www.humanisti.sk
Súťažná osemsmerovka
Webhouse.sk
Do pozornosti
Podporujeme
Spoločnosť PrometheusEthos – občianske združenie so zameraním na etiku, humanizmus a sekularizmusHumanisti Slovenska – občianske združenieZošity humanistovVladislav Marušic – ALTERNATÍVAAteisti Českej republiky Voľná myšlienka v ČeskuThe BrightsAdam Roman
Spolupracujeme
Kochlear.czÚnia nevidiacich a slabozrakých SlovenskaEurobabička Českej a Slovenskej republikyHoax.skdTest
Iné médiá
Adresa redakcie
e-mailová adresa redakcie
Internetový čas
Internet time: @717
Počítadlo


Spam poison

Hostia One Day Jazz Festivalu

Sprievodná príloha k článku One Day Jazz Festival prináša do Košíc jazzovú špičku

Frank McComb

Frank McComb je jeden z mála umelcov, ktorý sa trvalo pohybuje medzi vznešene vášnivým spevom a skúseným muzikantstvom. Jeho virtuózny spev a klavírne diela ho urobili obľúbeným undergroundovým muzikantom na soulovej a džezovej scéne a veľmi vyhľadávaným v hudobných zoskupeniach.

Nahrával a vystupoval s mnohými hudobnými hviezdami ako sú Frankie Beverly & Maze, Teena Marie, Chaka Khan, Lalah Hathaway, Patrice Rushen, Terri Lynn, Carrington, Anastasia, Fred Hammond, John P. Kee, Phyllis Hyman, Teddy Pendergrass a dokonca Prince.

Veľmi známe v džezových a soulových kruhoch je jeho vystúpenie z roku 2005 s NAACP's Lifetime Achievement, Award víťazom Princom, ktoré ho vynieslo naspäť na svetovú scénu.

Hudobná kariéra Franka McComba sa začala v roku 1970 v Clevelande, Ohio. Tento hudobný zázrak začal hrať na klavíri ako trinásťročný v opatrovníctve svojej tety.

„Všetko sa to začalo vo februári 1983. V kostole práve skončila omša a moja teta písala jednu z jej blues melódií na kostolnom klavíri. Vyzeralo to veľmi jednoducho, tak som sa opýtal či ma naučí hrať. Nečakal som, že začnem už v ten deň. Naplánovala mi hodinové vyučovanie každú nedeľu po omši. Bohužiaľ vzala novú prácu a tak sa hodiny skončili už po troch týždňoch. Nechala ma však cvičiť samého na klavíri potom, čo skončila omša,“ spomína na začiatky.

Frank pokračoval sám a hudobne rástol. O dva roky neskôr stretol Willieho Rossa, miestneho R&B gitaristu, ktorý bol z mladíka dojatý a zaradil ho do lokálnej gig-ovej skupiny. Do leta 1985 bol najmladší hudobník hrajúci v kluboch v okolí Clevelandu, Ohio. Prijali ho aj miestni skúsení hudobníci, ktorí rozpoznali jeho vrodený talent. Muzikanti ho finančne podporovali v jeho cestovaní na koncerty, až kým si nenašetril na prvé vlastné auto.

Do 17 rokov sa stal Frank lídrom vlastného hudobného tria a hral v rôznych mestách Ohia a Pensylvánie. V 20 rokoch pracoval ako hudobný režisér v chlapčenskej speváckej skupine The Rude Boys, ktorá uzavrela zmluvu s Atlantic Records prostredníctvom Geralda Leverta. To viedlo k jeho prvému turné. Počas turné sa zoznámil s D. J. Jazzy Jeff & Fresh Prince a onedlho sa presťahoval do Philadelphie, kde začal pracovať v štúdiu, ktoré sa neskôr začalo nazývať Jeff's A Touch Of Jazz Studio. Kým žil vo Philadephii mal možnosť pracovať s legendárnym skladateľským duom Kenny Gamble and Leon Huff vo Philadephia International Records, kde ho objavil šéf nahrávacej spoločnosti MoJazz, Steven B. McKeever. V septembri 1992 podpísal zmluvu s Motown Jazz label a presťahoval sa do Kalifornie, kde nahral dva albumy, ktoré však nevydal.

V roku 1994 zrušil nahrávaciu zmluvu s MoJazz, no už v 1995 sa dozvedel, že Branford Marsalis hľadajú oduševneného mužského speváka pre ich eklektický, všestranný projekt Buckshot LeFonque.

