schránky. Nová e-schránka ponúka viaceré vylepšenia. Ide napríklad o zjednodušenie a zjednotenie výberu a listovania v zozname správ, sprístupnenie žiadostí v schránke na jedno „kliknutie“, či zjednodušenie nastavenia notifikácií. Obe verzie budú fungovať paralelne, aby mali používatelia dostatok času zvyknúť si na nové prostredie a naučiť sa pracovať so schránkou.

Dôležité informácie v skratke

  • Od 1. júla 2017 sú firmám so sídlom v SR zapísaným v obchodnom registri zasielané úradné rozhodnutia či oznámenia výhradne prostredníctvom elektronických schránok.
  • Do elektronickej schránky sa prihlasuje cez portál Slovensko.sk.
  • Na prístup do schránky je potrebný občiansky preukaz s čipom s aktivovaným bezpečnostným osobným kódom (BOK), počítač, prístup na internet, čítačka a príslušný softvér.
  • O vydanie občianskeho preukazu s čipom či aktiváciu bezpečnostného osobného kódu môžete požiadať na ktoromkoľvek zo 76 oddelení dokladov na celom Slovensku.
  • V prípade, ak máte občiansky preukaz s čipom a nemáte k nemu BOK, na oddeleniach dokladov vám ho na čip občianskeho preukazu nahrajú za pár minút.
  • Svoje podania môžete uskutočniť kedykoľvek a kdekoľvek, napríklad aj z pohodlia svojej obývačky.
  • Elektronická komunikácia šetrí financie – poplatky za služby sa s využitím e-podpisu znižujú až o polovicu.
  • Elektronické schránky sú bezpečné, štát garantuje, že sa k vašim údajom nedostanú tretie strany.
  • Pomoc so správou vašej e-schránky môžete využiť, ak kontaktujete kontaktné centrum Slovensko.sk pomocou e-formulára na webe alebo telefonicky na čísle +421 2 35 803 083.

Chcete sa vyjadriť? Využite diskusné fórum.

NASESNárodná agentúra pre sieťové a elektronické služby
Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby vznikla 1. januára 2009 ako príspevková organizácia Úradu vlády Slovenskej republiky za účelom plnenia odborných úloh v oblasti informatizácie spoločnosti vyplývajúcich zo zákona č. 275/2006 Z. z. o informačných systémoch verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, správy a prevádzkovania elektronických komunikačných sietí a služieb, pre Úrad vlády Slovenskej republiky (ktoré Úradu vlády SR vyplývajú z § 24 ods. 3 zákona č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy, ako aj § 5 ods. 2 zákona č. 275/2006 Z. z. o informačných systémoch verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov), a aj pre ostatné orgány štátnej správy, právnické osoby a fyzické osoby, ktoré požadujú informácie, údaje z informačných systémov, databáz a registrov verejnej správy.
Čerpané z: www.nases.gov.sk

NASES, 01. 07. 2017 | Prečítané: 81 | Rubrika: Veda a spoločnosť

Zbierka na ochranu humanistov

Pomôžte humanistom vo svete! Mnohí čelia prenasledovaniu, mučeniu a trestu smrti za svoje presvedčenie.

Pozri: Globálna kampaň na ochranu humanistov.

HELP US PROTECT HUMANISTS AT RISK
Etická výchova
Ako by mala vyzerať etická výchova — alternatíva nábo­ženskej výchovy pre deti bez vyznania? Aký je váš názor?
Brajti
The Brights
Kniha
Sumeri
Dobré knihy
Kniha Zakázané ovocie – Etika humanizmuKniha Nemnožme sa!
Vytvorené v redakčnom systéme phpRS © Jiří Lukáš | RSS | Návrat hore