www.humanisti.sk
Podporujeme
Spoločnosť PrometheusEthos – občianske združenie so zameraním na etiku, humanizmus a sekularizmusHumanisti Slovenska – občianske združenieZošity humanistovVladislav Marušic – ALTERNATÍVAAteisti Českej republiky Voľná myšlienka v ČeskuThe BrightsAdam Roman
Spolupracujeme
Kochlear.czÚnia nevidiacich a slabozrakých SlovenskaEurobabička Českej a Slovenskej republikyHoax.sk
Sčítanie ľudí bez náboženského vyznania
Atheist Census
Kultúrny program (Staré Mesto)
Bratislava-Staré Mesto
Adresa redakcie
e-mailová adresa redakcie
Internetový čas
Internet time: @847
Počítadlo


Spam poison

Európske firmy trápia chyby vo fakturácii

Platobné zvyklosti spotrebiteľov a firiem

EOS GroupAj drobné chyby dokážu narobiť naozaj veľké komplikácie. Svoju skúsenosť s tým majú mnohé európske spoločnosti. Podľa štúdie „European Payment Practices“ 2017 až 29 % z nich priznáva, že nesprávne formy spracovania faktúr vedú k oneskoreným platbám ich zákazníkov, prípadne úplne nedobytným pohľadávkam.

Dôvody sú často naozaj prozaické: Napríklad to, že faktúra bola vystavená príliš neskoro, prípadne bola uvedená nesprávna adresa alebo došlo k nedodržaniu formálnych náležitostí.

„Spoločnosti pravidelne prichádzajú o svoje peniaze, pretože si efektívne nezorganizovali svoje fakturačné procesy,“ konštatoval Michal Šoltes, konateľ spoločnosti EOS KSI Slovensko, venujúcej sa komplexnému manažmentu pohľadávok.

Celkovo 8 % dopytovaných spoločností v Európe nemá štandardizované riadenie pohľadávok.

Ako ukázal prieskum, vedúcu pozíciu v tomto smere má Nemecko. V segmente B2B iba 2 % tamojších respondentov uviedli, že nemajú štandardizované procesy na vymáhanie pohľadávok. V segmente B2C to boli 4 % spoločností. Najväčším výzvam v tejto oblasti však čelia francúzske a britské firmy. V oboch krajinách až 13 % spoločností nemá vymedzené organizačné štruktúry na vymáhanie pohľadávok, vzniknutých dlhmi spotrebiteľov. Pomerne zlá situácia panuje v Spojenom kráľovstve aj v segmente B2B, kde 10 % spoločností nemá štandardizované riadenie pohľadávok.

Čo sa týka Slovenska, až 22 % firiem považuje formálne chyby vo fakturácii za jeden z dôvodov zlej platobnej disciplíny ich zákazníkov. Pritom len 11 % spoločností priznáva používanie štandardizovaných procesov na vymáhanie dlhov. Michal Šoltes odporúča čím skôr sa začať zaoberať manažmentom pohľadávok, ktorý ponúka množstvo špecializovaných odborných poznatkov od kvalifikovaných pracovníkov a uľahčí príslušné inkasné procesy.

Reprezentatívna EOS štúdia „European Payment Practices“ 2017 sa uskutočnila už desiatykrát. Na jar minulého roku nezávislý inštitút pre prieskum trhu Kantar TNS oslovil 3 200 odborníkov zo 16 európskych krajín, z toho 200 spoločností zo Slovenska.

Pod čiarou

O prieskume „European Payment Practices“:

Prieskum skupiny EOS s názvom „European Payment Practices“ (Európske platobné postupy) analyzuje vzťahy medzi platobnými zvyklosťami, podmienkami a vplyvom peňažných tokov na európsku ekonomiku a spoločnosť.

Nezávislý inštitút pre prieskum trhu Kantar TNS na jar 2017 opäť v mene skupiny EOS oslovil odborníkov z európskych krajín v rámci prieskumu a opýtal sa ich na miestne platobné zvyklosti. Tento prieskum je jedinečný, nielen čo sa týka množstva – 3 200 spoločností v 16 európskych štátoch, ale aj pokiaľ ide o zameranie na firemnú klientelu. Predmetom analýzy sa stali názory odborníkov na manažment pohľadávok zo spoločností, ktoré majú ročné príjmy v priemere 28 miliónov eur s počtom zamestnancov 180.

Na otázky o svojich skúsenostiach s platbami, hospodárskom vývoji krajiny a rizikách v manažmente pohľadávok odpovedalo po 200 firiem zo Spojeného kráľovstva, Španielska, Francúzska, Rakúska, Grécka, Rumunska, Ruska, Slovenska, Bulharska, Poľska, Maďarska, Chorvátska, Belgicka, Švajčiarska, Česka a Nemecka.

O spoločnosti EOS Group:

Spoločnosť EOS Group je jedným z popredných medzinárodných poskytovateľov finančných služieb na mieru. Jej hlavnou činnosťou je správa a manažment pohľadávok. S počtom zamestnancov viac ako 8 000 zaisťuje finančnú bezpečnosť pre svojich približne 20 000 zákazníkov v 28 krajinách po celom svete, a to prostredníctvom viac ako 60 dcérskych spoločností vrátane Slovenska. V rámci medzinárodnej siete partnerských spoločností EOS Group ponúka svojim zákazníkom služby vo viac než 180 krajinách na všetkých kontinentoch. Jej kľúčovými sektormi sú bankovníctvo, poisťovníctvo, sieťové odvetvia, telekomunikácie, zásielkový predaj a e-commerce.

Chcete sa vyjadriť? Využite diskusné fórum.

Slávka CigáňováSlávka Cigáňová
Vyštudovala ekonomickú teóriu a žurnalistiku. Osem rokov pracovala v denníku Hospodárske noviny – najskôr ako politická redaktorka, potom ako editorka domáceho spravodajstva. Od roku 2014 pôsobí v PR sfére. Do AMI Communications nastúpila v decembri 2014 na pozíciu Account Executive.
Čerpané z: www.amic.sk

Slávka Cigáňová, 06. 02. 2018 | Prečítané: 131 | Rubrika: Veda a spoločnosť

Zbierka na ochranu humanistov
Pomôžte humanistom vo svete! Mnohí čelia prenasle­dovaniu, mučeniu a trestu smrti za svoje presvedčenie. Pozri: Globálna kampaň na ochranu humanistov.
HELP US PROTECT HUMANISTS AT RISK
Etická výchova
Ako by mala vyzerať etická výchova — alternatíva nábo­ženskej výchovy pre deti bez vyznania? Aký je váš názor?
Lipka – diskusné fórum
Lipka
Brajti
The Brights
Kniha
Sumeri
Dobré knihy
Kniha Zakázané ovocie – Etika humanizmuKniha Nemnožme sa!Thomas Paine – Vek rozumu
Vytvorené v redakčnom systéme phpRS © Jiří Lukáš | RSS | Návrat hore