Onedlho svet okúsil z jeho umenia, keď „Buckshot LeFonque Featuring Branford Marsalis“ urobil dva Hip-Hop/Jazz projekty. Prvý sa volal Buckshot LeFonque, druhý Music Evolution. Oba boli vydané spoločnosťou Columbia Records. Buckshot LeFonque s McCombom, spoločne s legendárnym súborom umelcov a kolaborátorov, ktorý zahŕňal D. J. Premier a Maya Angelou. Jeho vedúci spev v piesni „Another Day“, druhá pieseň druhého albumu Buckshot LeFonque „Music Evolution“, poháňala predaj tohto albumu a priniesla Frankovi uznanie. Onedlho sa vydal na dráhu sólového speváka a už v lete 1999 nahral svoje prvé debutové CD „Love Stories“, ktoré vydal v roku 2000. Vydávacia spoločnosť mala problém s marketingom albumu, pretože album nepatril do žiadnej džezovej kategórie, plával medzi viacerými štýlmi (blues, soul, R&B a gospel).

V období, keď nespolupracoval so žiadnou spoločnosťou, si počas turné získal veľa fanúšikov a ostal aktívnou súčasťou živej hudobnej scény. Vystupoval po celom svete a stal sa obľúbeným v Európe, Južnej Afrike, Ázii a miestnych podnikoch naprieč USA.

Frank sa stal partnerom anglického producenta Steva (The Scotsman) Harveya a vydali exkluzívny album „The Truth Vol. 1“, na ktorom spolupracovali hudobné legendy Billy Preston, Paulino DaCosta a Ledisi. Kým Love Stories a The Truth boli v obchodoch, Frank sa dopočul od fanúšikov, že z MoJazz Recordings unikli jeho nevydané nahrávky a predávali sa na čiernom trhu až za 50 dolárov.

„Často som bol žiadaný o podpis týchto nahrávok. Rozhodol som sa, že ak sú ľudia ochotní dať za moje nahrávky 50 dolárov na čiernom trhu, ktoré sú nespracované, nezmixované a bez obalu, čo tak založiť si vlastnú spoločnosť a skúsiť vydávať na vlastnú päsť. Čo som mohol stratiť?“ – hovorí Frank.

Takéto zmýšľanie ho viedlo k založeniu vlastnej spoločnosti BooBeescoot Music, postaveniu domáceho nahrávacieho štúdia a spusteniu webstránky www.frankmccomb.info na prezentovanie svojej hudby.

„Za 4 roky som vydal veľké množstvo pesničiek doma so žiadnym, pre nich špeciálnym významom. Umiestnil som ich do niečoho čo volám môj ‚trezor‘ a nechal som ich tam,“ povedal.

V jednu noc v jeho štúdiu premýšľajúc o tom koľko piesní zložil, McComb otvoril svoj trezor, vytiahol piesne, ktoré neskôr skompiloval do „Striaght From The Vault“, zmesi popu, džezu a soulu. Bol to jeho tretí album, na ktorom urobil všetku prácu sám (napísal, produkoval, upravil, programoval, hral na všetkých nástrojoch a vydal nezávisle na Boobeescoot Music). Táto kolekcia mu vyhrala „2005's Best Album Of The Year (najlepší album roku 2005)“ na Soultracks.com a Jill Scott ho vyhlásil za svoje obľúbené CD vo vysoko rešpektovanom denníku „O Magazine“, ktorý patrí Oprah Winfrey.

Keď už bol trezor otvorený, siahol doň hlbšie a vydal „The 1995 Bootleg“ (album, ktorý v roku 1995 MoJazz nevydal) v apríli 2006. Prvého decembra 2006 naraz vydal „The 1995 Bootleg Limited Edition“, ktorá obsahovala tri živé vystúpenia a jeho prvý inštrumentálny projekt „A Tribute to the Masters“, v ktorom vzdal hold svojim klavírnym hrdinom: Herbie Hancock, Chick Corea, George Duke, Patrice Rushen, Ramsey Lewis, Joe Sample a Russel Ferrante (zo skupiny The Yellowjackets). Mimo toho k týmto klaviristom počíta aj Oscara Petersona, ako jedného z jeho najväčších hudobných vzorov.

V 2008 sa Frank rozhodol, že vydá svoje prvé DVD. Teraz sebavedomejší nahral a vydal „Live In Atlanta Vol. 1 CD/DVD Set“. Bolo určené viac-menej ľuďom, ktorí nemali možnosť vidieť jeho živé vystúpenie.

