www.humanisti.sk
Inzeráty
Webhouse.sk
Zbierka na ochranu humanistov vo svete
Humanists International crowd-funds for persecuted humanists
Pomôžte humanistom vo svete! Mnohí čelia prenasledovaniu, mučeniu a trestu smrti za svoje presvedčenie. Pozri: Zbierka na ochranu humanistov vo svete.
Sčítanie ľudí bez náboženského vyznania
Atheist Census
Podporujeme
Spoločnosť PrometheusEthos – občianske združenie so zameraním na etiku, humanizmus a sekularizmusHumanisti Slovenska – občianske združenieZošity humanistovVladislav Marušic – ALTERNATÍVAAteisti Českej republikyVoľná myšlienka v ČeskuThe BrightsAdam RomanSlovenské súťaže.skNAJsúťaže.skeSúťaže.skKochlear.czÚnia nevidiacich a slabozrakých SlovenskaEurobabička Českej a Slovenskej republikyHoax.sk
Iné médiá
Adresa redakcie
e-mailová adresa redakcie
Internetový čas
Internet time: @636
Počítadlo


Spam poison

Čo znamená politický a náboženský extrémizmus?

Hrozí občanom strata osobných slobôd a strata slobody vyjadrovania?

Do Národnej rady Slovenskej republiky podala vláda Slovenskej republiky vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 300/2005 Z. z. Trestný zákon v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony.

V ňom okrem iného navrhuje v článku III (Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 46/1993 Z. z. o Slovenskej informačnej službe…) úpravu zákona.

PRVÁ HLAVA

ÚLOHY, ORGANIZÁCIA A KONTROLA INFORMAČNEJ SLUŽBY

§ 2

Úlohy informačnej služby
(1) Informačná služba v rozsahu svojej pôsobnosti získava, sústreďuje a vyhodnocuje informácie o
f) politickom a náboženskom extrémizme, extrémizme prejavujúcom sa násilným spôsobom a škodlivom sektárskom zoskupení,
g) aktivitách a ohrozeniach v kybernetickom priestore, ak ohrozujú bezpečnosť štátu

V dôvodovej správe k návrhu zákona sa uvádza:

Cieľom navrhovanej právnej úpravy je precizovať pôsobnosť Slovenskej informačnej služby doplnením úloh, reflektujúc tak na zmenené bezpečnostné prostredie, v ktorom dochádza k vzniku reálnych hrozieb a narušeniu bezpečnosti štátu vyvolanému teroristickými útokmi a trestnou činnosťou páchanou organizovaným spôsobom, ak je táto spôsobilá ohroziť základné záujmy Slovenskej republiky, ako i na súčasnú zvýšenú mieru nelegálnej medzinárodnej prepravy osôb a migrácie osôb, kybernetických útokov, politického a náboženského extrémizmu. V nadväznosti na aktuálnu bezpečnostnú situáciu v Európe a rastúce množstvo teroristických útokov a teroristických hrozieb sa považuje za žiaduce predovšetkým precizovať doterajšie úlohy Slovenskej informačnej služby o získavanie informácií o účasti na terorizme, jeho financovaní alebo podporovaní, a to aj vzhľadom k tomu, že podľa trestnoprávnej úpravy trestný čin terorizmu je považovaný za jeden z najzávažnejších zločinov.

Za § 16 zákona č. 46/1993 Z. z. o Slovenskej informačnej službe sa navrhuje vložiť nový § 16a, ktorý znie:

§ 16a

(1) Právnická osoba alebo fyzická osoba, ktorá prevádzkuje webové sídlo alebo poskytuje doménové meno, je povinná na základe príkazu súdu vydaného na základe žiadosti informačnej služby podľa odseku 3 zamedziť prevádzku webového sídla alebo prístup na doménové meno, ak prevádzkou takéhoto webového sídla alebo doménového mena dochádza k šíreniu myšlienok podporujúcich alebo propagujúcich terorizmus, politický alebo náboženský extrémizmus, extrémizmus prejavujúci sa násilným spôsobom alebo škodlivé sektárske zoskupenia.

