www.humanisti.sk
Webhouse.sk
Podporujeme
Spoločnosť PrometheusEthos – občianske združenie so zameraním na etiku, humanizmus a sekularizmusHumanisti Slovenska – občianske združenieZošity humanistovVladislav Marušic – ALTERNATÍVAAteisti Českej republiky Voľná myšlienka v ČeskuThe BrightsAdam Roman
Spolupracujeme
Kochlear.czÚnia nevidiacich a slabozrakých SlovenskaEurobabička Českej a Slovenskej republikyHoax.sk
Iné médiá
Adresa redakcie
e-mailová adresa redakcie
Internetový čas
Internet time: @836
Počítadlo


Spam poison

Nenechajte sa nachytať na falošné povianočné zľavy

Spotrebitelia sa každoročne tešia na povianočné zľavy a výpredaje

Ako ale ukazujú skúsenosti pozornejších zákazníkov a kontroly uskutočnené dozornými orgánmi, deklarované zľavy často žiadnymi zľavami nie sú. Čo je dobré mať na pamäti, aby sme „výhodný“ nákup následne neoľutovali? Na čo si dať pozor, aby sme vďaka zľavám naozaj ušetrili?

Spotrebitelia zľavy milujú a predajcovia to dobre vedia. Povianočných zliav využívajú predovšetkým tí, ktorí pod stromčekom našli hotovosť alebo poukaz na nákup. Zľavy sú pre zákazníkov veľkým lákadlom a bohužiaľ sa medzi predajcami nájdu i takí, ktorí túto „nákupnú horúčku“ zneužívajú.

Zľava len naoko je najčastejším trikom.

„Pozor si zákazníci musia dávať na falošné zľavy. V prípade, keď predajca cenu výrobku vlastne vôbec nezníži a slovo zľava použije len ako magické zaklínadlo k lákaniu nepozorného spotrebiteľa k nákupu. Niektoré obchody naopak ceny na čas zvýšia, aby ich potom mohli znížiť na pôvodnú hladinu a vydávať tento rozdiel za zľavu. Všetky podobné prípady napĺňajú znaky klamných obchodných praktík a sú teda v rozpore so zákonom,“ konštatuje Lukáš Zelený, vedúci právneho oddelenia spotrebiteľskej organizácie dTest.

Pokiaľ láka obchodník na zľavy, musí byť na tovare vždy uvedená jeho konečná cena a vyčíslenie zľavy na cent sedieť. Pokiaľ čísla na cenovke nesedia, podajte podnet k prešetreniu obchodnej inšpekcii. Klamanie spotrebiteľov môže obchodníka vyjsť na pokutách dosť draho.

Výkladné skrine môžu dezinformovať. Príliš neverte výkladom, ktoré lákajú na krachy cien, totálne výpredaje a zľavy 80 %. Keď sa dôkladne pozriete na reklamu, bude často pred číslicou maličké slovíčko „až“. Konkrétneho tovaru s tak veľkou zľavou rozhodne nebude plná predajňa a skôr budete mať problém zistiť, čo konkrétne je až natoľko zľavnené.

A ako je to so zárukou na zľavnený tovar? Môžete sa stretnúť s tvrdením, že na zľavnený sortiment neplatí záruka, prípadne je obmedzená. Nič také nie je možné, i na tovar zakúpený v zľave platí zákonná záruka 24 mesiacov. Výnimkou je situácia, keď bol výrobok zľavnený kvôli nejakému kazu – pre takúto chybu potom tovar samozrejme reklamovať nejde, na všetky ostatné nedostatky daného tovaru však záruka platí. O dôvode takej zľavy musí byť zákazník pri nákupe informovaný a táto skutočnosť by mala byť potvrdená i na doklade o kúpe.

Pozor si dajte tiež na akcie typu 3 + 1 zadarmo. Obchodník môže v prípade reklamácie tvrdiť, že na kus „zadarmo“ sa záruka nevzťahuje.

