Svetový výrobca cukroviniek a krmív pre domáce zvieratá, spoločnosť Mars, minulý rok predstavila svoj plán udržateľného rozvoja pre budúce generácie a prekročila tak významný míľnik na ceste k trvalej udržateľnosti. Plán je zameraný na boj s naliehavými hrozbami: zmenou klímy, chudobou v dodávateľskom reťazci a nedostatkom prírodných zdrojov, ktorým čelí nielen oblasť podnikania, v ktorej Mars pôsobí, ale aj celá naša spoločnosť. Pri príležitosti Svetového dňa životného prostredia (World Environment Day) spoločnosť Mars upozorňuje na nutnosť znižovania produkcie skleníkových plynov a pripomína svoje ciele, splnené i plánované.
Po kliknutí na obrázok sa v novom okne zobrazí v lepšom rozlíšení o rozmeroch 1 640 × 1 148 bodov.
Mars, rodinná firma založená v roku 1911, spustila v septembri minulého roku investíciu za takmer miliardu amerických dolárov nazvanú Plán udržateľného rozvoja pre ďalšiu generáciu (Sustainable in a Generation Plan). Ambiciózny plán sa v súlade s Cieľmi udržateľného rozvoja OSN zameriava na aktivity, ktoré pozitívne ovplyvnia jeho vplyv na životné prostredie, pomôžu rozvoju vedy, inováciám a marketingu, zlepšia pracovné podmienky miliónov ľudí v dodávateľskom reťazci a podporia miliardy ľudí a ich domáce zvieratá v snahe viesť zdravší a šťastnejší život.
„Musíme pokračovať v tom, čo sme začali“
Hoci spoločnosť Mars spustila plán len minulý rok, už teraz plní svoje ciele. Obrovský posun zaznamenala v oblasti energetickej efektivity a zníženej produkcie skleníkových plynov. Emisie skleníkových plynov vznikajúce pri výrobe a logistike dokázala znížiť o 25 percent oproti roku 2015. Od roku 2007 sa tak spoločnosti podarilo znížiť produkciu emisií skleníkových plynov takmer o jednu tretinu.
„Ľudstvom vyprodukované emisie skleníkových plynov zmenili zloženie našej atmosféry a klímy, ktorá nás obklopuje. Ľudia na celom svete už začínajú pociťovať dopady. Naši experti preto preštudovali tie najlepšie dostupné vedecké poznatky, aby sme mohli urobiť potrebné kroky vedúce k náprave. Z ich zistenia vyplýva, že naprieč naším výrobným a distribučným reťazcom musíme globálne znížiť produkciu emisií skleníkových plynov o 27 percent do roku 2025 a do roku 2050 dokonca o 67 percent v porovnaní s rokom 2015, aby sme splnili svoj diel práce v snahe udržať otepľovanie planéty pod dvoma stupňami,“ uviedla Zuzana Lošáková, Corporate Affairs Director z Mars Multisales Central Europe.
„Sme naozaj hrdí na výsledky, ktoré sa nám ako spoločnosti doteraz podarilo naprieč naším výrobným a distribučným reťazcom dosiahnuť. Ciele, ktoré sme si v snahe ochrániť naše životné prostredie vytýčili, sú však ambiciózne, preto musíme vytrvať a pokračovať v tom, čo sme začali,“ dodala Zuzana Lošáková.
Cesta k nule
Po kliknutí na obrázok sa v novom okne zobrazí v lepšom rozlíšení o rozmeroch 3 881 × 2 180 bodov.
V rámci úsilia o splnenie cieľov v oblasti zníženej produkcie skleníkových plynov prevádzkuje spoločnosť Mars dve veľké veterné elektrárne – Mesquite Creek Wind Farm v Texase, otvorená na začiatku roka 2015, a škótsku Moy Wind Farm. Zariadenie v Škótsku, ktoré Mars kúpil roku 2016, svojimi 20 turbínami a výkonom 125 000 megawattov za hodinu výrazne prispieva k dovŕšeniu snáh spoločnosti o elimináciu fosílnych palív a skleníkových plynov. Vytvára dostatok energie na pokrytie všetkých potrieb Marsu vo Veľkej Británii, vrátane tovární a kancelárií. Stačilo by aj na výrobu 1,8 miliardy kusov kapsičiek Whiskas. Texaská elektráreň už teraz pokrýva 100 percent aktivít spoločnosti Mars v Spojených štátoch amerických, čo by sa dalo porovnať s energiou potrebnou pre chod 61 000 priemerných amerických domácností. Spoločnosť Mars už tiež užíva alebo nakupuje energiu z obnoviteľných zdrojov na pokrytie svojho celého fungovania v Belgicku, Brazílii, Litve, Spojenom kráľovstve a Spojených štátoch amerických. Ďalšie krajiny sa do iniciatívy zapoja postupne.
Chcete sa vyjadriť? Využite diskusné fórum.
Kristýna Foubíková
– vyštudovala medzinárodné vzťahy a mediálne štúdiá
– prvé pracovné skúsenosti získala na poli HR
– v PR sfére pôsobí od roku 2016, teraz na pozícii PR Account Executive
– venuje sa klientom z oblasti FMCG
Čerpané z:
www.amic.cz