„Ak ste nezávislý, nemáte možnosť stále hrať vo veľkých arénach a zachytiť masy, takže som sa rozhodol takpovediac priniesť ľuďom šou. Kedykoľvek vám vo vašej obývačke môžem zahrať váš súkromný koncert.“

CD Live In Atlanta vzniklo počas dvoch nocí nahrávania v marci 2008. Prvá noc je samotné DVD a keďže Frank nechcel vydať dvojdiskový set, rozhodol sa vydať iba audio verziu druhej noci ako „Live In Altlanta Vol. 2“ v roku 2009.

Rok 2010 bol pre Franka míľnikom, keďže mal 40-te narodeniny. Kým bol na turné, mal čas písať a keď bol doma, znova otvoril svoj trezor, aby vytvoril album „A New Beginning“.

„Starší mi stále vravievali, že keď dosiahnem vek 40 rokov, veci už nebudem vnímať rovnako, ako keď som bol 39-ročný a mladší. Toto CD predstavuje môj ‚rast‘ ako hudobníka a človeka.“

Takisto aj obal CD reprezentuje jeho rast. Navrhla ho jeho 15-ročná dcéra Mari.

Prvého júna 2012 Frank vydal svoje druhé CD z koncertu naživo „The Living Room“. Je to jeho jedenáste CD, deviate, ktoré vydal sám. Na rozdiel od Live in the Atlanta, The Living Room je viac intímny a osobný projekt. Keďže on bol ten, kto sa nebál riskovať, šiel naspäť tam, kde sa to všetko začalo a vydal svoj prvý trio projekt.

„V tejto dobe kvôli technológii je hudba ‚perfektná‘ a ‚čistá‘. Ja som chcel nahrať transparentnejší projekt, kde privítam nedostatky tým, že ponechám v hudbe všetky chyby a ukážem ich ľuďom.“

Dnes s plnou kontrolou nad svojou kariérou a základňou fanúšikov, ktorá rastie, sa Frank vydáva na dlhotrvajúcu kariéru.

„Modlím sa aby som mohol pokračovať v nahrávaní a vydávaní takého štýlu hudby, ktorý som počúval pred mnohými rokmi, keď piesne mali tému a dôležité… mali integritu.“

Andrej Šeban

Andrej Šeban (23. jún 1962, Bratislava) je slovenský gitarista, skladateľ, hudobný producent a spevák. Už ako sedemročný študoval hru na klavír u p. Polákovej, štúdium hry na klasickú gitaru absolvoval u Pavla Malovca v roku 1977. V rokoch 1980 – 1989 absolvoval súkromné štúdium kompozície, klavíra a hudobnej teórie u prof. Borisa Turzu. Je absolventom štúdia hudobnej vedy na FFUK. Neskôr študoval spev u Mgr. Art. Lukrécie Bílkovej.

Koncom 70. rokov debutoval ako hráč na klávesové nástroje, gitarista a spevák v popovej skupine Nervy (Marián Greksa – basová gitara, spev; J. Bodlák – gitara, spev; Martin Ďurinda – gitara, spev; Ján Fabrický – bicie nástroje; Andrej Šeban – gitara, klávesové nástroje, spev). S Jánom Fabrickým hral spolu s Jurajom Burianom aj v jazz rockovej formácii Míting.

V roku 1980 s Mariánom Greksom založil hardrockovú kapelu Demikát. S Pavlom Haberom hral v skupine Tristo hrmených. Je autorom hudby k filmu Slané cukríky (1986) režisérky Evy Štefankovičovej, ktorú nahral so skupinou Demikát. Základnú vojenskú službu absolvoval vo Vojenskom umeleckom súbore. V 80. rokoch sa stal členom popovej skupiny Banket Richarda Müllera, zároveň v tomto období začal hrávať v skupine Combo Petra Lipu.

Andrej Šeban je mnohostranne zameraný gitarista, ktorý ako štúdiový hráč, ale aj ako koncertný hudobník spolupracoval s mnohými domácimi i zahraničnými osobnosťami z rôznych hudobných žánrov (Pavol Hammel, Gábor Presser, Dežo Ursiny, Richard Müller, Peter Lipa, Marika Gombitová, Robo Grigorov atď.). V 90. rokoch viedol vlastnú inštrumentálnu skupinu Ash Band (známu aj pod názvami Esh Band a Andrej Šeban Band), v roku 1996 stál pri zrode sprievodnej skupiny Lipa-Šeban Band. Bol spoluzakladateľom progresívnej rockovej skupiny Free Faces.