„Je pravda, že záruka sa vzťahuje len na tovar, za ktorý ste zaplatili; vždy je však nutné určiť, ktorý kus je tým ‚darom‘. Pokiaľ nie je možné jednotlivé kusy od seba odlíšiť, ide len o množstevnú zľavu a reklamovať môžete každý kus tovaru zvlášť,“ upozorňuje Lukáš Zelený.

Aj keď to často nie je jednoduché, je dobré nepodľahnúť tlaku zdanlivo výhodných ponúk a každý nákup starostlivo zvážiť. Pokiaľ máte pocit, že vás obchodník klame prezentovanou zľavou, môžete sa poradiť v spotrebiteľskej poradni dTestu na telefónnom čísle 299 149 009 (Česko).

Chcete sa vyjadriť? Využite diskusné fórum.

dTestdTest
dTest, o.p.s. je najväčšou českou spotrebiteľskou organizáciou, ktorá v ČR pôsobí už od roku 1992. Je vydavateľom spotrebiteľského časopisu dTest, na ktorého stránkach sú publikované výsledky nezávislých a objektívnych testov výrobkov, varovania pred nebezpečnými a zdravotne nevyhovujúcimi výrobkami, informácie o spotrebiteľských právach a poradenstvo, ako tie práva účinne uplatňovať. dTest je súčasťou medzinárodnej organizácie International Consumer Research and Testing (ICRT) a európskej spotrebiteľskej organizácie BEUC.
Poradenská linka časopisu dTest – 299 149 009 (ČR) – je v prevádzke každý pracovný deň od 9. do 17. hodiny a spotrebitelia na nej môžu konzultovať s právnymi poradcami časopisu dTest najrôznejšie spotrebiteľské problémy, a to za cenu bežnej tarify volania (sadzobníka poplatkov v ČR). Od spustenia v roku 2010 túto možnosť využili už desiatky tisícov spotrebiteľov a poradenská linka časopisu dTest sa tak stala prvou a najvyhľadávanejšou cestou k riešeniam problémov, s ktorými sa zákazníci na trhu stretávajú.
Čerpané z: www.dtest.sk

