www.humanisti.sk
Podporujeme
Spoločnosť PrometheusEthos – občianske združenie so zameraním na etiku, humanizmus a sekularizmusHumanisti Slovenska – občianske združenieZošity humanistovKníhkupectvo AlternatívaAteisti Českej republiky Voľná myšlienka v ČeskuThe BrightsAdam Roman
Spolupracujeme
Kochlear.czÚnia nevidiacich a slabozrakých SlovenskaEurobabička Českej a Slovenskej republikyWave of Reality
Sčítanie ľudí bez náboženského vyznania
Atheist Census
Kultúrny program (Staré Mesto)
Bratislava-Staré Mesto
Adresa redakcie
e-mailová adresa redakcie
Internetový čas
Internet time: @130
Počítadlo

Spam poison
Spam poison

Na čo nezabudnúť pri reklamácii zájazdu

Vrátili ste sa z dovolenky rozčarovaní zo služieb, ktoré vám poskytla cestovná kancelária?

Ubytovanie bolo horšie, vzdialenosť od mora nezodpovedala informácii v katalógu a sľubovaný bazén úplne chýbal? Bráňte sa a nedostatky zájazdu reklamujte.

Cestovná kancelária ako organizátor zájazdu zodpovedá za to, že zájazd bude v súlade s uzatvorenou zmluvou, bez ohľadu na to, či služby má poskytovať priamo alebo iný zmluvný poskytovateľ, teda napríklad hotel či letecký prepravca.

„S reklamáciou sa môžete vždy obrátiť priamo na cestovnú kanceláriu. Pokiaľ bol zájazd sprostredkovaný inou cestovnou kanceláriou či agentúrou, je možné oznámiť nedostatky zájazdu i tam,“ radí Lukáš Zelený, vedúci právneho oddelenia dTestu, a dodáva: „Podobu zájazdu určuje spísaná zmluva alebo vystavené potvrdenie o zájazde, jedno z toho musí mať písomnú podobu. Ustrážte si, aby všetko, čo pracovníci cestovnej kancelárie prisľúbili ústne, bolo i uvedené v zmluve, potvrdení, katalógu či ďalších pokynoch.“

Keď dovolenka neprebieha tak, ako by mala, má cestovná kancelária povinnosť zaistiť nápravu. Vaše nároky sa odlišujú podľa závažnosti nedostatkov a možnosti ich odstránenia.

„Najskôr sa cestovná kancelária musí postarať o pokračovanie zájazdu i za cenu nižšej kvality služieb. V takom prípade sa rozdiel v cene zákazníkovi vráti. Naopak vyšší štandard hradí vždy cestovná kancelária zo svojho,“ vysvetľuje Zelený.

Ak ide o veľmi závažnú chybu (dajme tomu objednaný hotel s nadštandardným športovým areálom sa ešte len buduje), je právom zákazníka pokračovanie zájazdu odmietnuť a nechať sa dopraviť späť domov.

Pokiaľ nezodpovedá napríklad výhľad z izby alebo jej vybavenie zmluvným požiadavkám, je potrebné ihneď konať a reklamovať na mieste. Zákazník by mal ihneď upozorniť svojho delegáta, že situácia je odlišná od uzatvorenej zmluvy, a požadovať okamžitú nápravu alebo aspoň žiadať vystavenie písomného dokladu o uplatnenej reklamácii.

„Majte na pamäti, že všetky vytýkané nedostatky bude nutné nejakým spôsobom doložiť, napríklad fotografiami. Ako dôkaz môže poslúžiť tiež svedectvo ďalších účastníkov zájazdu,“ radí Zelený.

K zaisteniu nápravy určte lehotu (termín). Nečinnosť cestovnej kancelárie či delegáta vás potom oprávňuje si potrebné opatrenia zariadiť sami a vzniknuté náklady predložiť cestovnej kancelárii k úhrade.

Pri nedostatkoch, ktoré nie je možné odstrániť, ostáva iba právo na finančnú kompenzáciu. Zľava prichádza do úvahy pri situácii, keď typicky nie je možné chybu odstrániť alebo už na to nie je čas, napríklad chýbajúci sľubovaný bazén alebo nižší komfort pri spiatočnej ceste na letisko. Riadiť sa môžete tzv. frankfurtskou tabuľkou zliav, podľa ktorej rozhodujú najmä nemecké súdy. Podľa nej by napríklad v prípade chýbajúceho bazéna bolo možné požadovať zľavu 10 až 20 % a pri nižšej triede dopravného prostriedku až 15 % z ceny zájazdu.

Lehota pre uplatnenie práva na zľavu je jeden mesiac od skončenia zájazdu. Reklamáciu musí cestovná kancelária vybaviť najneskôr do 30 kalendárnych dní.

„Pokiaľ reklamáciu zamietne, môžete nárok na zľavu uplatniť na súde alebo spor riešiť mimosúdnou cestou,“ hovorí Zelený.