V dôvodovej správe k návrhu zákona sa uvádza:

Cieľom navrhovanej právnej úpravy je zavedenie povinnosti pre právnické osoby a fyzické osoby, ktoré prevádzkujú webové sídlo alebo poskytujú doménové meno zamedziť prevádzku webového sídla alebo prístup na doménové meno, ak prevádzkou takéhoto webového sídla alebo doménového mena dochádza k šíreniu myšlienok podporujúcich alebo propagujúcich terorizmus, politický alebo náboženský extrémizmus, extrémizmus prejavujúci sa násilným spôsobom alebo škodlivé sektárske zoskupenia, čo prispeje k výraznému zníženiu samoradikalizácie prostredníctvom internetu, ktoré v súčasnej dobe predstavuje značné riziko pre mnohé, nielen európske štáty.

V návrhu zákona som nenašiel definíciu pre politický alebo náboženský extrémizmus. Čo to môže znamenať?

Je politickým extrémizmom túžba zmeniť ekonomický režim v štáte? Napríklad ak vládne totalita kapitálu. Vyhodnotí tajná polícia takých ľudí ako extrémistov, ak budú šíriť myšlienky podporujúce alebo propagujúce zánik totalitného kapitalistického režimu?

Je náboženským extrémizmom viera v jedného boha? Vyhodnotí tajná polícia takých ľudí ako extrémistov, ak budú šíriť myšlienky podporujúce alebo propagujúce vieru v jedného boha? Je náboženským extrémizmom šírenie myšlienky, že práve ich náboženské zoskupenie je to pravé (ozajstné, skutočné) náboženstvo? (A tie ostatné sú falošné náboženstvá.)

Ako vyhodnotí tajná polícia význam zo zákona: „škodlivé sektárske zoskupenia“?

Aké sektárske zoskupenie už bude tajná polícia vnímať ako škodlivé? Keď sa vyjadrí kriticky k tomu, že bývalý člen komunistickej strany (KSČ) v detstve prekonal birmovku (istý náboženský druh ochorenia?) a teraz ako kandidát na prezidenta má bližšie ku katolíkom ako ku komunistom? Kto bude takých prevracačov kabátov kritizovať, tak tajná polícia ho bude monitorovať? Alebo takým ľuďom aj zhabe tajná polícia počítače? A zasiahne im do súkromia, ako to spravila česká polícia anarchistom? Nakoniec aj tak vysvitlo, že polícia pochybila, ale už sa nevedeli ospravedlniť, a nahradiť škodu. Veď ako inak, keby došlo k náhrade škody, tak by to v skutočnosti išlo aj tak len zo štátneho rozpočtu, a to znamená, že z peňazí daňových poplatníkov.

Občania, najmä tí, ktorí platia dane, by si mali uvedomiť, aké nebezpečenstvo na nich šije súčasná vláda. Bez toho, aby bolo niečo v zákone presne definované, vzniká riziko, že občania nakoniec prídu o svoje demokratické slobody, a budú žiť vo fašistickej neslobode. A terorizmus, ktorý v súčasnosti prebieha v Európe, sa stane len zámienkou na likvidáciu osobných slobôd tých ľudí, ktorí budú z nejakých dôvodov kritickí k súčasným zákonom, kritickí k politikom, ich správaniu, kritickí k podnikateľskému prostrediu, ktoré je nebezpečne prepojené s vysokou politikou.

Čo pre tajnú políciu, pre štát, znamená „zabezpečenie bezpečnosti štátu“? Ak súčasťou takéhoto zabezpečenia bude terorizovanie (buzerácia, šikanovanie, monitorovanie, obťažovanie) občanov zo strany štátu?

Majú občania nejakú istotu, že štátne orgány nezneužijú tento zákon? V čom spočíva istota?