Kapela Andreja Šebana

Daniel Špiner – klávesy, vyštudoval jazzovú školu v Prešove a Konzervatórium v Košiciach. Spolupracuje so speváčkou Katarínou Koščovou, jazzovou kapelou The Illusions Trio a Andy Belej Quartet.

Peter Rusňák – basgitara, začal v siedmych rokoch chodiť na hodiny klavíra. Až v 13 rokoch objavil gitaru a v 14 rokoch si definitívne zamiloval basgitaru. Spolupracoval s kapelami ako EA, Free inna cage, Quasimodo a momentálne pôsobí vo formáciách Nu'clear trio a Milkshejk.

Michal Fedor – bicie, je študentom 6. ročníka na Konzervatóriu v Košiciach. Popri štúdiu vyučuje bicie nástroje na SZUŠ v Michalovciach. S kapelou The Illusions Trio vyprodukovali svoje debutové CD Asperatus. Doteraz pôsobil v kapelách Coco cafe, Pacora trio či spolupracoval s hudobníkmi ako Paul Shapiro (USA), London (USA), Oskar Rózsa, Michal Bugala, Eugen Vizvári, Anita Soul, Martin Chodúr, Henry Tóth, Mário „Gapa“ Garbera, Andy Belej.

Depart Refire

Virtuózne švajčiarsko-rakúsko-slovenské trio Depart Refire, hrajúce mix pôsobivých, vzrušujúcich rytmov a podmanivých melódií vystúpi s Martinom Valihorom, ktorý po 15 rokoch nahradil bubeníka Jojo Mayera, známeho najmä zo zoskupenia Nerve.

Trio Depart Refire vedie saxofonista Harry Sokal, ktorý hrával hlavný saxofón pre legendárny Vienna Art Orchestra a v roku 2005 sa stal hudobníkom roka v Rakúsku. Kontrabasista Heiri Känzig bol vedúcim projektu Tien Shan-Swiss a drží titul Zurichského kantónu za rok 2005 ako najlepší skladateľ.

Výkony týchto virtuóznych sólistov poskytujú veľké množstvo príležitostí na hranie expresívnych, odvážnych sól, ktoré dopĺňajú ich jemnú, ale iskrivú spoluprácu.

Chcete sa vyjadriť? Využite diskusné fórum.

Košice – Európske hlavné mesto kultúry 2013, n. o.
Mesto Košice založilo neziskovú organizáciu predovšetkým za účelom prípravy, realizácie, monitoringu a hodnotenia projektu Košice – Európske hlavné mesto kultúry 2013 a súvisiacich činností a projektov podľa projektu Košice Interface 2013 schváleného medzinárodnou výberovou komisiou dňa 9. septembra 2008 v Bratislave.
Čerpané z: www.kosice2013.sk