Právom požadovať zľavu však výpočet nárokov nekončí. Pokiaľ vám zároveň vznikla škoda, je možné voči kancelárii organizujúcej zájazd uplatniť navyše i nárok na jej náhradu, napríklad už zaplatené víza pri nečakanom zrušení zájazdu. Kancelária však nezodpovedá v prípade, ak škoda vznikla objektívnymi okolnosťami alebo bola zavinená treťou osobou, ktorá nie je spojená s poskytovaním služieb v cestovnom ruchu.

Cestovná kancelária musí tiež kompenzovať i narušenie dovolenky napríklad jej skrátením alebo úplným zmarením.

„Ide o takzvanú stratu radosti z dovolenky,“ podotýka Zelený a vysvetľuje: „Ak už teda máte nahlásenú dovolenku u zamestnávateľa a cestovná kancelária posunie termín uskutočnenia zájazdu tak, že sa ho nebudete môcť zúčastniť, budete mať právo na náhradu ujmy za zmarenú dovolenku, aj keď budete musieť sami od zmluvy o zájazde z tohto dôvodu odstúpiť.“

Chcete sa vyjadriť? Využite diskusné fórum.

dTestdTest, o.p.s.
– všeobecne prospešná spoločnosť
– poskytuje spotrebiteľom komplexný spotrebiteľský servis
– nezávislé testy výrobkov a služieb na českom a slovenskom trhu, spotrebiteľská poradňa, online databáza výsledkov testov a nebezpečných výrobkov a mnoho ďalšieho
– dTest je súčasťou medzinárodnej organizácie International Consumer Research and Testing (ICRT) a európskej spotrebiteľskej organizácie BEUC
Čerpané z: www.dtest.sk

Dovolenku, prázdniny strávim

doma (Počet hlasov: 187)
(41.46 %)

na Slovensku (Počet hlasov: 103)
(22.84 %)

v zahraničí (Počet hlasov: 84)
(18.63 %)

pri mori (Počet hlasov: 77)
(17.07 %)



Celkom hlasovalo: 451
Súvisiace články:
Výber horkej čokolády môže byť pre alergika alebo vegána problém (25.09.2017)
Ako na reklamáciu knihy (29.08.2017)
Podomoví predajcovia bezpečnostných vložiek stále cielia na seniorov (12.08.2017)
Študentská súťaž Spotreba pre život pozná svojich víťazov (09.06.2017)
Ako sa brániť proti hluku od susedov? (29.04.2017)
Svetový deň spotrebiteľských práv – čo trápi českých spotrebiteľov? (14.03.2017)
Ako vybrať ten správny internetový obchod? (03.03.2017)
Citrónky sú si podobné vzhľadom, ale obsahom šťavy sa zásadne odlišujú (04.01.2017)
Príbehy k smiechu i plaču zo spotrebiteľskej poradne (01.01.2017)
Dobré detské vysoké stoličky nemusia byť práve najdrahšie (15.11.2016)
Cukrové sirupy nie sú nevyhnutne zdravšie než klasický kryštálový cukor (22.09.2016)
Aké nástrahy na nás číhajú v samoobsluhe (30.08.2016)
100% pomarančové džúsy potvrdili dobrú reputáciu, na cene nezáleží (13.07.2016)
Desaťtisícovú výhru za nákup len tak nedostanete (21.05.2016)
Balíčky kávy 2 v 1 a 3 v 1 – cukor, bielidlo a éčka (09.04.2016)
Knižný klub objednáva knihy za vás, ale vy platíte (05.04.2016)
Raňajkové cereálie – akoby ste raňajkovali tortu (11.03.2016)
Test letných pneumatík – na štítky sa nedá spoľahnúť (27.02.2016)
Čaká nás jednotná podoba vyúčtovania dodávok energií? (23.02.2016)
Konzervované sardinky – rozdiely predovšetkým v chuti (09.02.2016)
Kakao – väčšina výrobcov neuvádza povinné údaje na etikete (20.11.2015)
Šmejdi stále pripravujú seniorov o tisíce eur (13.11.2015)
Grilovacie klobásy – menej mäsa, než sľubujú (11.08.2015)
Na čo nezabudnúť pri preberaní bytu (07.08.2015)
Nákup mince z vás môže urobiť núteného zberateľa (05.08.2015)

dTest, 29. 07. 2016 | Prečítané: 354 | Rubrika: Veda a spoločnosť

Zbierka na ochranu humanistov

Pomôžte humanistom vo svete! Mnohí čelia prenasledovaniu, mučeniu a trestu smrti za svoje presvedčenie.

Pozri: Globálna kampaň na ochranu humanistov.

HELP US PROTECT HUMANISTS AT RISK
Anketa
Zúčastníte sa volieb do orgánov samosprávneho kraja?

Áno (86 hl.)
 
Ešte neviem (47 hl.)
 
Nie (49 hl.)
 

Celkom hlasovalo: 182
Etická výchova
Ako by mala vyzerať etická výchova — alternatíva nábo­ženskej výchovy pre deti bez vyznania? Aký je váš názor?
Brajti
The Brights
Kniha
Sumeri
Dobré knihy
Kniha Zakázané ovocie – Etika humanizmuKniha Nemnožme sa!
Vytvorené v redakčnom systéme phpRS © Jiří Lukáš | RSS | Návrat hore