www.humanisti.sk
Podporujeme
Spoločnosť PrometheusEthos – občianske združenie so zameraním na etiku, humanizmus a sekularizmusHumanisti Slovenska – občianske združenieZošity humanistov Ateisti Českej republiky Voľná myšlienka v ČeskuThe BrightsAdam Roman
Spolupracujeme
Kochlear.czÚnia nevidiacich a slabozrakých SlovenskaEurobabička Českej a Slovenskej republiky
Sčítanie ľudí bez náboženského vyznania
Atheist Census
Kultúrny program (Staré Mesto)
Bratislava-Staré Mesto
Adresa redakcie
e-mailová adresa redakcie
Internetový čas
Internet time: @297
Počítadlo


Spam poison

Desaťtisícovú výhru za nákup len tak nedostanete

Nenechajte sa nachytať!

Stalo sa vám, že ste v poštovej schránke našli objemnú obálku, ktorá prekvapivo oznamovala vašu nomináciu na desaťtisícovú výhru? Vyzerá to, že si stačí len objednať tovar z priloženého katalógu a výhra je vaša. Nenechajte sa však nachytať. Najskôr ide o zakázanú agresívnu obchodnú praktiku.

„Výhra v podobe konkrétnej veci alebo finančného obnosu je pre spotrebiteľov silným lákadlom a obchodníci si toho sú dobre vedomí. Napríklad spoločnosť BEAUTY LINE s.r.o. rozosiela zásielky s výherným kupónom a sľubuje spotrebiteľom rozprávkovú výhru. Podmienkou je však objednanie výrobku a potvrdenie priloženého kupónu spoločností. Výhry sa však spotrebiteľ nedočká, späť k nemu dorazí iba objednaný tovar,“ varuje Lukáš Zelený, vedúci právneho oddelenia dTestu.

BEAUTY LINE s.r.o. zasielaním výherného kupónu oslovuje spotrebiteľov, ktorí si už od nej aspoň raz niečo objednali na základe reklamy v časopise. Mohlo ísť napríklad o revolučný prípravok na chudnutie alebo o údajne zázračný krém proti vráskam so slimačím hlienom. Vystavený kupón je neprenosný a meno adresáta je neustále uvádzané v spojitosti s vyplatením výhry a výrazy „výherca“ či „jediný víťaz“. Hlavnou cenou je 10 000 eur (v Česku 300 000 korún) a pri objednaní väčšieho počtu výrobkov si výherca vraj polepší o prémiu v hodnote 1 000 eur (v Česku 25 000 korún).

Výherný kupón je však spojený s objednávkovým formulárom a objednávka je podľa samotného textu kľúčom k výhre, pričom vo formulári je už jeden z produktov predvyplnený. Podľa priložených pokynov sa má kupón doplniť o identifikačný štítok pribalený v zásielke a najneskôr do 12 dní poslať s objednávkou v predplatenej obálke priamo oddeleniu udeľovania cien spoločnosti. Pocit šťastia z veľkej výhry umocňuje i pár viet údajne samotného generálneho riaditeľa, ktorý sa nemôže dočkať okamžiku, kedy cenu šťastnému výhercovi osobne odovzdá v hotovosti. Žiadna výhra sa však nekoná, aj keď spotrebiteľ objednávku vyplní, tovar prevezme a zaplatí. Namiesto toho prichádzajú ďalšie a ďalšie výherné kupóny, ktoré svojimi formuláciami neodbytne naliehajú, aby si ich adresát opäť u spoločnosti objednal. Zákazník potom možno znovu uverí v možnosť výhry, pretože tentoraz by to dajme tomu mohlo vyjsť.

„Spotrebitelia by mali byť viac obozretní k ponukám rôznych výhier naviazaných na nákup tovaru. Ide o agresívnu obchodnú praktiku, ktorá môže zásadným spôsobom pozmeniť správanie spotrebiteľa tak, že sa rozhodne k nákupu, ktorý by za iných okolností nespravil. Je potrebné sa rozhodovať pre nákup konkrétneho výrobku kvôli nemu samotnému, nie pre možnosť vyhrať niečo ďalšie. Pokiaľ by ste bez prísľubu výhry nič nekúpili, nemali by ste ponuke podľahnúť,“ radí Lukáš Zelený.