Súvisiace články:
Kauza vaječný likér: s mliekom alebo bez? (19.12.2018)
Losos ako zdroj omega-3 kyselín nestačí (15.12.2018)
Končí diskriminácia v e-shopoch – nariadenie EÚ zakazuje zemepisné blokovanie (03.12.2018)
Test detských autosedačiek (27.10.2018)
Morská alebo kamenná? Všetko jedno, či golier, či košeľa (05.10.2018)
Európska reforma autorského práva otvára cestu k obmedzeniu vzájomnej výmeny obsahu na internete (14.09.2018)
Plnotučné horčice obsahujú menej éčok než za socializmu (10.08.2018)
Mliečne rezy a tyčinky – cukor v maskáčoch (02.08.2018)
Menštruačné kalíšky – preč s obavou (29.07.2018)
Ako správne postupovať pri reklamácii zájazdu (20.07.2018)
Kuracie prsia – hlavný problém salmonela (12.07.2018)
Študenti z Gymnázia Vítkov zvíťazili v tvorbe spotrebiteľského časopisu o mobilnom trhu (09.06.2018)
Moderný test cyklistických prílb (01.06.2018)
Gothajské salámy – každý druhý v nezávislom teste prepadol (10.05.2018)
Ako bezpečne platiť na internete (17.04.2018)
Bylinkové čaje s príchuťou pesticídov a jedovatej buriny (19.02.2018)
Kupovaná kyslá kapusta má málo vitamínu C (06.02.2018)
Domáci test škodlivých látok v potravinách berte s rezervou (12.01.2018)
Ktoré nežiaduce látky prekvapia v instantnej káve? (06.01.2018)
České maslo je kvalitnejšie než to nemecké (22.11.2017)
Časopis dTest spúšťa kampaň Stop dvojakej kvalite (15.11.2017)
Je zemiakový šalát s majonézou bezpečný i po piatich dňoch? (07.11.2017)
Výber horkej čokolády môže byť pre alergika alebo vegána problém (25.09.2017)
Ako na reklamáciu knihy (29.08.2017)
Podomoví predajcovia bezpečnostných vložiek stále cielia na seniorov (12.08.2017)
Študentská súťaž Spotreba pre život pozná svojich víťazov (09.06.2017)
Ako sa brániť proti hluku od susedov? (29.04.2017)
Svetový deň spotrebiteľských práv – čo trápi českých spotrebiteľov? (14.03.2017)
Ako vybrať ten správny internetový obchod? (03.03.2017)
Citrónky sú si podobné vzhľadom, ale obsahom šťavy sa zásadne odlišujú (04.01.2017)
Príbehy k smiechu i plaču zo spotrebiteľskej poradne (01.01.2017)
Dobré detské vysoké stoličky nemusia byť práve najdrahšie (15.11.2016)
Cukrové sirupy nie sú nevyhnutne zdravšie než klasický kryštálový cukor (22.09.2016)
Aké nástrahy na nás číhajú v samoobsluhe (30.08.2016)
Na čo nezabudnúť pri reklamácii zájazdu (29.07.2016)
100% pomarančové džúsy potvrdili dobrú reputáciu, na cene nezáleží (13.07.2016)
Desaťtisícovú výhru za nákup len tak nedostanete (21.05.2016)
Balíčky kávy 2 v 1 a 3 v 1 – cukor, bielidlo a éčka (09.04.2016)
Knižný klub objednáva knihy za vás, ale vy platíte (05.04.2016)
Raňajkové cereálie – akoby ste raňajkovali tortu (11.03.2016)
Test letných pneumatík – na štítky sa nedá spoľahnúť (27.02.2016)
Čaká nás jednotná podoba vyúčtovania dodávok energií? (23.02.2016)
Konzervované sardinky – rozdiely predovšetkým v chuti (09.02.2016)
Kakao – väčšina výrobcov neuvádza povinné údaje na etikete (20.11.2015)
Šmejdi stále pripravujú seniorov o tisíce eur (13.11.2015)
Grilovacie klobásy – menej mäsa, než sľubujú (11.08.2015)
Na čo nezabudnúť pri preberaní bytu (07.08.2015)
Nákup mince z vás môže urobiť núteného zberateľa (05.08.2015)

dTest, 29. 12. 2018 | Prečítané: 143 | Rubrika: Veda a spoločnosť

Webhouse.sk

Webhouse

Odporúčame najlepší webhosting a domény za super ceny!

Iné médiá
Zbierka na ochranu humanistov
Pomôžte humanistom vo svete! Mnohí čelia prenasle­dovaniu, mučeniu a trestu smrti za svoje presvedčenie. Pozri: Nová zbierka na ochranu humanistov vo svete.
HELP US PROTECT HUMANISTS AT RISK
Anketa
Súhlasíte so zrušením koncesionárskych poplatkov?

Áno (66 hl.)
 
Nie (40 hl.)
 

Celkom hlasovalo: 106
Etická výchova
Ako by mala vyzerať etická výchova — alternatíva nábo­ženskej výchovy pre deti bez vyznania? Aký je váš názor?
Nové vo fóre
 Re: Zuzana Čaputová
24-03-19 * 09:30
 Je mi ho ľúto
24-03-19 * 09:26
 Re: Zuzana Čaputová
24-03-19 * 08:23
Brajti
The Brights
K teórii a praxi humanistickej výchovy
K teórii a praxi humanistickej výchovy
Kniha
Sumeri
Dobré knihy
Kniha Zakázané ovocie – Etika humanizmuKniha Nemnožme sa!Thomas Paine – Vek rozumu
Sčítanie ľudí bez náboženského vyznania
Atheist Census
Podporte útulok pre zvieratká
Podporte útulok pre zvieratká v Humennom
Vytvorené v redakčnom systéme phpRS © Jiří Lukáš | RSS | Návrat hore