www.humanisti.sk
Podporujeme
Spoločnosť PrometheusEthos – občianske združenie so zameraním na etiku, humanizmus a sekularizmusHumanisti Slovenska – občianske združenieZošity humanistov Ateisti Českej republiky Voľná myšlienka v ČeskuThe BrightsAdam Roman
Spolupracujeme
Kochlear.czÚnia nevidiacich a slabozrakých SlovenskaEurobabička Českej a Slovenskej republiky
Sčítanie ľudí bez náboženského vyznania
Atheist Census
Kultúrny program (Staré Mesto)
Bratislava-Staré Mesto
Adresa redakcie
e-mailová adresa redakcie
Internetový čas
Internet time: @424
Počítadlo

Spam poison
Spam poison

O e-služby štátu je štyrikrát väčší záujem ako pred rokom

O elektronické vybavovanie sa najviac občania zaujímali na jeseň

Ústredné kontaktné centrum portálu Slovensko.sk (ďalej kontaktné centrum) v tomto roku vybavilo takmer 70-tisíc žiadostí. O elektronické vybavovanie sa najviac občania zaujímali na jeseň.

Presne 68 700 požiadaviek používateľov elektronických služieb štátu vyriešilo Ústredné kontaktné centrum Slovensko.sk. Pre porovnanie, je to o 50 960 viac ako za to isté obdobie v roku 2016, kedy operátori vyriešili celkom 17 740 prípadov občanov. Ide o 3,8-násobný nárast záujmu občanov o elektronické služby štátu.

Až 26 725 používateľov sa na kontaktné centrum obrátilo od 1. júla do 30. septembra, teda počas prvých troch mesiacov od štartu povinnej e-komunikácie štátu s právnickými osobami. Najviac sa používatelia elektronických služieb dopytovali v mesiaci september, kedy prišlo kontaktnému centru až 10 112 požiadaviek. Ide o telefonické hovory ako i elektronické správy zaslané cez kontaktný formulár na stránke Slovensko.sk.

Úlohou kontaktného centra je zabezpečiť podporu občanom, ktorých otázky sa týkajú ohľadom portálu Slovensko.sk, prípadne nevedia vyriešiť určitú situáciu týkajúcu sa elektronických schránok a ich servisu. Často sa stáva, že občania volajú aj so špecifickejšími otázkami.

„Napríklad volala mladá slečna, ktorá sa chcela vydávať a nenadobudla ešte plnoletosť. Alebo nás žiadali o vyriešenie problému s nefunkčnou tlačiarňou. Ľudia často volajú, pretože potrebujú vyriešiť situáciu, ktorá sa elektronických služieb netýka. Naši operátori v tom prípade človeka nasmerujú na kompetentnú inštitúciu,“ hovorí Lukáš Sojka, generálny riaditeľ Národnej agentúry pre sieťové a elektronické služby.

V prevažnej väčšine prípadov volajú používatelia e-schránok a e-služieb. Najviac, až 46 % ich zaujímajú základné informácie a funkcionality elektronických schránok, a to napríklad ako sa prihlásiť či kde na portáli nájsť požadovanú informáciu. Ďalším dôvodom vyhľadania pomoci sú technické problémy.

„Používatelia môžu mať totiž zle nainštalované aplikácie, prípadne im môžu niektoré chýbať alebo môžu spôsobiť zmätok v nastavení vo webovom prehliadači,“ vysvetľuje Sojka.

Kontaktné centrum sa zameriava nielen na podporu občanov, ale slúži aj na iné účely. Možnosť poradiť sa majú aj štátni úradníci, čím môžu služby svojho úradu urýchľovať a zefektívňovať.

Kontaktné centrum portálu Slovensko.sk funguje od roku 2013. Občania môžu kontaktovať odborníkov telefonicky na čísle +421 2 35 803 083 od pondelka až do piatka, v čase od 8.00 do 18.00 h, a v stredu až do 21.00 h, i pomocou kontaktného formulára.

Odporúčania operátorov. Čo urobiť ak niečo nefunguje a potrebujem pomoc?

  • pokúste sa pozrieť, či funguje vaše internetové pripojenie
  • odpojte a znova zapojte do počítača čítačku s vaším občianskym preukazom
  • ubezpečte sa, že viete svoj BOK kód, prípadne aj ZEP, ak ste si na polícii dali na svoj občiansky preukaz nahrať aj aplikácie k podpisovaniu
  • vyskúšajte prihlasovanie aj v inom internetovom prehliadači
  • ak máte možnosť, skúste prihlasovanie na inom PC, prípadne s inou čítačkou čipových kariet
  • v prípade pretrvávania problému s prihlásením preinštalujte ovládače k čítačke čipových kariet či aplikáciu eID klient

Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby

Chcete sa vyjadriť? Využite diskusné fórum.

NASESNárodná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES)
Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby vznikla 1. januára 2009 ako príspevková organizácia Úradu vlády Slovenskej republiky za účelom plnenia odborných úloh v oblasti informatizácie spoločnosti vyplývajúcich zo zákona č. 275/2006 Z. z. o informačných systémoch verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, správy a prevádzkovania elektronických komunikačných sietí a služieb, pre Úrad vlády Slovenskej republiky (ktoré Úradu vlády SR vyplývajú z § 24 ods. 3 zákona č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy, ako aj § 5 ods. 2 zákona č. 275/2006 Z. z. o informačných systémoch verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov), a aj pre ostatné orgány štátnej správy, právnické osoby a fyzické osoby, ktoré požadujú informácie, údaje z informačných systémov, databáz a registrov verejnej správy.
Čerpané z: www.nases.gov.sk

NASES, 07. 11. 2017 | Prečítané: 55 | Rubrika: Veda a spoločnosť

Zbierka na ochranu humanistov

Pomôžte humanistom vo svete! Mnohí čelia prenasledovaniu, mučeniu a trestu smrti za svoje presvedčenie.

Pozri: Globálna kampaň na ochranu humanistov.

HELP US PROTECT HUMANISTS AT RISK
Etická výchova
Ako by mala vyzerať etická výchova — alternatíva nábo­ženskej výchovy pre deti bez vyznania? Aký je váš názor?
Nové vo fóre
Brajti
The Brights
Kniha
Sumeri
Dobré knihy
Kniha Zakázané ovocie – Etika humanizmuKniha Nemnožme sa!
Vytvorené v redakčnom systéme phpRS © Jiří Lukáš | RSS | Návrat hore