Chcete sa vyjadriť? Využite diskusné fórum.

dTestdTest, o.p.s.
– všeobecne prospešná spoločnosť
– poskytuje spotrebiteľom komplexný spotrebiteľský servis
– nezávislé testy výrobkov a služieb na českom a slovenskom trhu, spotrebiteľská poradňa, online databáza výsledkov testov a nebezpečných výrobkov a mnoho ďalšieho
– dTest je súčasťou medzinárodnej organizácie International Consumer Research and Testing (ICRT) a európskej spotrebiteľskej organizácie BEUC
Čerpané z: www.dtest.sk

Máte skúsenosť s podvodmi na internete?

Áno, veľmi negatívnu (Počet hlasov: 25)
(52.08 %)

Áno, ale včas som sa tomu vyhol (vyhla) (Počet hlasov: 4)
(8.33 %)

Nie, dávam si pozor (Počet hlasov: 18)
(37.50 %)

Nie, ešte som sa s tým nestretol (nestretla) (Počet hlasov: 1)
(2.08 %)



Celkom hlasovalo: 48
Súvisiace články:
České maslo je kvalitnejšie než to nemecké (22.11.2017)
Časopis dTest spúšťa kampaň Stop dvojakej kvalite (15.11.2017)
Je zemiakový šalát s majonézou bezpečný i po piatich dňoch? (07.11.2017)
Výber horkej čokolády môže byť pre alergika alebo vegána problém (25.09.2017)
Ako na reklamáciu knihy (29.08.2017)
Podomoví predajcovia bezpečnostných vložiek stále cielia na seniorov (12.08.2017)
Študentská súťaž Spotreba pre život pozná svojich víťazov (09.06.2017)
Ako sa brániť proti hluku od susedov? (29.04.2017)
Svetový deň spotrebiteľských práv – čo trápi českých spotrebiteľov? (14.03.2017)
Ako vybrať ten správny internetový obchod? (03.03.2017)
Citrónky sú si podobné vzhľadom, ale obsahom šťavy sa zásadne odlišujú (04.01.2017)
Príbehy k smiechu i plaču zo spotrebiteľskej poradne (01.01.2017)
Dobré detské vysoké stoličky nemusia byť práve najdrahšie (15.11.2016)
Cukrové sirupy nie sú nevyhnutne zdravšie než klasický kryštálový cukor (22.09.2016)
Aké nástrahy na nás číhajú v samoobsluhe (30.08.2016)
Na čo nezabudnúť pri reklamácii zájazdu (29.07.2016)
100% pomarančové džúsy potvrdili dobrú reputáciu, na cene nezáleží (13.07.2016)
Balíčky kávy 2 v 1 a 3 v 1 – cukor, bielidlo a éčka (09.04.2016)
Knižný klub objednáva knihy za vás, ale vy platíte (05.04.2016)
Raňajkové cereálie – akoby ste raňajkovali tortu (11.03.2016)
Test letných pneumatík – na štítky sa nedá spoľahnúť (27.02.2016)
Čaká nás jednotná podoba vyúčtovania dodávok energií? (23.02.2016)
Konzervované sardinky – rozdiely predovšetkým v chuti (09.02.2016)
Kakao – väčšina výrobcov neuvádza povinné údaje na etikete (20.11.2015)
Šmejdi stále pripravujú seniorov o tisíce eur (13.11.2015)
Grilovacie klobásy – menej mäsa, než sľubujú (11.08.2015)
Na čo nezabudnúť pri preberaní bytu (07.08.2015)
Nákup mince z vás môže urobiť núteného zberateľa (05.08.2015)

dTest, 21. 05. 2016 | Prečítané: 1817 | Rubrika: Polemika o…

Zbierka na ochranu humanistov

Pomôžte humanistom vo svete! Mnohí čelia prenasledovaniu, mučeniu a trestu smrti za svoje presvedčenie.

Pozri: Globálna kampaň na ochranu humanistov.

HELP US PROTECT HUMANISTS AT RISK
Etická výchova
Ako by mala vyzerať etická výchova — alternatíva nábo­ženskej výchovy pre deti bez vyznania? Aký je váš názor?
Nové vo fóre
 Ukrižovaný
12-12-17 * 10:05
 Re: S kým?
09-12-17 * 15:48
 Sme a žijeme
07-12-17 * 09:51
Brajti
The Brights
Kniha
Sumeri
Dobré knihy
Kniha Zakázané ovocie – Etika humanizmuKniha Nemnožme sa!
Vytvorené v redakčnom systéme phpRS © Jiří Lukáš | RSS | Návrat hore