Súvisiace články:
Charizmatická Mélanie Pain preladí hudbu na novú vlnu (05.12.2013)
Návštevníci portálu „prelistovali“ za päť rokov takmer 3,5 milióna stránok (05.12.2013)
Malá bodka za veľkým začiatkom (25.11.2013)
British Express otvára vizuálnu scénu Britských ostrovov (13.11.2013)
Cesta do neznáma prinesie témy a formy „na hrane“ (12.11.2013)
Päť neopakovateľných festivalových dní Quasars Ensemble & Košice (18.10.2013)
Biela noc 2013 prinesie rekordných 41 inštalácií a do histórie sa zapíše aj niekoľkými prvenstvami (30.09.2013)
Origami pre Bielu noc skladajú v Košiciach všetci – deti, študenti, hendikepovaní, dôchodcovia i väzni (24.09.2013)
Biela noc 2013 pritiahne do Košíc aj umelcov z Japonska a Austrálie (19.09.2013)
Biela noc/Nuit Blanche 2013 presiahne európsky kontinent (10.09.2013)
Trienále súčasného obrazu otvorí novú kapitolu umenia (06.09.2013)
Charizmatický Krzysztof Penderecki sa Košičanom prihovorí hudbou (05.09.2013)
Biela noc/Nuit Blanche 2013 bude mať svetový rozmer (05.09.2013)
Dve jubileá v jednom roku (05.09.2013)
Pražský výběr uvidíte aj ONLINE! (14.08.2013)
Geometrické polia (01.08.2013)
Festival Leto v parku sa začína už túto sobotu (31.07.2013)
Umením architektov je vytvárať priestor pre umenie (25.07.2013)
MEDZICENTRUM IV. bude o nových prístupoch tvorby vo verejnom priestore (22.07.2013)
Festival Leto v parku sa vracia do Kasární/Kulturparku (10.07.2013)
Košická Hala umenia ponúkne predovšetkým súčasné vizuálne umenie (03.07.2013)
Multižánrová umelecká performancia skončila (25.06.2013)
Prezentácia Európskeho hlavného mesta kultúry v Moskve a Petrohrade (21.06.2013)
Vybetónovaným korytom Mlynského náhonu na 24 hodín opäť potečie „voda“ (18.06.2013)
Yuri Dojc: Last Folio (10.06.2013)
V Košiciach sa chystá veľký umelecký Návrat vody do mesta (06.06.2013)
Deň detí na KVP (29.05.2013)
Koncert slnka z japonského hudobného neba (26.05.2013)
Mesto sa zmení na obrovské hudobné pódium (22.05.2013)
Festival USE THE C!TY sa začína už dnes (22.05.2013)
Umenie vo verejnom priestore (20.05.2013)
Košický hrad už túto sobotu umožní návrat do stredoveku (14.05.2013)
Mesto Košice si užijete počas piateho ročníka festivalu USE THE C!TY (13.05.2013)
Plávajúce umenie rozkvitlo na Mlynskom náhone (07.05.2013)
Počas Dní Pentapolitany sa predstavia regionálni umelci (06.05.2013)
Košické sídliská ožijú kultúrou (22.04.2013)
EHMK pozýva na výstavu fotografií do Londýna (10.04.2013)
Hudba medzi Východom a Západom (10.04.2013)
Jakubisko ukáže výtvarné diela aj za 700 000 Kč (23.03.2013)
Gotický skvost privíta hudobnú ikonu Jordiho Savalla s orchestrom (22.03.2013)
Filmové skvosty Jakubiska ozdobia výtvarné diela (15.03.2013)
V košickej katedrále vystúpi Jordi Savall (08.03.2013)
Japonská fraška kjógen Buaku (25.02.2013)
One Day Jazz Festival prináša do Košíc jazzovú špičku (18.02.2013)
Quasars Ensemble budú v roku 2013 rezidenčným súborom Kasární/Kulturpark (28.01.2013)
Košičania nesklamali! (20.01.2013)
V Štátnom divadle odhalili tajomstvo Košického vesmírneho programu (20.01.2013)
Košice – odporúčaná destinácia pre rok 2013 (20.01.2013)
Európske peniaze dajú kraju schopnosť konkurovať (19.01.2013)
Stiahnite si aplikáciu „Kosice 2013“ (19.01.2013)
Metropola východu ožije počas víkendu Otváracím ceremoniálom na Planéte Košice (18.01.2013)
Stosedemdesiat mladých Košičanov pomôže v zákulisí Otváracieho ceremoniálu EHMK (18.01.2013)
Otvárací ceremoniál symbolicky odštartuje novú budúcnosť Košíc (12.01.2013)

Košice – EHMK 2013, 18. 02. 2013 | Prečítané: 1916 | Rubrika: Rubrika pána Rubika

Webhouse.sk

Webhouse

Odporúčame najlepší webhosting a domény za super ceny!

Iné médiá
Anketa
Čítali ste knihu Antológia moderného ateizmu?

Áno (60 hl.)
 
Nie (31 hl.)
 

Celkom hlasovalo: 91
Etická výchova
Ako by mala vyzerať etická výchova — alternatíva nábo­ženskej výchovy pre deti bez vyznania? Aký je váš názor?
Nové vo fóre
 Re: O tom pochybujem
26-06-19 * 16:46
 Re: OK
26-06-19 * 16:26
 Re: O tom pochybujem
26-06-19 * 15:59
Brajti
The Brights
K teórii a praxi humanistickej výchovy
K teórii a praxi humanistickej výchovy
Kniha
Sumeri
Dobré knihy
Kniha Zakázané ovocie – Etika humanizmuKniha Nemnožme sa!Thomas Paine – Vek rozumu
Sčítanie ľudí bez náboženského vyznania
Atheist Census
Podporte útulok pre zvieratká
Podporte útulok pre zvieratká v Humennom
Vytvorené v redakčnom systéme phpRS © Jiří Lukáš | RSS | Návrat hore