Alebo budú ticho, budú mlčať (zo strachu, či z ľahostajnosti k okoliu?), ak štátne silové zložky budú niekde zadržiavať nepohodlných občanov? Ako sa to udialo za Pinocheta v Čile.

Súhlasím s tým, že proti terorizmu je potrebné bojovať, ale v zákone by nemali byť nedefinované a vágne pojmy ako „politický a náboženský extrémizmus“. Ak je to niekde v zákone definované, uvítam upresnenie.

Napríklad § 2, odsek 1 g) hovorí o aktivitách a ohrozeniach v kybernetickom priestore, ak ohrozujú bezpečnosť štátu. Len pozor! Za ohrozenie štátu môže politik alebo (tajný) policajt chápať aj ohrozenie jeho doterajšieho pohodlného života v politickej alebo služobnej funkcii. Ak budú občania frflať, a v diskusných fórach kritizovať politikov, policajtov, lebo nebudú spokojní s ich výkonom, s ich správaním, s ich prácou, tak bude jednoduchšie pre takých politikov či policajtov využiť zákon, a občanov označiť za extrémistov. Politici sa môžu ľahko zbaviť nepohodlných kritikov, lebo ich umlčia pomocou zákona.

Myslíte si, že tlačím na pílu? Že zbytočne poukazujem na tento zákon? Že vyvolávam v spoločnosti nepokoj? OK, potom argumentujte v diskusii, aby si mohli občania vydýchnuť, že to vôbec nie je také hrozné, a môžu pokojne spať.

Len aby sa raz nezobudili v pinochetovskom režime. Ja budem pokojne spať, ak politici rozumne vysvetlia v zákone, čo znamená „politický a náboženský extrémizmus“.

Pre vtipkárov mám jednu poznámku:

Z pohľadu náboženských (bigotných) fanatikov je náboženským extrémizmom ateizmus.

Len neviem, či tajná polícia vie rozlíšiť bežných (naivných, pokojných) veriacich od bigotných fanatikov, keď najmenej traja bigotní fanatici sú v parlamente, čiže v Národnej rade Slovenskej republiky, a boli zvolení v demokratických voľbách. Sú to poslanci NR SR Štefan Kuffa, Marián Kvasnička a Jozef Mikloško, ktorí podali dva nebezpečné návrhy zákonov na schválenie v parlamente. Ide o zákony o zákaze interrupcií a eutanázie.

Demokracia je krehká vec, lebo občania vo voľbách si môžu zvoliť aj fanatikov, a potom sa občanom vymkne z rúk samotná politika v štáte, a zopár politikov si bude uzurpovať moc v štáte, a rozhodovať o osude občanov.

Chcete sa vyjadriť? Využite diskusné fórum.

Ján ParadaJán Parada
laik s celoživotným vzdelávaním
Čerpané z:
vlastný zdroj

Ján Parada, 28. 11. 2015 | Prečítané: 1499 | Rubrika: Polemika o…

Webhouse.sk
Webhouse

Odporúčame najlepší webhosting a domény za super ceny!

Iné médiá
Voliči, pozor na Kisku!
Keď klamal v minulosti, bude klamať aj v budúcnosti. Pozri: Kiska povedal: „Nezaložím stranu.“ a Kiska je hanba Slovenska.
Etická výchova
Ako by mala vyzerať etická výchova — alternatíva nábo­ženskej výchovy pre deti bez vyznania? Aký je váš názor?
Nové vo fóre
 Re: Kniha
24-01-20 * 01:46
 Re: Kniha
23-01-20 * 19:20
 Humanistická zbierka Protect Humanists At Risk
23-01-20 * 02:13
Brajti
The Brights
K teórii a praxi humanistickej výchovy
K teórii a praxi humanistickej výchovy
Kniha
Sumeri
Dobré knihy
Kniha Zakázané ovocie – Etika humanizmuKniha Nemnožme sa!Thomas Paine – Vek rozumu
Podporte útulok pre zvieratká
Podporte útulok pre zvieratká v Humennom